Kirjoittaja Aihe: Warcraft  (Luettu 35137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Warcraft
« : 04.05.2006 klo 16:27:46 »
Tänään tuli lehtipisteisiin Warcraft albumi.
tämä on kai luokiteltavissa ööh länsi-manhwaksi? hinta 6,50€ ei vielä luettu, näyttää perusfantsulta.
pelin harrastajat saanevat enemmän irti.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Warcraft
« Vastaus #1 : 04.05.2006 klo 16:32:15 »
Kerro lisää. Ilmeisesti kyse on suomenkielisestä julkaisusta? Onko se ihan albumi (A4) vai perinteinen pokkari? Paljon sivuja, värillisyys jne.?
Niin ja ilmeisesti vielä liittyy siihen Warcraft peliin...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #2 : 04.05.2006 klo 16:37:55 »
-
« Viimeksi muokattu: 28.11.2010 klo 13:10:50 kirjoittanut Lewis »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 04.05.2006 klo 16:50:24 »
kieli suomi, koko mangapokkari, lukusuunta länsimainen ja mv rasterisävyin. Palaan asiaan kunhan ehdin varsinaisesti lukea.
Ja pohjana siis Warcraft rooli/strategiapeli.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 klo 01:36:58 kirjoittanut Curtvile »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #4 : 04.05.2006 klo 17:55:14 »
Hyvin länsimaalaistyyppinen tekele kuvitukseltaan. Kaameinta kuraa mitä ikinä on suomeksi julkaistu mangapokkarimuodossa.

Sarjan suomentaja-toimittaja varmaan käskee mun taas poistua lasten keskusteluista.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #5 : 04.05.2006 klo 18:13:04 »
Perustuuko toi niihin vanhoihin warcraft kirjoihin vai onko niissä uudet jutut?  Kirjat olivat ihan hyviä.
Vai onko tämä albumi julkaistu muualla aiemmin?

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #6 : 04.05.2006 klo 21:40:55 »
Itsekin ihmettelin tänään kaupassa, että mikäs tämä on... ja nappasin sitten mukaani. Näytti aika kliseiseltä, mutta älyttömän nätiltä.

Täytyy lukaista...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #7 : 05.05.2006 klo 10:59:21 »
Hyvin länsimaalaistyyppinen tekele kuvitukseltaan. Kaameinta kuraa mitä ikinä on suomeksi julkaistu mangapokkarimuodossa.

Sarjan suomentaja-toimittaja varmaan käskee mun taas poistua lasten keskusteluista.

Eihän WarCraft ole karmeinta kuraa edes nähnytkään. Nättiä taidetta. Ja lohikäärmeitä.

...ja se on enempi Rmäki, joka noita sun pahoja tapojasi paheksuu.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #8 : 05.05.2006 klo 13:34:32 »
Näytti aika kliseiseltä
Eikä vain näytä.. Naispäähenkilö on blondi, isohinkkinen ilmapää ja mies vakavamielinen, sorrettu sankari. Surkeiden sattumusten johdosta parivaljakko päätyy yhteen ja mukaan tulee niin entiset vihulaiset, jotka tunnustavat erehtyneisyytensä ja rupeavat taas hyviksiksi, kuin salaperäinen miekkasankari, joka saapuu hätiin aina yhdennellätoista hetkellä ja pelastaa tilanteen.

Ai niin, ja varsinainen keskisuuri pahis jää aina ratkaisevissa tilanteissa suustaan kiinni ("Kukaan ei ymmärtänyt minua.. Mutta Herrani tuli ja pelasti minut ahdingostani ja johdatti minut oikealle polulle! Ja nyt minä kostan kaikille niille ilkimyksille, jotka kehtasivat pilkata pieniä ja erillään olevia silmiäni!!!!) ja sankarit keplottelevat itsensä tilanteesta pois.

HOHHOIJAA! Toivottavasti WoW:ia pelaavat saavat mokomasta enemmän irti. Tätä kuraa ei muille (etenkään fantasiakirjallisuuden ystäville!) vaan voi suositella. Minä odotin aika paljon tältä sarjakuvalta suurena DL-fanina.

