Kun kumminkin noinkin monta mangaa on luettuna niin taidat olla sarjakuvien suhteen ns. kaikkiruokainen. Turha rajata japanilaisia ulos teininä muodostuneiden ennakkoluulojen vuoksi. 
Olen kaikkiruokainen luonne niin kirjojen, ruoan, leffojen, musiikin kuin sarjistenkin suhteen, kyllä.
Nemi, vaikka sarjiksessa hyöriikin isot silmät ja näppylänenän omaavia hahmoja, ei muuten muistuta sitä tyypillisintä mangaa aihepiiriltään jos sitä oli tarkoitus ruveta vertailemaan mangaan. Piirrostyö on hieman realistisempaa kuin suurimmassa osassa mangoja, esim. Nemin pää ja vartalo ovat neutraalimmassa mittakaavassa.
Olen joo mangan ja animen suhteen krantunpuoleinen ja hitusen ristiriitainenkin, animesta olen kelpuuttanut vain Hayao Miyazakin leffat (jotka ansaitsisivat enemmän arvostusta), mangoista on juuri noita mainittuja traumoja mutta voisihan sitä tarttua itsestään niskasta ja koettaa lukea mangoja uudella menestyksellä.
Seuraava ihmetys nousee sitten vähän siitä, mistä noita mainittuja sarjoja löytää. Millaiselle lukijalle nuo suositukset siis ovat? Aikuisille, kaikenikäisille, tytöille, pojille (kun useinhan mangat jaotellaan tällaisiin lokeroihin)? Kirjastossa on enimmäkseen mangapuoli sitä lapsille/nuorille Ranma ja Kitchen Princess-tasoa, aikuisten sarjispuolella mangoja ei ole. Ja en viitsisi investoida rahaa ostamista varten, yleensä haluan ilmaisen tutustumiskappaleen josta voin arvioida onko sarjis ostamisen arvoinen. Kaipa pitää etsiä sitten muista kirjastoista...
One Piecen olen bongannut kirjastostakin. 75-osainen josta suomeksi on ilmestynyt 70-osaa eikö niin? Kirjaston puutteellisissa valikoimissa on vain osat 55-70. Mietin edellisen kommentoijan kommenttia siitä että "päähenkilöt eivät juuri nyt satu liikkumaan" eli onko melkein yhdentekevää mistä aloittaa tai jatkaa lukemistaan? Tarkoittiko kommentti siis sitä että sarja on hyvin hidastempoinen? Tietenkin olisi parempi ja kivempi aloittaa siitä alkupäästä eikä keskeltä sekametelisoppaa...
Helskutti näitten kirjastollisten ongelmien puolesta.