Author Topic: Kuun kierto  (Read 3327 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IIPI

• Uusi jäsen
Kuun kierto
« on: 05.06.2006 klo 20:27:35 »
Hei vaan kaikille. Olen ihkauusi foorumilla ja laitan heti tähän alkuun ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan työni. En ole varma näkyykö se kovin hyvin tai näkyykö ylipäätään, mutta sarjakuvan idea oli sen miniatyyrikoko. Yhden ruudun koko on luonnossa 2,5 x 3,5 cm, kuvat ohuella tussilla (0,1) tehty (osittain suurennuslasin kanssa). En tiedä mikä oli ideana, mutta jotenkin pidän tästä itse. Tein ruudut hassussa järjestyksessä, joten kahden tulisi oikeasti vaihtaa paikkaa. Laitan pari isompana, jos osaan. Haaveenani on hankkia vielä ohuempi tussi ja vielä tehokkaampi suurennuslasi.

Lisäys: laitan vähän tällai osissa, mikäli edes vähän auttaa. Yhdestä tuli vahingossa keltainen.

« Last Edit: 05.06.2006 klo 21:18:59 by IIPI »

Jho

• Jäsen
Re: Kuun kierto
« Reply #1 on: 06.06.2006 klo 20:16:05 »
Hauska idea. Sitten voisit tehdä sivun ihan täyteen näitä kuvia :D
Tarinaa en ymmärtänyt, mutta minkäs teet.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #2 on: 07.06.2006 klo 10:06:06 »
no, näyttää hienolta. tuli heti mieleen viime vuosisadan alun sarjikset.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

IIPI

• Uusi jäsen
« Reply #3 on: 07.06.2006 klo 12:25:07 »
Kiitoksia kommenteistä  :) Mukava kuulla. mitä "oikeat" alan harrastajat ovat mieltä jäljestä. Itse en kamalasti lue tai tee sarjakuvaa, mutta nyt jotenkin innostuin. Vanhalla iällä  ;D Tarinahan on hyvin hämärä, joten ei pidä kummastua jos sitä ei ymmärrä. Idea taisi olla lähinnä se, että kuu tipahtaa ja vierii alas vuoren rinnettä ja ilmassa lentäessä tarttuu takaisin taivaalle. Tästä siis nimi Kuun kierto, joka tietysti voi viitata moneen asiaan. Pieni isotukkainen tyttö on mukana ihan vaan katselijan roolissa  8]

Toinen juttu mulla on tekeillä, siitä on vasta pari luonnosta, mutta ehkäpä laitan niitäkin näytille jossain vaiheessa. Piirtäminen on kyllä hauska ja virkistävä harrastus, mutta jää aina vähemmälle kun työn puolesta tulee tehtyä tussi kädessä aika lailla. Työssä käytän myös copicin lay-out-tusseja, jotka tuntuvat olevan suosittuja täälläkin.

Lisäys: Tässä yksi kuvanen toisesta aiheesta
« Last Edit: 07.06.2006 klo 13:10:09 by IIPI »

laureline

• Guest
« Reply #4 on: 07.06.2006 klo 19:10:03 »
Kiitoksia kommenteistä  :)

Lisäys: Tässä yksi kuvanen toisesta aiheesta

Tosi kiva nähdä uusia ja erilaisia juttuja, jatkuuko sadettaja-juttu? Tee lisää! Kuunkiertojuttu oli tosiaan kivasti piirretty, mullakin tuli mieleen vuosisadan alun tyyli.  :)