Taide toki on nättiä. Ostan nuo kaksi muuta osaa nyt ihan piruuttani, jos vaikka hankkisivat sitten minun(kin) rahoillani jotain fiksumpaa julkaistavaksi tulevaisuudessa.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #9 : 05.05.2006 klo 14:16:18 »
Kliseet ovat fantasian helmasynti, ainakin nykyisellään. Tiedän ettei keskeneräistä pitäisi arvostella niin kovalla kädellä. Ainahan on mahdollista, että tulevat kaksi osaa nostavat sarjan uusiin sfääreihin. Ei vain näytä kovin todennäköiseltä.
Ikävä puoli on että jo valmiiksi fantasia/manga/manhwa- vihamieliset henkilöt saavat lisää vettä myllyynsä. "Tätä ryönäähän se kaikki on." Joo, ei tämä kenenkään maailmaa mullista. piirrosjälki ja kuvakerronta toimii. Tarinan sisältö on..
tyydytään kliseiseen.
Olen lukenut huonompiakin ja muistan ne. valitettavasti. Eivätkä läheskään kaikki niistä olleet mankkaa tai fantsua.
Olisiko tämä sitten pitänyt jättää julkaisematta? Ei. Kyllä tämä löytää ainakin muutaman fanin, joista osa varmaan tekee omia sarjakuviaan.
Se, pitääkö tätä julkaista ja jättää esim. uusia Conaneja tai ihan omista lähtökohdistaan, ei lisenssipohjalta, tehtyja fantasia/ei-fantasia sarjakuvia julkaisematta suomeksi onkin vakavampi kysymys.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2006 klo 01:38:03 kirjoittanut Curtvile »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #10 : 05.05.2006 klo 16:58:57 »
Naispäähenkilö on blondi, isohinkkinen ilmapää ja mies vakavamielinen, sorrettu sankari.

Mutta nämähän ovat plussia...

Itse en kyllä kyseiseltä teokselta odota pahemmin mitään, mutta kyllä minuun uppoaa vähän huonompikin fantasiaryönä. Paljon hehkutettu Kadonneiden nummien valituskin oli todella puisevaa (joskin kaunista) matskua kliseissä kieritetyillä hahmoilla, mutta yllättävän mielellään sitäkin luki.

Ensimmäistä Warcraftia tuli skidinä pelattua.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #11 : 05.05.2006 klo 21:24:19 »
<snip>Paljon hehkutettu Kadonneiden nummien valituskin oli todella puisevaa (joskin kaunista) matskua kliseissä kieritetyillä hahmoilla, mutta yllättävän mielellään sitäkin luki.
<snip>

Oliko se nyt niin kliseistä? Eikös siinä pikemminkin leikitty niiden kliseiden kanssa ja saatu niihin ihan uusia ulottuvuuksia. Toisaalta kirjoja on yhtä monta kuin on lukijoitakin.

Sivistysosuus: Klisee on tullut ranskankielestä (cliché) ja se tarkoitti alun perin painolaattaa. Konkreettinen on muuttunut metaforaksi.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #12 : 05.05.2006 klo 23:40:41 »
Yhdyn Wilpurin kantaan: tusinafantasiaa mutta mikäs siinä. Jos hommassa on haltioita, lohikäärmeitä, miekkaa ja magiaa, varsinkin nätisti piirrettynä, niin minä viihdyn kyllä mukana. En  jaksa kuitenkaan uskoa, että kolmessa osassa ehditään saavuttaa riittäviä eeppisyyden määriä, mitä esimerkiksi alun katsauksessa historiaan on. Kun tarinassa kolmannen tai neljännen kerran hyvien suurin sankari sortuu pahan houkutuksiin, ei voinut kuin virnistellä.

Ulkoasu saa vähän miinusta, kun Tokyopopin ärsyttävän punainen logo on nyt eksynyt Suomi-julkaisunkin selkämykseen. Mikä senkin tarina lienee, Egmonthan sitä täällä julkaisee.

