Author Topic: Oulun päivikset  (Read 3816 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

laureline

• Guest
Oulun päivikset
« on: 03.06.2006 klo 20:37:21 »
 Uteliaille mielille Oulun sarjistapaamisen päivis. Olokaatten hyvät:

http://www.janoscartoon.com/index.php?641

mari

• Jäsen
Re: Oulun päivikset
« Reply #1 on: 03.06.2006 klo 22:08:52 »
heh ;D

me oltiin vissiin ehditty jo vaihtaa paikkaa... meillä oli tarkoitus soittaa sulle, mutta kenelläkään ei tainnu olla numeroa... tai joitan. hieman hämärät mielikuvat loppuillasta...

multa kohta tulossa kans luonnoskirjaa, ei ihan just ny kuitenkaan, väsyttää ku piti mennä töihin... ja huomenna on aamuvuoro...  :P

laureline

• Guest
« Reply #2 on: 04.06.2006 klo 14:00:16 »
heh ;D

me oltiin vissiin ehditty jo vaihtaa paikkaa... meillä oli tarkoitus soittaa sulle, mutta kenelläkään ei tainnu olla numeroa... tai joitan. hieman hämärät mielikuvat loppuillasta...
Juu, onneksi Keyo oli kuitenkin hengessä mukana  ;D
Mulla tosiaan venähti siellä valokuvagallerian avajaisissa... eli
liian monta juttua samalle illalle enkä mää osannut sanoa ei.

mari

• Jäsen
« Reply #3 on: 11.06.2006 klo 18:46:35 »
no joo, tässä on mun juttu tuosta tapaamisesta.. siis se jonka oon saanu paperille, kokonaan en oo jaksanu iltaa piirtää, ainakaan vielä.

en mä muuten laittais esille, mutta jaana pakotti  ;D

http://kotisivu.suomi.net/ahokoivu/SUOMI/mariseikkailee/2006/mari39/mari39.htm

älkää välittäkö "uuteen ikkunaan" -tekstistä, se on vaan mun mari seikkailee -sivujen takia.

laureline

• Guest
« Reply #4 on: 11.06.2006 klo 20:21:29 »
no joo, tässä on mun juttu tuosta tapaamisesta.. siis se jonka oon saanu paperille, kokonaan en oo jaksanu iltaa piirtää, ainakaan vielä.

en mä muuten laittais esille, mutta jaana pakotti  ;D

http://kotisivu.suomi.net/ahokoivu/SUOMI/mariseikkailee/2006/mari39/mari39.htm

älkää välittäkö "uuteen ikkunaan" -tekstistä, se on vaan mun mari seikkailee -sivujen takia.
Laitoin jo Oulun sarjakuvatapaamiset-osioon viestin että: Ala nyt jo skannata sivuja Kvaakiin!

Oma mielipide Marin sarjiksesta:
Hieno kynänjälki (tussiterä, huopakynä), harmaasävyjen käyttö onnistunutta.Tarinan eteenpäin vieminen mukavaa ja hauskaa. Olin ihan äimänä kun tänään näin Marin luonnoskirjan, tyyppi ei puhu mitään että osaa tehdä näin kaunista ja ammattimaista jälkeä! Sanoo vaan että ei kehtaa laittaa sarjiksiaan esille.  Sanoisin että naispuolinen Ville Ranta on tulossa. :D Hienoa!
Jatketaan näyttelysuunnitelmissa! Nii että raikasta piirrosjälkeä.
« Last Edit: 11.06.2006 klo 20:28:31 by laureline »

mari

• Jäsen
« Reply #5 on: 11.06.2006 klo 21:01:30 »
no uh-huh mitähän tuohon nyt sanois! mun on ihan pakko sanoa, ettei tuo oo omastamielestäni mun parasta jälkeä, sen takia se on jäänykin kesken... mutta kiva jos tykkäät, oon otettu.

naispuolinen Ville Ranta ;D wau. On se ville vissiin kouluttanu mut ihan hyvin :D
no jaa, taitaa sulla vielä siiderit puhua ku tollasia kirjottelet...

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #6 on: 11.06.2006 klo 22:14:33 »
Joo, sä oot oikealla alalla, Mari. Sitte ku lisäät päättäväistä ronskiutta etkä yritä tehdä kehenkään hyvää vaikutelmaa, olet upea, kaivattu ammattilainen (sitten nimittäin alkaa näkyä mitä ajattelet niistä asioista joita piirrät).

