Nyt putosin kärryiltä. Sanotko uudestaan, että ymmärrän kuka hattuili kenen ja mille pyrkimyksille..?
Sori, vähän hidas. Mutta kun ei järki pelaa kuten pienenä.
En tiedä, kuka on kyseinen mystinen "kuka", enkä käsitä mitä merkitystä sillä olisi vaikka kyseisen "kuka"-tahon tuntisinkin.
Pienenä referaattina ulkomuistista, Uusirutu.netistä luettua:
"Sarjakuvaneuvos sai Kalevankadulle putiikkiinsa viisi (5) mainoskirjettä, eikä hänelle pyynnöstä huolimatta toimitettu enempää. Näitä viittä kappalettaan hän piti visusti tiskin alla, ja luovutti ne vain varmoiksi tilaajiksi katsomilleen henkilöille."
"Samaan aikaan kun kampanja käynnistyi, ja harvat onnelliset ylipäätään kuulivat koko asiasta, oli Helsingissä myös Rakkautta ja anarkiaa -filmifestivaalit. Ohjelmistossa Corto Maltese ja Henkien kätkemä. Teattereiden lähimaillakaan ei näkynyt ensimäistäkään mainosta. Olisiko ollut aivan tuulesta temmattu ajatus, että markkinointia olisi voitu kohdentaa tänne?"
Yms.
Keskusteltuani useiden henkilöiden kanssa - jotka kaikki ovat olleet potentiaalisia tilaajia - yleinen mielipide on ollut, että Yhtyneiden Idioottien markkinointi- ym. osastojen tarkoitus ei missään vaiheessa ollut tehdä ensimäistäkään oikean lehden oikata numeroa. Kukaan ei ole ymmärtänyt raaputa- ja leikkaa-kuponkeja, saati sitä että netissä tilausmaksu oli kalliimpi kuin niillä onnellisilla, jotka syystä tai toisesta katsottiin niiksi armollisiksi, joilla oli ilo ja etuoikeus vastaanottaa kampanjamainos postitse. Mistä asiakasrekisteri oli tempaistu, se ei ole selvinnyt tähänkään päivään mennessä.
Ja lopuksi, jos Star Wars -kökköpatterisarjakuvan vastaanottaminen lohdutuspalkintona Uusi Ruudun sijasta ei ole härskeimmän luokan hattuilua, niin sittenpä en enää tiedä mikä sellaista voisi olla.
Konseptia tarkistamalla ja tosissaan markkinoimalla, ehkä jopa pelkästään mangaan keskittyen, Uusi Ruutu -tyyppinen julkaisu voisi olla toimiva ja menestyksekäs. Tarvittaisiin vain julkaisija joka tietää mitä on myymässä ja kenelle.