Kirjoittaja Aihe: Näytä OMA hieno sivu!  (Luettu 75405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Näytä OMA hieno sivu!
« : 16.05.2006 klo 22:47:52 »
Hip hei!

Näytä OMA hieno ruutu -ketjun jatkoksi tämä. Pistä esille itse tekemäsi sarjissivu, johon olet erityisen tyytyväinen.

Tässä ketjussa ei ole tarpeen viilata kuvissa olevia virheitä.

8]
« Viimeksi muokattu: 21.12.2008 klo 21:53:24 kirjoittanut Hazart »

tertsi

• Vieras
Re: Näytä OMA hieno sivu!
« Vastaus #1 : 16.05.2006 klo 22:57:39 »
Oho!
Vaatimustaso nousee. Kokonainen sivu, johon on itse tyytyväinen.

Taitaa mennä aika tovi, ennen kuin tertsi on tyytyväinen omatekemäänsä sarjakuvasivuun.

Mutta katselen kyllä mielelläni muiden onnistumisia.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #2 : 16.05.2006 klo 23:30:56 »
On joskus tänne postattukkin, mutta tähän olen kyllä tosi tyytyväinen:

Ja täysikokoisena
« Viimeksi muokattu: 18.05.2006 klo 21:05:14 kirjoittanut Jho »

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #3 : 07.06.2006 klo 15:25:48 »
Nostetaas ketjua ylös

Tätä tykkään itse katsella-
http://www.kolumbus.fi/jik/varjo5.htm
 Toimii parhaiten kun lukee 15 sekuntia rivi  siitä kolmen minuutin kohdalta .
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #4 : 08.06.2006 klo 00:52:08 »
Tämä on minusta yksi parhaitani. Sekä juttu, piirros, että kerronta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #5 : 09.06.2006 klo 22:37:15 »
Jyrki. Hienoa tasalaatuista jälkeä ja letkeää kerrontaa syvällisellä otteella. Good work!

8]

JiVi

• Jäsen
« Vastaus #6 : 09.06.2006 klo 23:00:19 »
Oho, itse tornitouhumies.

Näin ruotuväkeä tasaiseen lueskelevana varusmiehenä haluaisin tietää, että mistä saat ideat pilakuviisi? En usko, että pelkän oman inttiajan perusteella muistaa tarpeeksi, jotta pystyy aina keksimään uusia aiheita. Varsinkaan ah-niin-ihanasta inttislangista.. Hyviä kuvia joka tapauksessa, niitä on aina mukava lueskella. Varsinkin kun meidän komppanian kirjureiden toimiston yksi seinä on vuorattu noilla kuvilla.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #7 : 12.06.2006 klo 10:41:05 »
Hazart: Vau. Muistan nähneeni muitakin "samaa sarjaa olevia kuvia"... Miten minun tulisi toimia, jos tahdon lukea koko tarinan?

Jho: Olen lukenut Internetissä näytillä olevan Lupus-pätkän pariinkin kertaan läpi. Erittäin miellyttävää jälkeä. :)

Jukka Koivusaari: Aivan mieletön! :D

Jyrki Vainio: Hienoa, hyvin hienoa... :-X

Itse olen tyytyväinen uuden sarjakuvaprojektini toiseen sivuun. Kolmas ruutu on melko hönö ja neljäs ruutu ehkä "tulee liian nopeasti", mutta kokonaisuus on onnistunut ollakseen minun tekemäni... ja eikös se riittänyt, että on itse tyytyväinen..? :)
http://www.jampam.net/sarj2.jpg

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
  • Your Love In Flames, baby !
« Vastaus #8 : 12.06.2006 klo 11:25:54 »
No mulla ei itse asiassa ole mitaan tiettya sivua joka olis mun lempi, kyllastyn aika akkia omiin toihini ensi ihastuksen jalkeen ... no mutta tassa on tallainen yksi sivu jonka tein hyvin nopeasti photoshopilla se ei siis ole ollenkaan mikaan viimeistelty mutta toivottavasti kelpaa tahan ummmm threadiin (mika se on suomeksi)

Tassa oli siis ideana vain piirtaa tosi nopeasti joku yhden sivun sarjakuva juttu ja mina sitten piirsin hyttysten hyokkayksesta vois oikeastaan puhtaaksi piirtaa kun ei tasta oikein saa valttamatta selvaa

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #9 : 12.06.2006 klo 12:01:38 »
Jampam: Kiva fiilis. Mustavalkosarjis lämmittää aina mieltäni.

