Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 576152 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1260 : 02.11.2012 klo 20:59:07 »
Janne: varmaankin haet tätä:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D++4601

Vuodelta 1980. Lapsena varmaan miljoona kertaa tullut luettua.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1261 : 02.11.2012 klo 22:03:15 »
No justiin tuo :). Kiitos! Erheydyin vuodesta, kun mulle alkoi tulla Aku vasta 1981, mutta divarilöydöstähän tuon olen lukenut. Tuotapa taidan äänestää!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1262 : 17.11.2012 klo 14:25:44 »
Laitoin viimeiseen kohtaan "erityistoiveeksi" harvemmin nähdyn klassikon Aku Ankka ja punainen postimerkki (Aku Ankassa VAIN 40-42/1973). Luin sen lapsena kirjastosta lainaamastani Aku Ankan Juhlasarjat 10 -kirjasta, enkä ole sarjaa sen koommin nähnyt.

Jee, sarjahan on mukana Fantagraphicsin uusimmassa Barks-kirjasessa A Christmas for Shacktown! Täydellinen jouluyllätys!

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1263 : 17.11.2012 klo 23:48:19 »
Laitoin viimeiseen kohtaan "erityistoiveeksi" harvemmin nähdyn klassikon Aku Ankka ja punainen postimerkki (Aku Ankassa VAIN 40-42/1973).
Kappas vaan, tuollainenkin tarina on olemassa. :o Ikinä kuullutkaan... Miksi ihmeessä Akkarissakin kierrätetään jatkuvasti noita miljoonaan kertaan nähtyjä Barks-kymmensivuisia (esim. seuraavan numeron "klassikkojen klassikko"), kun tarjolla olisi näköjään paljon harvinaisempaakin tavaraa? Tuo punainen postimerkki alkoi kyllä kiinnostaa, Barks kun on mielestäni ollut aina parhaimmillaan tuollaisissa viidakkoseikkailuissa.

Omat tyhjät Aku Ankka -kansioni loppuvat muuten ensi kesänä. Viimeisimpien numeroiden jälkeen tuntuu taas siltä, ettei voisi vähempää kiinnostaa uusien (sekä kansioiden, että lehtien) hankkiminen, kansioiden nyt ainakaan. Jos joku ankkaräp on se vuoden isoin juttu, en taida kohderyhmään enää kuulua. Tosin meikäläisen tuurilla taso lähtisi tasan sillä hetkellä järisyttävään nousuun, kun tilauksen lopettaisin. Harmittaa jo ihan tarpeeksi, kun vuosituhannen vaihteen mainiot läpyskät jäivät aikanaan tilaamatta ja kansioihinkin lehtiä olen säilönyt vasta vuodesta 2007.

Pässi

• Jäsen
« Vastaus #1264 : 18.11.2012 klo 20:58:09 »
Kaikkien jättikirjojen äiti ja isä Minä Aku Ankka taitaa olla edelleen niiden todella harvinaisten Barksien aarreaitta. Sieltä löytyy Punainen postimerkki, Taikatiimalasi, Kultainen talja, Atomivakoojat, Aku Ankka pohjoisnavalla ja sensuroimaton Zombi. Harmi vaan, että Barksin tarkkaan harkittu ruutujako ja sommittelu on isossa formaatissa pantu uusiksi, ja osa tarinoista on lyhentynyt pahasti. Mutta sieltä niitä löytyy.

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1265 : 18.11.2012 klo 21:38:10 »
Itse panin tässä merkille, että myös Juhlasarjoissa näyttäisi noita harvemmin nähtyjä (pitkiä) tarinoita olevan vaikka muille jakaa. Näinköhän pitäisi niitä ruveta metsästelemään. Miksi minusta vaan tuntuu, etten ainakaan lähimmissä divareissa tai kirjastoissa kyseisiä kirjoja muista kovin montaa nähneeni...
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 klo 21:39:44 kirjoittanut kuiskaaja »

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #1266 : 19.11.2012 klo 15:35:06 »
Itse panin tässä merkille, että myös Juhlasarjoissa näyttäisi noita harvemmin nähtyjä (pitkiä) tarinoita olevan vaikka muille jakaa. Näinköhän pitäisi niitä ruveta metsästelemään.

Juhlasarjat on paras Barks-kirjasarja, mitä Suomessa on nähty  ja todennäköisesti tullaan koskaan näkemään.

Mitä nyt olen viime kuukausien Akkareita kirjastossa selannut, niin Gottfredson-jatkiksen jälkeen ei ole hirveästi huippuhetkiä tullut vastaan.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1267 : 19.11.2012 klo 18:38:50 »
Punainen postimerkki oli Aku Ankan jatkiksena lyhennetty pahasti. Intiaaneja ei näytetty siinä ollenkaan. Minä Aku Ankka oli lmestynyt aikaisemmin.

