Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 576349 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1230 : 19.09.2012 klo 18:06:23 »
Egmont näytti taas kyntensä Jens Hansegårdin ja Andrea Ferrarisin Taikaviitta-jatkiksen muodossa. Uskomatonta roskaa. Ihmettelen, miten aiemmin Italiassa laadukkaita Viitta-seikkailuita piirtelemään tottunut Ferraris on suostunut tähän touhuun. En ymmärrä, miksi Egmont päätti aikoinaan ottaa Taikaviitan mukaan ohjelmistoonsa, jos sen tarkoituksena on vain määrätietoisesti tuhota tämän hyvää mainetta.

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1231 : 19.09.2012 klo 21:01:11 »
Minä tulin miettineeksi, että Egmontilla pystyttäisiin varmasti parempaankin Taikaviitan suhteen. Muiden hahmojen osalta ideat alkavat joillakin käsikirjoittajilla olla jo loppumaan päin, mutta ehkä Taikaviitasta saisi vielä jotain revittyä irti. Eikä välttämättä tarvitsisi olla aivan täsmälleen samanlaista kuin Italiassa. Mutta eipä tuo jatkis todellakaan mikään mestariteos ollut, tosin nykyajan supersankari-Taikaviitasta en tykkää muutenkaan. Alkuaikojen ilkikurinen kostaja on minulle se ainoa oikea Taikaviitta, ei mikään muu. ;D

Mutta on Akkariin hyviäkin tarinoita tässä viime aikoina mahtunut. Etenkin tämänviikkoinen Marco Rotan kuvittama johtosarja oli vallan mainio, ehkä yksi parhaista muutamaan vuoteen. Muita lehden tarinoita en ole vielä lukenut, mutta olisiko Bas Heymansin välisarja pitkästä aikaa sellainen oikeasti hauska hollantilaiskohellus, joita joskus kymmenen vuotta sitten oli lehdessä enemmänkin. Sellaiselta se ainakin näyttää...

Myös norjalaisten ankantekijöiden aikamatkatarina parin numeron takaa oli käytännössä niin hyvä kuin noin pienellä sivumäärällä on mahdollista. Muut ko. sarjan tarinat eivät ole niin jaksaneet innostaa, mutta tuo kyllä upposi. Eikä tuo täppärikään häiritse, sillä kyllähän Akkarissa saa ajankuvia olla. Eri asia on, jos ne ovat koko tarinan pääosassa. Arild Midthunilla ja kumppaneilla on oikeasti kunnianhimoa ja sitä pitää arvostaa, vaikka esimerkiksi se Turku-tarina olikin aika aivoton paikasta toiseen ryntäily.

Edit: Niin, ja Mikkiäkin on ollut mukana jonkin verran. Sitä en vaan ymmärrä, miksi toimitus julkaisee lähinnä keskivertotekijöiden tusinatarinoita, kun todellisella mestarilla Feriolilla olisi myös monia julkaisemattomia tarinoita jäljellä. Ei kai tällaisella toiminnalla vaan yritetä tahallisesti tahrata nyky-Mikin mainetta?
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012 klo 21:08:26 kirjoittanut kuiskaaja »

haplo

• Jäsen
« Vastaus #1232 : 20.09.2012 klo 05:47:18 »
Mä en oikein ole tajunnut miksi Sudenpentujen pitää saada kirjaansa tietoja, joita ei voi kertoa eteenpäin tai joiden oikeellisuutta ei voida todistaa. Koko norjalaisten aikamatkakokonaisuus on kärsinyt kun tuo palaa aina mieleen.

Tilaus päättyi pari numeroa sitten. Aku Ankka on parantanut viime vuotisesta, mutta ei niin paljon että tilaisin sitä ilman kunnon kylkiäistä.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1233 : 23.09.2012 klo 11:47:42 »

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #1234 : 23.09.2012 klo 15:24:18 »
tosi on. tilaamista on mahdoton lopettaa  :-\

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1235 : 23.09.2012 klo 17:15:13 »

Ensimmäiset saa ilmaiseksi...

marko70

• Vieras
« Vastaus #1236 : 24.09.2012 klo 10:50:40 »
Parivuotta sitten lopetin ainoo mitä jäin kaipaamaan on sarjisextra.

Q=<>

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #1237 : 24.09.2012 klo 12:38:37 »
Olen kyllä nyt harkinnut aika vakavasti tilauksien lopettamista.
Aku Ankka tilattuna numerosta 1/2006 ->
Aku Ankka sarjisekstra tilattuna vuodesta 2006 (numero 84?) ->
Roope-setä tilattuna numerosta 1/2008 (341) ->

