Kirjoittaja Aihe: Kultu Kimallus ja Roope  (Luettu 30825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pyörylä

• Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Lady example xp
Re: Kultu Kimallus ja Roope
« Vastaus #75 : 06.05.2007 klo 20:28:18 »
Tämä vuodatus sopii varmaan tänne parhaiten. Eli en pitänyt Rosan uusimmasta tarinasta sitten ollenkaan, varmaankin huonointa Rosaa omasta mielestäni jota olen lukenut. Idea kertoa Kultun ja Roopen "hetkistä" kaivoksella oli hyvä, mutta muu tarina oli kökköä. Mua ei naurattanut tuomari, joka oli kokoajan hirttämässä kaikkia. Piirrosjälkikään ei ollut perushyvää Rosaa. Ainakin neiti Kimallus ja varsinkin hänen hiuksensa olivat aivan liian perustasoa. Mun mielestä tarina ei eronnut monessa kohtaa ihan normaaleista täytesarjoista Akkareissa ja olinpahan todella pettynyt. Toivottavasti seuraava osa parantaa. Oliko muilla samoja tuntemuksia?
Minä ainakin pidin ja eise hirtto juttu lukemista  haitannut, hiuksista en osaa sanoa.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Peetukka

• Jäsen
« Vastaus #76 : 08.05.2007 klo 18:28:41 »
//Voi poistaa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011 klo 18:25:30 kirjoittanut Peetukka »

Leevi

• Jäsen
« Vastaus #77 : 08.05.2007 klo 19:19:54 »
Kaikki Rosan tarinat ovat hyviä ja ei ne minua ne elokuvarepliikit haitanne, olkoot siellä tarinassa jos on ja yleensä ne on osattu sisäistää tarinaan hyvin...

Rosa on parhain ankka piirtäjä mitä tiedän ja Roopen nuoruus tarinat on huippuja!!
Sarjakuvat on parhaita!

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #78 : 14.05.2007 klo 22:36:10 »
Taidan olla hieman outo, mutta minä pidin juuri tuosta tarinasta erityisesti. Olin jopa sitä mieltä, että nyt mentiin reilusti Rosan keskiarvon yläpuolelle. Täytynee kaivaa jostain esille ja lukaista uudelleen.

Leevi

• Jäsen
« Vastaus #79 : 15.05.2007 klo 00:24:04 »
Taidan olla hieman outo, mutta minä pidin juuri tuosta tarinasta erityisesti. Olin jopa sitä mieltä, että nyt mentiin reilusti Rosan keskiarvon yläpuolelle. Täytynee kaivaa jostain esille ja lukaista uudelleen.

Sama täällä, tarina oli huippu alusta loppuun!

Mutta se on makuasia sanoi koira kun pallejaan nuoli...
Sarjakuvat on parhaita!

Qwerty

• Jäsen
  • This is Living
« Vastaus #80 : 31.05.2007 klo 14:15:40 »

Sama täällä. Jos sinä olet outo niin olen kyllä minäkin.
´This is The End´

Kultu

• Jäsen
Vs: Kultu Kimallus ja Roope
« Vastaus #81 : 25.06.2009 klo 23:10:08 »
Lainaus
Samaa mieltä. Tässä tarinassa Kultuun tuli enemmän sisältöä ja hän muuttui minusta julmemmaksi. Ja seksi ei minusta sovi Aku Ankkaan, ei ole vaikea päätelellä mitä Roope ja Kultu tekivät kolmen teksteistä tyhjän ruudun sisällä. Jotenkin arvasin sen.

Minusta Kultusta taas tuli ehkä hiukan pehmeää puolta esiin. ``Mutta entä kaikki mitä on tapahtunut tämän neljän viikon aikana, eikö se merkitse mitään``-kommentti kuulostaisi vähän siltä, että Kultu halajaisi Roopesta vähän enemmänkin irti.

Ja siitä seksiin viitauksestakaan en nyt olisis niin sataprosenttisen varma.

Meinaan kun Roopehan nimenomaan sanoi että haluaisi Kultun lähtevän ettei tapahtuisi mitään. Hänhän totesi että ``ties mitä siinä kävisi jos jäisit``.

Eihän sitä koskaan voi tietää, mutta oma käsitykseni asiasta on- toisenlainen.

