Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 576838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

haplo

• Jäsen
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #1020 : 29.01.2012 klo 15:23:46 »
Tässä taloudessa lehden tilaus jatkui muutamalla kuukaudella, ihan tietämättäni. Eihän tuo minua haittaa, varsinkaan kun tilaajalahjaksi tulee 50-luvun Aku Ankan parhaat-kirja. Vuotta en muista, mutta sen näkee sitten.

Tämä vuosi on alkanut lehdeltä paremmin kuin vuosi 2011. Jo kaksi Noel Van Hornin tarinaa, Paul Murryn jatkis (jonka tosin olin juuri tullut hankkineeksi muuta kautta) ja hahmojen teemoittaminen tuntuu toimivan. On ollut mukavaa nähdä jokaisessa tammikuun lehdessä Superhessu edes jossain määrin.

Mutta totta lienee että toimitukseen pitäisi olla yhteydessä jos haluaa äänensä kuuluviin. Vaikka aika hyvin sattuikin, että kun olin täällä Jumboon toivonut ennen Suomessa julkaisemattomia Hessu suurmiehenä -tarinoita, niin sellainen uusimmassa Jumbossa olikin. Mutta varmaan vain sattumaa.

Voisihan tuota lyhyen palautteen viime vuodesta toimitukselle kirjoitella ja siinä samalla toivoa joitain tarinoita tai tekijöitäkin.

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #1021 : 29.01.2012 klo 16:28:59 »
Nyt noita USA:n ankkalehtiä, silloin kun niitä vielä tuli, meni ainakin Diamondin kautta  viitisen tuhatta kappaletta. Kokonaislukuja en tiedä.

Ja niistäkin suurin osa (?) lähti varmaankin Eurooppaan keräilijöille...

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #1022 : 31.01.2012 klo 15:08:25 »
Minä ainakin olen ihan tyytyväinen Aku Ankka-lehden tämän hetkiseen tasoon.
Tarinatoiveita toki aina löytyy...
Pitkiä seikkailusarjoja kaipaan minäkin ja mielestäni Egmont on itse alkanut kaivaa omaa kuoppaansa rajoittamalla sivumääriä ja täten tekijöiden luovuutta.
On tosiaan yleisessä tiedossa, ettei Egmont tänä päivämä liiemmin tuota yli 16-sivuisia tarinoita edes jatkosarjoiksi. Koska Suomessa pitkät tarinat olisivat kuulemma huudossa, lähdin mielenkiinnosta selailemaan inducksia ja etsin Aku Ankka-lehteen sopivia vähintään 17-sivuisia D-koodisia tarinoita joita ei meillä olla vielä julkaistu.

Rajasin hakuni vuoteen 1995 jonka jälkeen löytyikin 9 varsin kiinnostavalta näyttävää jatkosarjaa. Kyllä suomalainen toimitus voisi noista ohitetuista tarinoista ihan hyvin edes osan julkaista.

Inducks-lista

Mutta JOS ja KUN halutaan, että näitä vanhempia Suomessa julkaisemattomia tarinoita julkaistaan, suoraan viestiä Ankan toimitukseen, se on ainoa mahdollisuus saada ääni kuuluviin.
Minä ainakin olen näin tehnyt. Vaikka en olekaan vastausta saanut uskon, että viesti on ollut kuitenkin tyhjää parempi. Toivottavasti muutkin jaksavat vaivautua raapustamaan pienen rimpsun toimituksen suuntaan. Se ei ole suurikaan vaiva...
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012 klo 15:10:26 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1023 : 31.01.2012 klo 21:51:40 »
Miksiköhän Akkariin ei voisi ottaa italialaista laadukkaampaa 4-rivistä materiaalia? Luulisi löytyvän myös pidempää sarjaa jatkosarjoiksi. Onhan italialaissarjoja harrastettu ennenkin, mm. 60-70 luvulla tuli mm. Scarpaa silloin tällöin. Taisi tosin olla saksittua tuolloin ja sivutaitto oli muutettu. Mutta italiassahan on näitä laadukkaita 4-rivisiä sarjoja myös.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1024 : 31.01.2012 klo 22:08:23 »
Toivottavasti muutkin jaksavat vaivautua raapustamaan pienen rimpsun toimituksen suuntaan. Se ei ole suurikaan vaiva...