Hazart: Vau. Muistan nähneeni muitakin "samaa sarjaa olevia kuvia"... Miten minun tulisi toimia, jos tahdon lukea koko tarinan?

Tuolla koko sarjis. Tuo oli muuten ensimmäinen pidempi sarjikseni, jonka tein.

http://koti.mbnet.fi/hazart/Samu/samu.htm

Egets: Vähän epäselvä kuva. Vaikea sanoa mitään erityistä siksi.

8]

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 12.06.2006 klo 13:32:48 »
Heippa Hazart, niin ajattelinkin etta epaselva on, se pitais jotenkin puhtaaksi piirtaa kun jossain valissa kerkeais, nyt pitaa kohta menna kaupungille taas ja sun muuta asiaa toimittamaan ja sitten valilla ruokaa tehda grrrr !!! Voikun olis sinkku ihminen- tai sitten ei nyt sentaan !!!

Jho, ihastelin sun sarjakuvaa jo jossain muualla tassa foorumissa, mua kiehtoo paljon toi ronsyileva piirustus tyyli ja myos toi tarina itse on tosi mukava, helppo samaistua jostain syysta :D. Sitten tykkaan kanssa tosta kalevala runo tyylista  <3

No paneelista numero yksi voisi vaikka sanoa etta olet mukavan rohkeasti kayttanyt mustaa varia, itse jostain syysta aina arkailen sen kayttoa vaikka ei pitais koska se ei tosiaankaan ole mitaan laiskuutta vaan taidokkaasti kaytettyna vain korostaa yksityiskohtia ja luo dramaattista tunnelmaa. Hyva idea cropata muorin paa pois, tata effektia usein nakee sarjakuvissa, olet sen sen takia kropannut kun haluat vain etta susipoika on tarinan paahenkilo eiko niin ?

No kun tassa kannattaa varmaan heittaa ehdotuksiakin niin tulee mieleen etta vaikka susipoika onkin paahenkilo niin eihan se muorin olemassa olo sita mitenkaan vahentaisi vaan vain ehka syventaisi tarinaa ja laajentaisi sita nakokulmaa, nyt on aika suppeaksi jatetty ne valinnavarat tarinan kerronnassa kun aktiivimmat jasenet on vain se susipoika ja sitten se hanen isansa, korjaa jos olen ymmartanty jotain vaarin !!! No mutta, ehka tama oli vaan sellanen introduction niin sillonhan ei valttamatta tarvi keskittya kuin vain paahenkiloon....(?)

Kaiken kaikkiaan pidan ronsyilevan eloisasta piirrustus tyylistasi koska tulee sellanen olo etta sulta tavallaan tulee tarinaa samalla kun kirjotat ja etta voit mina hetkena hyvansa paattaa uuden kaanteen tai ihan mita vaan tapahtuvaksi, ettei sulla ole mitaan tiettya kaavaa minka mukaan tata teet vaan ihan vain kerrot sita mukaa kun tulee mieleen eli ilmaiset vaapasti itseasi.

Koska minussa ainakin asuu jonkinlainen kurkistelija sielu niin kiinnostaa aina kun ihmiset kertoo itsestaan ja ilmaisevat sisinta itseaan sarjakuvassa mahdollisimman rohkeasti ja vapaasti ajattelematta yleisoa ollenkaan.