Ai niin, yksi asia jäi vähän epäselväksi. Onko tarinan Auringon Kaivo sama asia kuin historiikissa ollut Iäsyyden Kaivo? Kaikki järki siihen viittaa, mutta missään ei selvästi asiaa sanota.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #13 : 06.05.2006 klo 00:37:37 »
Luin uudestaan opuksen. Vei noin viisi minuuttia. En tiedä onko minulla väärä Warcraft Auringon kaivo 1 Lohikäärmeen jäljillä, mutta
Naispäähenkilö on blondi, isohinkkinen ilmapää ja mies vakavamielinen, sorrettu sankari.

siis kumpi näistä naisista on isohinkkinen? Anatomisesti oikeaoppisia ja hyvä jos c-kuppi. Eivät mitään Brian Pulidon tai J Balentin ei kylkiluita, ei sisäelimiä, rasvaprosentti 3, paitsi ÄÄÄ kupin rinnoissa- naisia.
Halusin vain ettei kukaan ainakaan osta opusta vääristä syistä. Tarinan keskinkertaisuus harmittaa. Jos samalla piirrostyylillä ja sivumäärällä ja lohikäärmeillä tekee tarinan niin voisi kyllä yrittää ylös Tolkien/Eddings-kloonisuosta.
Todennäköisesti silti pelkän piirroksen vuoksi hankin tulevat osat.
Tämä uppoaa varmasti ahmimisikäisiin TSH ja sen tyyppisiin high fantasy fanittajiin.
Itse toivoisin egmontin ja muiden kustantajien panostavan myös 
meihin Gemmell/Howard/Nicholls/Gentle lukemiston ystäviin.
Ei tämä niin huono ole kuin Doc lomapäivä antaa ymmärtää, mutta oli tällä vastassa sitten kimmerialainen tai  Ferron niin eipä ole kalmorutolla tai louhikärmeksillä hyvä päivä.
Turpiin tulee niin että oksat pois ja pala petäjäistä.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 06.05.2006 klo 12:31:58 »
siis kumpi näistä naisista on isohinkkinen? Anatomisesti oikeaoppisia ja hyvä jos c-kuppi.
Kenties rinnat vain korostuvat sopivasti tietyissä vaatteissa (kts. kansi). Sinun tutuistasi en tiedä, mutta ilman wonderbran apua ei monellakaan minun muutoin hoikalla tutullani todellakaan ole mitään c-kuppiakaan (tulee muuten sellaisia hoikkia naisnäyttelijöitä mieleen kuin Meg Ryan, Winona Ryder ja Shannyn Sossamon). Anveenan rasvaprosentilla hyvä jos AA. Sitten meillä lylleröillä (esim. minulla) on ihan poveakin, mutta sen lisäksi muutakin, "mistä pitää kiinni".
Toki on näitä Luojan ihmelapsia, joilla on mammuttipovi, mutta siellä se kaikki rasva sitten onkin.

No juu. Tokihan Auringon kaivo oli ihan hyvä, mikäli sitä lukee yhtäläisellä vakavuudella kuin Seiskaa. Mutta jos jollakulla muullakin on tullut vastaan se vaihe elämässä, kun keskinkertaisuudet alkavat kyllästyttää ja lukemisiltaan kaipaa edes HITUSEN omaperäisyyttää, niin ei kannata vaivautua tämän sarjan kohdalla. Olkoonkin rankka tuomio jo heti ensimmäisen osan jälkeen, mutta en usko parannuksen tapahtuvan heti seuraavassa osassa. Itse rakastan kliseitä ja fantasiaa, mutta onhan se jo lukijan aliarviointia, kun pääpahis alkaa pitää puheita ja entiset viholliset kääntyvätkin yhtäkkiä hyvien puolelle. Se, minkä Hayao Miyazaki tekee nerokkuutta hipoen, onnistuu AK lennähtämään persiilleen.

No juu. Kaikesta huolimatta keskinkertaisen hyvää viihdettä. Iskee varmasti nuorempiin, joille kliseet ovat vielä uusia.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.