Anteeksi tämä ainainen yllyttäminen huonoon (piirräntä)käytökseen... Mutta ku Olliki on niin hävytön: http://pics.livejournal.com/jellybrainish/pic/0000p98a

kaltsu

• Jäsen
« Reply #7 on: 11.06.2006 klo 22:50:50 »
Joo, sä oot oikealla alalla, Mari. Sitte ku lisäät päättäväistä ronskiutta etkä yritä tehdä kehenkään hyvää vaikutelmaa, olet upea, kaivattu ammattilainen (sitten nimittäin alkaa näkyä mitä ajattelet niistä asioista joita piirrät).

Ollin piirros on hupaisa. Mutta. Miks Marin pitäis piirtää jotain tollasta? Mun mielestä Marin duuneista heijastuu ihan mainiosti miten hän maailman kokee enkä nää mitään järkeä siinä että keinotekosesti ronskiutta lisäämällä lähettäis jotain katu-uskottavuuspisteitä kalastelemaan. Kyllä tässä maailmassa herkkyyttäkin tarvitaan.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #8 on: 11.06.2006 klo 23:14:09 »
Ollin piirros on hupaisa. Mutta. Miks Marin pitäis piirtää jotain tollasta?

Marin ei missään tapauksessa pidä piirtää tollasta, Olli hoitaa omat piirrännäiset. Mutta Olli on hyvä esimerkki koska Mari tuntee hänet. Olli on mukava, hyväntahtoinen tyyppi muttei  suitsi kynäänsä. Mari ei päästä omia tuntojaan viivaan asti. Ja ne tekee tyylin.
« Last Edit: 11.06.2006 klo 23:29:54 by keijoahlqvist »

mari

• Jäsen
« Reply #9 on: 11.06.2006 klo 23:23:43 »
keijjo on kyllä ihan oikeessa, mun pitäis vähän enemmän uskaltaa  mun piirroksissa... oon kyllästynyt tekemään sellaista pikkusievää jälkeä, mitä oon yleensä tehny...
mutta ei musta olis ikinä tekemään mitään tosi shokeraavaa, enkä mä haluaiskaan. maailma tosiaan kaipaa herkkyyttäkin :)
bla blaa, joskus musta tuntuu että musta tulis hyvä politiikko. mä aina vaan kiertelen ja kaartelen puheita, ei voi muka koskaan sanoa mitään suoraa....

hih. Olli on kiva. sen mä voin sanoa suoraa ;D

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #10 on: 11.06.2006 klo 23:38:03 »
Mä taidan tarkoittaa että aivan pikaisimpiin luonnoksiin jää temperamenttia jota ei aina tohdi päästää julkiversioon.

Luen ranskalaista opasta "Rough" jossa on mukavia näytteitä ihmisten karkeista luonnoksista. Ne on kiinnostavia kun tietoisuus ei sensuroi tiettyä asennetta spontaaneista piirroista, jos on keskittynyt jonkin piirteen muistiinmerkintään. Siksi luonnoskirjat on niin kiehtovia vaikka ne on vain sekainen kokoelma tuherruksia. Mutta katsoja myötäelää luonnostelijan kynänliikkeitä.

Ja oon nähny sun luonnoskirjaaki, se on rikas.

kaltsu

• Jäsen
« Reply #11 on: 12.06.2006 klo 00:40:47 »
Eiköhän sitä rohkeutta ja ronskiutta tule koko ajan lisää kun oppii enemmän ja alkaa itseensä luottamaan. Ite pidän aika tärkeenä myös sitä että pohtii mitä haluaa ja makustelee erilaisia tapoja tehdä ja ottaa rauhallisestikin sen piirtämisen kanssa. Ei kaiken tarvitse lähteä selkärangasta. Ainakaan heti. Aika ja alitajunta tekee kyl työnsä pakottamattakin.

mari

• Jäsen
« Reply #12 on: 12.06.2006 klo 21:52:10 »
se tuli esille muutaman (tai aika monen) oluen jälkeen... ei kai siitä tosissaan puhuttu, kunhan vain mietittiin mitä Kemin festareille tapahtuu...
tosin kyllähän me puhuttiin kirjamessuhen yhteydessä jotain lasten sarjakuvafestareista kun oulussa lastenkulttuuri on muutenkin niin esillä... no jaa, puheet on puheita...

ne kuvat tais olla otettuja jonkun toisen kameralla ku jaanan, en oo itekään niitä vielä nähny :)