Laiskalle toimituksen sp-osoite?

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #1025 : 01.02.2012 klo 16:53:38 »
Sekä yhä vain pohjamutia kohti laskeva lehden yleinen taso että juuri tämä kestotilaajien suoranainen huiputtaminen saivat minut viime vuoden lopulla päättämään, että tilausjaksoni loppuessa (mikä tapahtuukin ihan lähiaikoina) tulen lopettamaan Akkarin tilaamisen (ensimmäistä kertaa elämässäni!). Vaadin lahjuksia, joita tarjousten perässä tilaavat saavat, mutta kaiken tämän hupailun mahdollistavat kestotilaajat eivät!

Ja tänään tämän uhkaukseni sitten toteutin tilausjaksoni päättyessä. Soitin Sanoman asiakaspalveluun ja ystävällinen asiakaspalvelija kuunteli tilitykseni. Eli syythän tälle tilauksen lopettamiselle ovat:

1. Lehden laadun romahtaminen

2. Sanoman nykyinen röyhkeä tapa kohdella asiakkaitaan

3. Määräaikaistilaajien huimat edut ja kaupanpäälliset, joista tämän mahdollistavat kestotilaajat voivat vain uneksia

Luonnollisesti asiakaspalvelija puolusteli työnantajaansa. Esimerkiksi kohtaan 3 sain vastaukseksi sen olevan tavallista markkinointia. Pyysin laittamaan viestin eteenpäin isoille kihoille.

Muistaakseni joku jossain yhteydessä mainitsi tilaavansa Aku Ankka Ekstraa, vaikka itse Aku Ankan tilaus on päättynyt aikaa sitten. Minulle ilmoitettiin, että Ekstrankin tulo sitten loppuu sen nykyisen tilausjakson päättyessä.

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #1026 : 01.02.2012 klo 18:20:32 »
Saisi akulla ja iineksellä vähän useamminkin näkyä sormukset vasemmassa nimettömässä  ;) (tai mikä sormi se nyt onkaan). Onhan ne ollut yhdessä jo ties kui monta vuosikymmentä.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1027 : 01.02.2012 klo 18:27:21 »

Muistaakseni joku jossain yhteydessä mainitsi tilaavansa Aku Ankka Ekstraa, vaikka itse Aku Ankan tilaus on päättynyt aikaa sitten. Minulle ilmoitettiin, että Ekstrankin tulo sitten loppuu sen nykyisen tilausjakson päättyessä.

Rupesivat siis kiukuttelemaan ja uhkailemaan! Itse olisin haistatellut niille "ÄÄRIMMÄISEN VAHVASTI SENSUROITU".
Aika alhaista toimintaa Sanomilta, jos lopettaa Aku Ankan, niin Extrat jää saamatta.
Meinisvät itteensä ja rupeisivat ajattelemaan miksi ihmiset on pettyneitä nykyiseen Aku Ankkaan. Kestotilaajia pitäisi lahjoa ihan samalla lailla kuin näitä määräaikaistilaajia...tässähän alkaa olla syrjinnän makua. Pitäisköhän valittaa EU:hun...sinnehän kaikki muutkin aina valittaa.
Hitto, jos sais kansanliikkeen aikaseksi ja kaikki kestotilaajat soittais yhtäkkiä Aku Ankkaan ja lopettais tilauksen. Menis Sanomilta pökät pöksyyn!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #1028 : 01.02.2012 klo 18:29:39 »
lupaan osallistua, kunhan tulee tarpeeksi porukkaa  ;D

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #1029 : 01.02.2012 klo 18:36:42 »
Darth Mikalta löytyvät aina konstit, ja rohkeutta, vaikeisiinkin tilanteisiin! Kyllähän tällaista pitäisikin tukea.