Erotettu lainaus kirjoittajan omasta tekstistä. YP

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #82 : 27.04.2018 klo 20:18:24 »
Vuodet eivät ole välttämättä olleet kovin kohteliaita Kultu Kimallukselle ja Roopekin on saanut osansa mutta Riitta Hanhelle ne ovat olleet suosioillisia kun Roope on tuntenut Riitan jo ~120 vuotta  ja tämä näyttää Akun ikäiseltä tai muutaman vuoden vanhemmalta.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #83 : 16.06.2018 klo 21:01:04 »
Vähän aikaa sitten oli Aksarissa No 10 (7.3.-18) esitettiin taas uuusi versio Roopen ja Kultun historiasta,  sen takana olivat norjalaiskaksikko Arild Midthun  ja Knut Naerum. Midthunin tarinassa Konnantöitä Klondikessa (D 2017-092 - Clues of the Klondike) Kultua ei enään esitetä koreisiin vaattrisiin pukeutuneena hienohelmana ja laululintuna vaan näpäkkä ja ovela Kimallus on esitetään punaiseen flanelipaitaan sonnustautuneena baariemäntänä. Midthunin Kultu eroaa paljon siitä millaiseksi Barks ja Rosa saluunan omistajan aikanaan kynäili.

DanyB

• Jäsen
Vs: Re: Kultu Kimallus ja Roope
« Vastaus #84 : 16.06.2018 klo 21:08:17 »
Maailman rikkain, mutta ei ankka. Ihminen joka onnettomuudekseen muistuttaa ankkaa, sanoi Barks joskus. Jotain tuohon suuntaan. Joka tapauksessa inhimillisin Disney-sarjakuvien hahmoista, koska on ainoa jolla on oikea menneisyys ja sitä kautta persoonallisuus.

Timo

Barksin tarinoissa, Taliaferron stripeissä ja animaatioissa viljellyistä langoista voisi periaatteessa koota vielä samanlaisen teoksen Aku Ankastakin, jos vain viitsittäisiin ja olisi joku tekijä. Siinä suhteessa Roope ei ole ainoa jolla on menneisyys ja historia. Toisaalta, Aku Ankan Elämä ja Teot kirjalla ei taida olla sellaista kusyntää että sitä kukaan suostuisi julkaisemaan.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #85 : 16.06.2018 klo 23:47:38 »
Midthunin tarinassa Kultua ei enään esitetä koreisiin vaattrisiin pukeutuneena hienohelmana ja laululintuna vaan näpäkkä ja ovela Kimallus on esitetään punaiseen flanelipaitaan sonnustautuneena baariemäntänä. Midthunin Kultu eroaa paljon siitä millaiseksi Barks ja Rosa saluunan omistajan aikanaan kynäili.
Midthun on mielestäni kyllä ollut aina kohtuullisen uskollinen Barksilais-Rosalaiselle näkemykselle Roopen historiasta ja tuo näkemys Kultusta on suoraan Don Rosan Klondiken keisarista.

https://inducks.org/hr.php?html=1&image=https://outducks.org/us/us/292/us_us_0292b_007.jpg
« Viimeksi muokattu: 16.06.2018 klo 23:49:16 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 18.06.2018 klo 20:58:29 »
Barksin tarinoissa, Taliaferron stripeissä ja animaatioissa viljellyistä langoista voisi periaatteessa koota vielä samanlaisen teoksen Aku Ankastakin, jos vain viitsittäisiin ja olisi joku tekijä. Siinä suhteessa Roope ei ole ainoa jolla on menneisyys ja historia. Toisaalta, Aku Ankan Elämä ja Teot kirjalla ei taida olla sellaista kusyntää että sitä kukaan suostuisi julkaisemaan.

Luulen kyllä että Akun menneisyyden viittaukset on vielä enemmän ristiriitaisia ja monenkirjavia kuin Roopen, kun ottaa huomioon ihan vaikka ne ammatit joissa on toiminut...
Ja sinänsä pidän siitä että Aku on omalla tavallaan historiaton, tämä erohan tulee hyvin esiin Ovelan Roope-sedän lopussa kun Roope kerää ja hamstraa lantteja ja muistoja ja Aku taas ostaa pirtelön, elämänfilosofioissa on perustavalaatuinen ero.

