Kirjoittaja Aihe: Angouleme 2004  (Luettu 6016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkZero

• Jäsen
Re:Angouleme 2004
« Vastaus #15 : 22.11.2005 klo 19:01:46 »
Uutimet kertovat tämän vuoden kävijämäärän festivaaleilla olleen 210 000 immeistä. Ensi vuonna Ankuleemisssa on sitten näyttlyissä eläviä ja kuolleita: Zep, Hugo Pratt, Carl Barks ja Don Rosa. Ainakin.
Aloin tässä kaivelemaan vanhoja, kun jokavuotinen "meniskö Angoulemeen" tunne hiipi taas aivoihin. Siis onko tuo 210 000 kävijää oikein? Sehän on aivan hillitön populamäärä, miten se mahtuisi yhtään minnekään? Onko tullut nolla liikaa? Vai miten tuo on laskettu.

Sanosko joku paikalla ollut miten helppoa/vaikeaa tuolla on liikkua vai onko se yhtä ihmismerta kaikkialla kuin olisi stadionkonsertissa?

edit: kaivelin vanhoja lisää ja ilmeisesti tuonne ois pitänyt varata hotelli jo aikoja sitten vai kuinka? :(

lisäedit: noni, alkaa muistua mieleen miksi on Angoulemet aina jäänyt väliin. Majoitusinfot pelkästään ranskaksi. Kuten kaikki muukin.  Niinkuin Triumph the insult comic dog sanoisi: "Learn the language!!!" (tai kai sen voisi sanoa itselleenkin?)
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 klo 19:52:19 kirjoittanut MarkZero »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re: Angouleme 2004
« Vastaus #16 : 22.11.2005 klo 20:44:11 »
Suomalaisia on paikalla vähintään parikymmentä aina, että tokkiinsa siellä pärjää. Nykyranskalaiset alkavat jo hallita jopa internetin käytön ja sen myötä englannin kielen. Mutta Anguleemin hostelliin älkää erehtykö missään nimessä itseänne pistämään. Varsinainen homejuustoranskisten pesä ja limanuljaskasammakoiden luola on se. Ottakaa mieluummin ensin yhteyttä niihin finskeihin jotka ovat ennenkin Anggulinnassa olleet.

Kotimajoitus on 30 - 50 e per yö, usein sisältäen aamiaisen. Alkaapi olla viimoset hetket menossa jos aikoo majapaikan saada sieltä, vaikka onhan tok tarinoita sankarimatkaajista jotka marssivat vain suoraan sisään ja ilmoittavat haluavansa yösijaa. Tuurilla ne kyläkauppiaatkin seilaa, mutta...

Kyllä se 200.000 kävijää on aika totta, viikonloppuna ei oikein mahdu mihinkään. Paitsi Chat Noiriin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #17 : 22.11.2005 klo 21:25:15 »
Minä olin Angulissa festareilla vissiin pari vuotta sitten (siellä oli päänäyttelynä sarjakuvista koostettu mielikuvitusmuseo tai vastaava, taisi olla silloin myös jokin Tintti-juhlavuosi, Belgian prinssi ja prinsessakin olivatten paikalla).

Väkeä oli paljon, varsinkin lauantaina ja sunnuntaina festarilippujonossa oli noin sadan metrin jono (ainakin). Mutta arkipäivänä lipun osto sujui helpommin (itse olin akkreditoitunut aikaisemmin netitse).

Olin majoittuneena Cognacissa noin reilun puolen tunnin junamatkan päässä Angoulemestä, Hotel Francois 1er:ssä. Sieltä varmaan voisi vielä saada huoneita, ainakin minun ollessani siellä se ei ollut mitenkään täynnä.

Cognacissa asuminen hillitsee iltahillumista, sillä viimeinen juna lähtee noin 23 Angoulemestä kohti Cognacia.

Mäkin harkitsin, että menisin festareille tammikuussa, mutta päänäyttelynä on Wolinski. Hänen työnsä ovat hieman tylsiä, joten päätin odottaa, josko ensi vuonna esim. Hermann olisi festarien presidenttinä.

Mulla on käynyt parikin kommellusta matkalla Angoulemeen (olen käynyt kerran festareilla ja kaksi kertaa muuten vain).
Ensimmäisellä kerralla lentoemäntä sairastui ja odottelimme jossain saksalaisella lentokentällä noin kolme-neljä tuntia. tämän takia myöhästyin Angoulemen junasta, johon olin ostanut jo Suomesta liput. Minulla oli niukka matkakassa ja oli hirveä vääntö saada lippu ilmaiseksi johonkin toiseen junaan. No, loppujen lopuksi sain matkata vaunujen välikössä.

Toisella kerralla otin lennon Münchenin kautta Bordeauxiin, jossa oli hotellihuone odottamassa. No, Münchenissä oli hirveä lumipyry ja kone lähti Seutulasta kolme tuntia myöhässä. Myöhästyin jatkolennolta ja jouduin odottelemaan Münchenin lentokentällä kahdeksan tuntia Bordeauxiin menevää konetta. Pääsin hotelliin noin puolen yön aikaan ja lähdin juna-asemalle noin klo 7  aamulla. Mielikuvani Bordeauxista ovat aika pimeät.

Suosittelenkin matkalaisia lentämään Helsingistä Pariisiin ja olemaan yötä jossain Montparnassen aseman liepeillä olevassa hotellissa. Sitten seuraavana päivänä junalla kohti Angoulemeä! Näin aikataulussa on joustomahdollisuus yllättävien käänteiden varalle.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2005 klo 16:06:58 kirjoittanut tertsi »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #18 : 22.11.2005 klo 21:32:45 »
Sitten vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, etteivät ranskikset taas keksi järjestää junalakkoa... Bussilla ei nimittäin Angouleen todellakaan pääse, ellei vuokraa semmoista.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #19 : 23.11.2005 klo 08:02:04 »
Sitten vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, etteivät ranskikset taas keksi järjestää junalakkoa...
Eikös ne just nyt lakkoile siellä ja pohdi, että pitäiskö jatkaa lakkoa? Ehkäpä siis jatkavat tammikuulle saakka.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #20 : 24.11.2005 klo 14:08:18 »
No niin, nyt on rautatielakko taas loppunut eli toivoa on. Toivottavasti sopimus pitää ainakin alkuvuoteen.