Toivottavasti tasta puhetulvasta sai mitaan selvaa, varoitin jo aikaisemmin etten ole mikaan sana saija - epailenpa etta on jotain dislyxeksian poikastakin ......."bear with me please"

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #11 : 12.06.2006 klo 19:03:00 »
Näin ruotuväkeä tasaiseen lueskelevana varusmiehenä haluaisin tietää, että mistä saat ideat pilakuviisi? En usko, että pelkän oman inttiajan perusteella muistaa tarpeeksi

Kirjasin inttiaikanani 1997-98 muistiin yli sata piirrosideaa. Tarjosin sarjaa Ruotuväki-lehteen sitten kun pääsin itse firmasta pois ja aloin piirtää niitä puhtaaksi. Sarja alkoi vuoden 1999 alusta ja nyt olen tehnyt kuvia yhteensä n. 150 kappaletta.
Muutamia niitä autenttisia "aikalaisdokumentti-ideoita" on vieläkin odottamassa pöytälaatikossa. Kun olen käyttänyt uusia ideoita tipoittain näiden välissä, niin (toivottavasti) sillä tavalla aito fiilis on säilynyt.
Nyt kun piirroksia on tullut jo sen verran paljon, ne myös ruokkivat toisiaan ja sarja on alkanut elää omaa elämäänsä. Monet uudet ideat tosin ovat näköjään olleet aiempaa absurdimpia.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #12 : 12.06.2006 klo 21:21:12 »
Syksyllä ilmestyvästä 5-sivuisesta sarjakuvasta eka sivu.

Viimeiseen kuvaan en ole tyytyväinen (paitsi kaljapulloon), muihin kyllä.

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 12.06.2006 klo 21:27:10 »
Kirjasin inttiaikanani 1997-98 muistiin yli sata piirrosideaa. Tarjosin sarjaa Ruotuväki-lehteen sitten kun pääsin itse firmasta pois ja aloin piirtää niitä puhtaaksi. Sarja alkoi vuoden 1999 alusta ja nyt olen tehnyt kuvia yhteensä n. 150 kappaletta.
Muutamia niitä autenttisia "aikalaisdokumentti-ideoita" on vieläkin odottamassa pöytälaatikossa. Kun olen käyttänyt uusia ideoita tipoittain näiden välissä, niin (toivottavasti) sillä tavalla aito fiilis on säilynyt.
Nyt kun piirroksia on tullut jo sen verran paljon, ne myös ruokkivat toisiaan ja sarja on alkanut elää omaa elämäänsä. Monet uudet ideat tosin ovat näköjään olleet aiempaa absurdimpia.

Toi on mulla kans ollut sellanen (sorry jos holpotan tassa kuin muina miehina (naisina) vaikka ilmeisesti olet toteemipaalun ylapaassa jolle pitais jollain tavalla osoittaa hmm kunniaa, no tassa se kai tulikin jo mainittua eli toivottavasti et suutu kun juttelen niin tuttavallisesti  :P (ihme selostusta taas, tiedan)

No mutta anyways niin musta oli niin kiinnostavaa toi etta olet ensin niita kirjotellut niita ideoita ylos siita armeija tilanteesta ja sitten jalkeenpain ne ovat alkaneet elaa omaa elamaansa ja varmaan on hyvat pohjat siina jo keksia omasta paastakin eika uskottavuus yhtaan katoa !!!

Mulla taas on aika tarkkaan ollut (mulla on noin 90 sivua sarjakuvatarinaa sketsattuna) se tarina, kerran rupesin sita kirjoittamaan ja kun valilla kayn sita lukemassa (hyvin harvoin, kolmen vuoden aikan kaksi kertaa hihi!) niin luen sita vain ihan kuin ulkopuolisena etta ai noinko se meni, en voisi helposti siihen mitaan enaa lisata tai muokata, en tieda onko hyva vai huono asia.

Se mika minua pitaa kuitenkin paikallaan on se etta olen niin itsekriittinen etten koskaan tunnu loytavan sita oikeaa piirrustus tyylia, joskus ajattelin kayttaa jotain valmista piirrustus tyylia mutta sitten tuntuu etta menee se koko omaperainen tarina siina hukkaan ja siten sitten olen vain pitanyt siella ja etsinyt sita omaa kuvallisen kerronnan tyylia. Rahallisestihan se tietenkin on ei kannattavaa tallanen mutta kun ei ole kun vain se yksi tarina ja vain yksi mina niin en sita halua lahtea huoraamaan vaan annan sen siella muhia rauhassa poytalaatikossa ja piirran sen niin monta kertaa uudelleen kunnes olen tyytyvainen. Tieda vaikka vasta elakelaisena sitten olis valmis  ??? ::)