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #87 : 18.06.2018 klo 21:47:04 »
Luulen kyllä että Akun menneisyyden viittaukset on vielä enemmän ristiriitaisia ja monenkirjavia kuin Roopen, kun ottaa huomioon ihan vaikka ne ammatit joissa on toiminut...
Ja sinänsä pidän siitä että Aku on omalla tavallaan historiaton, tämä erohan tulee hyvin esiin Ovelan Roope-sedän lopussa kun Roope kerää ja hamstraa lantteja ja muistoja ja Aku taas ostaa pirtelön, elämänfilosofioissa on perustavalaatuinen ero.

Minusta Aku on taas aika värikäs ja elämän rikas henkilö henkilö, eikä niin väritön ja mauton kuten voisi ensiolettamalla luulla. Ensinnäkin Akulla ja pojilla on erityinen suhde ja Akulla on perhe jota Roopella taas ei ole. Vaikka Aku tuhlaakin rahansa pirtelöön, sihijuomaan, PopUp -yrityksiin, härveleihin ja lomamatkoihin, ei ei se tee Akusta sen enempää historiattomampaa henkilöä kuin Roopesta. Roope säilöö muistonsa rahaan, mutta Akulle elämys, kokemus ja seikkailu on itse rahaa arvokkaampaa, vaikka luonteeltaan Aku osaakin olla todella ahne. Ja vaikka Roope onkin rikas numismaatikko jolla on kolme kuutioeekkeriä muistoesineitä, on Akulla myö Roopea enemmän harrastuksia, kuten esimeksiksi kasvimaan hoito, golffaaminen, lainelautailu, sekä postimerkkien ja harvinaisten rahojen kerääminen. Mutta mitä eniten Akun historiaan tulee, niin Akuhan on itseasiassa Yhdysvaltain toisenmaailmansodan veteraani, vanha sotasankari jolla on jopa jäänyt traumat japanilaisten hyökkäyksestä (en nyt muista kyseistä tarinaa, mutta kyseinen pätkä yleensä esitetään kun puhutaan keittioneurologian ptsd -diaknoosista). Sotaa enen voidaan uskoa että Aku opiskeli Duckburgin Univercityssä (olkoon vaikka Ankkalinnan Yliopisto), mihin voidaan katsoa viitattavan muutamissa Barksin tarinoissa (esim. W OS 1095-04 The Madball Pitcher ja W WDC 280-03 Double Masquerade). Lapsena taas Aku kuului Tuomenmarjojen partio järjestöön (Little Booneheads), ja Donin mukaan siksi ettei tätä huolittu hakumuksestaan huolimatta Sudenpentuihin. Toisin kuin Sudenpennut jotka käyttävät supilakkia, Tuonenmarjat käyttävät lierihattua mikä esim Barksin tarinassa viitanne siihen että Aku toimii kyseisessä partiojärjestössä yhä osa-aktiivisesti. Paljon muutakin voisi Akusta kirjoittaa.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #88 : 18.06.2018 klo 22:38:55 »
Akun lapsuudesta tiedetään että hän oli Mummolla kasvatettavana (parissa vanhassa Stroblin tarinassa näemme jopa Mummon miehen, eli im. Akun vaarinkin), sitten lienee muuttanut sieltä omilleen asuntolaivaan jonnekin ei kovin kauaksi Mummo Ankan tilaa, ja 1935 näemme hänet myymässä sanomalehtia Ankkalinnassa. jne.

Timo

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #89 : 18.06.2018 klo 22:43:14 »
Akun lapsuudesta tiedetään että hän oli Mummolla kasvatettavana (parissa vanhassa Stroblin tarinassa näemme jopa Mummon miehen, eli im. Akun vaarinkin), sitten lienee muuttanut sieltä omilleen asuntolaivaan jonnekin ei kovin kauaksi Mummo Ankan tilaa, ja 1935 näemme hänet myymässä sanomalehtia Ankkalinnassa. jne.

Timo

Ja minä kun luulin että Mikki möi sanomalehtiään 1935 Losissa tai jossain muussa suurkaupungissa. Ankkalinnaan en osannut tuota yhdistää.