Välillä aika käsittämättömiä vetoja tanskalaisilta iloisilla 1960- ja 1970-luvuilla.

El Dorado häivytetty kai liian "etnostereotyyppinä".

Kultakuu-tarinan loppu oli leikelty ja liimailtu uusiksi ettei Roope saanutkaan kultakuutaan.

Myös tanskalaisesta, norjalaisesta ja ruotsalaisesta Tyhjälän joulusta (1967) oli pätkitty mm. Tyhjälä-kuvat kokonaan pois, mikä varmasti vesitti koko idean. Suomessa ei onneksi sitä versiota koskaan julkaistu.

Suomessa oli kuitenkin 32-sivuisesta tarinasta ensijulkaisuissa vain 30 sivua inducksin mukaan?
« Viimeksi muokattu: 19.11.2012 klo 18:46:04 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #1268 : 19.11.2012 klo 19:51:08 »
Mä olen vältellyt näitä 60-luvun näkkäreitä vähän tarkoituksellakin, ja nyt kun näitä lukee niin muutaman kerran tulee hajoiltua tässä tavassa pätkiä tarinoita (toisaalta positiivisesti näkyy olevan muutamakin Barksin juttu jota ei ole julkaistu kuin tällöin 60-luvulla ja vastaavassa näkkärissä ja sitten Kootuissa, eli joita en ole ennen lukenutkaan).
Mutta onhan täällä paljon aika kauheita juttuja, onneksi Murry ja Hubbardin Pepi parantaa tasoa...

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Vastaus #1269 : 19.11.2012 klo 21:25:24 »
Mutta onhan täällä paljon aika kauheita juttuja, onneksi Murry ja Hubbardin Pepi parantaa tasoa...

Ja Gil Turner. Olen iät ajat ollut sitä mieltä, että hänen Pikku Hukkansa on aivan liian aliarvostettu. Toivesarja-statuksesta huolimatta.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #1270 : 19.11.2012 klo 22:38:04 »
Ja Gil Turner. Olen iät ajat ollut sitä mieltä, että hänen Pikku Hukkansa on aivan liian aliarvostettu. Toivesarja-statuksesta huolimatta.

Joo, valitettavasti nyt luetussa vuosikerrassa (1963) ei enää Turneria näy, Pikku Hukkaa tekevät Murry, Bradbury, de Lara jne.
Mutta aikoinaan kun ekaa kertaa luki niitä 50-luvun näkkäreitä niin positiivisin yllätys oli Pikku Hukka, Turnerin ohella myös von Buttner ja Eisenberg ovat tekijämiehiä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1271 : 19.11.2012 klo 23:37:52 »
Kultakuun muokkaus vaikutti jonkun toimistoharjoittelijan projektilla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1272 : 05.12.2012 klo 11:25:46 »
Tiedote Ankkalinnasta:
Isä ja poika Tervo vauhdissa alienien kanssa Ankkalinnassa
Vuonna 2011 Aku Ankka -lehti pyysi joukkoa suomalaisia sanankäytön taitureita pohtimaan, millaisen Ankka-tarinan he kirjoittaisivat. Sarjassa saimme nauttia muun muassa Leena Lehtolaisen, Mauri Kunnaksen ja Anssi Kelan hengentuotteista. Aku Ankka -lehden syntymäpäivän eli 5.12. vietettävän Ankallispäivän kunniaksi pääsemme jälleen ankallistaiteilijoina debytoivien suomalaisten kyytiin. Tällä kertaa vuorossa on Jari ja Kalle Tervon loihtima Ankka-tarina, jossa Aku Ankka sukulaisineen joutuu vastatusten kultarahoja ahmivien avaruusolioiden kanssa.

Timo

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1273 : 07.12.2012 klo 15:10:04 »
No niin, onnistuttiinhan se jatkisten kesäkin sitten pilaamaan, mikäli tieto "suuresta Rosa-kesästä 2013" pitää paikkansa. Siis voiko enää mielikuvituksettomammaksi mennä? Mistähän toimitus sitä paitsi aikoo pieraista Rosan jatkiksia, joita ei jo ihan vastikään olisi muissa julkaisuissa nähty? Hoh hoijaa, sanon minä. Osa lukijoista hyppinee tietenkin riemusta, Rosahan on niin paras, ja sitä rataa...
« Viimeksi muokattu: 07.12.2012 klo 15:14:30 kirjoittanut kuiskaaja »

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1274 : 07.12.2012 klo 15:49:09 »
Taitaa toimitus kuunnella enää vain Ankan keskustelualueella pyöriviä tenavia. Samat Rosat yhä vaan uudestaan ja uudestaan ja Mikki pois. Näinhän se menee. Eikö julkaistuilla Gottfredsoneilla ole tosiaan ollut minkäänlaista positiivista vaikutusta?