No jossain vaiheessa jopa ajattelin etta pitaiskohan piirtaa se anime muodossa, ainakin vois helposti jonnekin sen sitten lahettaa kun ruveta jotain yhden naisen ... mika se sana nyt on.... grrr aivot taas tekee tenan no marssi tai mika lie sitten onkin, mutta nyt kun sita tassa aaneen puhun niin tulee taas sellanen olo etta ei missaan nimessa mitaan anime tyylilla se on taas sita "huoraamista" pitaa vain pitkapinnaisesti etsia se oma tyyli vaikka kuolis nalkaan tasssa valissa - no ei kai nyt sentaan- mutta en ainakaan saa mitaa ihailua kohteekseni hyvasta businessvaistoista tai jotain.... Vaikka onkin paljon tempperamenttia ja luovaa hulluutta niin ei kuitenkaan sinne asti sitten kun hitaasti mennaan eteenpain

No hei ! Olen ajatellut sen niin etta se pitaa olla itselle selva se asia ensiksi ei ole mitaan jarkea menna tonne jonnekin sekoilemaan jos ei se koko konsepti ja kaikki ole itselle selvaa tiiaks ?

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 12.06.2006 klo 21:31:56 »
Syksyllä ilmestyvästä 5-sivuisesta sarjakuvasta eka sivu.

Viimeiseen kuvaan en ole tyytyväinen (paitsi kaljapulloon), muihin kyllä.

Haha toi oli hyva, ja myonnetaan, ei opiskelu tilanteessa mutta kun on istunut v---n tyhjan paperin edessa eika mitaan tule ulos niin olen kylla turvautunut pulloonkin joskus, nyt yritan laihduttaa niin alkoholi on pannassa. pitaa keksia muita juttuja jotka virittaa taas ne luovat voimat esiin jyllaamaan, yleensa jotain ihan muuta ajatukset pitais ihan kokonaan saada pois siita jotain aikaan saamisen paineesta, no esim menna ulos jonnekin missa on paljon ihmisia ja jutella niiden kanssa tai katsoa telkkarista jotain hauskaa tai jannittavaa tai muuta sellasta ohjelmaa tai jotain muuta sellasta .....

Hazart voisin tassa sunkin sivua kommentoida, kaikkein parasta on tossa sivussa se etta se on taysin ymmarrettava ja luettava. Mukavasti katoaa horisonttiin se maisema ja toimii taustana, kivan nakonen tyyli piirtaa puita, vaikka olet kayttanyt saasteliaasti viivaa niin ei silti nayta laiskalta tai ei valmiilta vaan ihan tarkoituksella tehdylta tallaiseksi. Ne pikku otokat on kivaja varsinkin se pupu. Siina maisemassa ne pilvet on vahan liian paksulla tussilla piirretty, mina yleensa jos varjaan sarjakuvia niin maalaan sen tussauksen paalle taivaan eli en jata tussirajoja pilvien reunoille.

Se etta mustasit koko edessa olevan puunlehviston ei haittaa koska niitten paalle tulee ne kolme paneelia, mutta jos niita ei olis ollut niin olisin jo ajatellut etta olipas siina laiska ihminen jolla ei ole mitaan itsekritiikkia  :D "Bear with me please"

Itse asiassa ainoa asia mita voisi korjata on noi tie alueet kun ne nayttaa jotenkin niin tyhjilta, senhan voi aina panna tyylin piikkiin tai sitten ajattelit etta siihen tulee varia mutta mina kylla panisin vahan jotain viivoja ja kivenmurikoita edes...Sit yks juttu mika kans puuttuu kokonaan on varjot, mutta ehka ajattelit kans etta  ne varittaessa  tulee sitten laitettua ?

Jyrki Vainion sivu, se on varmaan kritiikin ulkopuolella koska teet tata sarjakuvaa jo jonnekin julkaisuu ja olet nakojaan loytanyt mukavan oman tyylinkin (onnellinen sina !!!!!) Helposti on luettava ja en osaa oikein mitaan sanoa kun on niin kaukana mun omasta tyylista... armeija aihe ei kiinnosta itsessaan tama onkin varmaan pelkastaan miehille suunnattua.....

« Viimeksi muokattu: 12.06.2006 klo 21:47:48 kirjoittanut egets »