Kukaan meidän perheessä ei ole minun lisäksi lukenut ainuttakaan numeroa tilauksien aikana!
Itse olen lukenut tilauksien aikana  peräti 0kpl Roope-setiä, 1kpl sarjisekstra ja max 2kpl Aku Ankkoja. Kaikki vain menee suoraan postilaatikosta hyllyyn tai kansioon ja aikaa niiden lukemiseen ei tunnu löytyvän. Lisäksi Aku Ankan vuosikerrat 1997-2005 on tullut ostettua mutta ei luettua. Tavoitteena olisi lukea myös Aku Ankan näköispainokset jotka kaikki on hyllyssä ja niistäkin vain kolme ensimmäistä on kertaalleen luettu. Aku Ankan taskurjoista viimeinen luettu numero on 269 ja sen jälkeen lähes kaikki on vain oston jälkeen tullut laitettua lukemattomana kaappiin. Don Rosan kokoelman osat 1-6 olen sentään lukenut mutta muuten Disney-lehdet on jäänyt vain tilantäytteeksi. En ole enää varma onko ajan puute oikeasti syynä lukemattomuuteen vai eikö Disney vain kiinnosta tarpeeksi ja siksi tulee luettua mieluummin kaikkea muuta hyllyissä olevaa. Sarjojen nykytasostakaan ei osaa sanoa mitään kun kunnolla Ankkaa on tullut luettua viimeksi 90-luvulla.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1238 : 25.09.2012 klo 05:07:17 »
Tässä olis viimeinen erä Aku Ankka-lehden laskua vielä maksettavana. Eräpäivä on nyt keskiviikkona. Kyllä se menee maksuun...ei sitä pysty oikein olla tilaamatta. Sama juttu Roope-sedän ja Kuukausi-extran kanssa.
Vaikka nyt saisinkin lopetettua ton tilauksen, niin kävisin varmaan ostamassa sen lehtipisteestä.
Kun Aku Ankka on tullut melkein koko iän kotiin keskiviikkona, niin aika paha siitä on päästä eroon. Olis aika orpo olo, kun keskiviikkona menisin katsomaan postini. Kirkko ja kaupunki-lehtikin vaikuttais alastomalta, jos ei sen sisällä suojassa olisi Aku Ankkaa.
Ehkä sitten saattaisin lopettaa tilauksen, jos Aku Ankan muuttuisi ruotsinkieliseksi.
Te jotka ootte lopettaneet Aku Ankan....en voi sanoa muuta kuin olette tosi kovia kavereita...itse en tohon pystyisi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

marko70

• Vieras
« Vastaus #1239 : 25.09.2012 klo 08:41:12 »
Noihan saa yleensä seuraavana vuonna divarista 10€-15€ jos haluu,en jaksanut ruokkia sanomia siinä suurin syy.

Itsellä jäi lukematta ja keskimmäinen tenava ei lukenut vanhin muutti wex ei uskaltanut ottaa litografia seinälle kun tarjosin ensikotiin ja olisi saanut valita KEHYSTETTYNÄ,en pidä niitäkään laatikossa jemmassa :=) miksi latoa hullyyn lukemattomia kun ei saa kuin turpaansa jos ne joskus myy.Toinen oli kun tuli noi kirjastot CB ja DR sit se saksalainen DR jutska jne.

Q=<>

kuiskaaja

• Jäsen
« Vastaus #1240 : 26.09.2012 klo 16:06:28 »
Hetken aikaa luulin, että tämänviikkoisessa Akkarissa olisi monen vuoden tauon jälkeen ollut lukunurkka. ;D Mutta ei, kyseessä taisikin olla pelkkä painovirhe, sillä ilmiselvästi jo perinteeksi muodostuneesta mainosnurkasta oli kyse. ^-^ Ja loput pystyi lukemaan täältä netistä, totta kai.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012 klo 16:08:46 kirjoittanut kuiskaaja »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1241 : 26.09.2012 klo 16:16:41 »
Hetken aikaa luulin, että tämänviikkoisessa Akkarissa olisi monen vuoden tauon jälkeen ollut lukunurkka. ;D Mutta ei, kyseessä taisikin olla pelkkä painovirhe, sillä ilmiselvästi jo perinteeksi muodostuneesta mainosnurkasta oli kyse. ^-^ Ja loput pystyi lukemaan täältä netistä, totta kai.

Mutta lehdessä oli kuitenkin William Van Hornin Aku-tarina, Barksin karhukaruselli sekä Jippesin hieno kansi. Ei toi ihan turha läpyskä ollut. :)
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1242 : 26.09.2012 klo 18:36:17 »
Mutta lehdessä oli kuitenkin William Van Hornin Aku-tarina, Barksin karhukaruselli sekä Jippesin hieno kansi. Ei toi ihan turha läpyskä ollut. :)

Ei todellakaan, tämähän oli peräti yliveto verratessa siihen nykyiseen keskiverto-Akkariin. Van Horn ei ole menettänyt teräänsä eikä Barksin Karhukaruselli vanhene. Ajatonta, loistavaa huumoria.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1243 : 26.09.2012 klo 20:34:47 »
Ei todellakaan, tämähän oli peräti yliveto verratessa siihen nykyiseen keskiverto-Akkariin. Van Horn ei ole menettänyt teräänsä eikä Barksin Karhukaruselli vanhene. Ajatonta, loistavaa huumoria.

Juu, hauskimmat tarinat Akkarissa tänä vuonna. Tulin oikein hyvälle tuulelle molemmista. Myös Jippesin kansi on hieno. Ensi viikolla onkin sitten luvassa Jippesin tarina hienolla 50(?)-luvun kannella. Kuvittelenko vain, mutta onko Akkarin taso noussut Hyypän pt-kaudella...? Joulumantelikin tekee paluun, kyllä kelpaa kestotilaajana taas olla.

Edit: Pitihän tuo tarkastaa; ensi viikon kansi on Walt Kellyn, vuodelta 1946. Suomessa aiemmin ainakin 1/1952 kantena:

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++68-00
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012 klo 21:28:52 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1244 : 03.10.2012 klo 18:21:33 »
Akkarin mukaan viikolla 43 on Halloween-liite, mm Milla Magia siinä. Samassa nuomerossa on Jari ja Kalle Tervon käsikirjoittama ja Kari Korhosen piirtämä Aku seikkailu.

Je suis alle kuuden euron pizza!