Valonpilkahdus pimeydessä: Aku Ankan Facebook-sivuilla kerrotaan, että Oma nurkka palaa. Sitä aiotaan tästedes julkaista parin kuukauden välein, alkaen numerosta 9/12. Pakko silti mainita tähänkin: kuinkahan kauan lupaus kestää? Viime vuosina on ollut Akkarin väellä pahana tapana pitää kaikkea uutta pystyssä tai aktiivisesti toiminnassa vain sen hetken huuman ajan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1030 : 01.02.2012 klo 18:41:07 »
Pitäis saada semmoiset puolet nykytilaajista mukaan, että alkais johtoportaassa leukaluut kalista!
Ongelmana on, että kuinka ton sais organisoitua!
Vaikka Aku Ankan tilaus lopettaiskin, niin moni ostais sen lehden irtonumerona ja sehän on kai kalliimpi kuin tuo kestotilaus.

Ehkä parempi idea olisi mielenosoittaa kaupungilla ja saada huonoa julkisuutta Sanomia kohtaan. Saada TV:seen keskusteluja asiasta ja sosiaaliseen mediaan. Esimerkiksi tilaajat vs sanomat tyyliin. Huono julkisuus laittaa pomot miettimään, että pitäisköhän sittenkin yrittää muuttaa Aku Ankkaa semmoiseksi kuin se oli ennenvanhaa ja arvostamaan tilaajia uudella tavalla.
Toiveajattelua nykymaailmassa...ne ei välitä paskan vertaa mistään, kunhan saavat nyhjettyä rahansa meiltä.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1031 : 01.02.2012 klo 18:47:21 »
Darth Mikalta löytyvät aina konstit, ja rohkeutta, vaikeisiinkin tilanteisiin! Kyllähän tällaista pitäisikin tukea.

Valonpilkahdus pimeydessä: Aku Ankan Facebook-sivuilla kerrotaan, että Oma nurkka palaa. Sitä aiotaan tästedes julkaista parin kuukauden välein, alkaen numerosta 9/12. Pakko silti mainita tähänkin: kuinkahan kauan lupaus kestää? Viime vuosina on ollut Akkarin väellä pahana tapana pitää kaikkea uutta pystyssä tai aktiivisesti toiminnassa vain sen hetken huuman ajan.
Joo itse pelkään myös omaa itseäni. Jos lopettaisin tilauksen, niin viikon kärvistelyn jälkeen menisin huppu päässä ja aurinkolasit silmillä (ettei kukaantunnistais) R-kioskille ostamaan Aku Ankan irtonumeroa. Taidan olla aika toivoton tapaus.

Mielestäni toi mielenosoitus vois toimia paremmin? Vähän niinkuin "Arabian kevät" eli tässä tapauksessa "Ankkalinnan kevät".
Taidan olla aikamoinen "lakkokenraali ja marssia". Suonissani virtaa siis solidaaris-vasemmistolainen veri.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #1032 : 01.02.2012 klo 18:49:51 »
3. Määräaikaistilaajien huimat edut ja kaupanpäälliset, joista tämän mahdollistavat kestotilaajat voivat vain uneksia

Eikö näissä pitäisi olla karenssiajat? Muistaakseni jossakin tilauslapussa oli, että täytyy pitää vuoden vaiko puolen tauko, ennen kuin samaan talouteen saa uuden tilaajan edut.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1033 : 01.02.2012 klo 18:53:45 »
Eikö näissä pitäisi olla karenssiajat? Muistaakseni jossakin tilauslapussa oli, että täytyy pitää vuoden vaiko puolen tauko, ennen kuin samaan talouteen saa uuden tilaajan edut.
Kai sitä puoli vuotta jaksaa ostaa lehden lähikaupasta, hyvässä lykyssä saa sieltäkin joka kolmannen puoleen hintaan...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #1034 : 01.02.2012 klo 18:55:13 »

En ehkä täysin ymmärtänyt pointtiasi, mutta tarkoituksenani ei siis ole näitä etuja havitella. En ole aikeissa aloittaa määräaikaistilausta. Nämä määräaikaistilaajien edut ja tarjoukset olivat minulle siis se jäävuoren huippu, joka lopulta ajoi minut lopettamaan tilauksen. Ei ole mielestäni oikein, että määräaikaistilaajille tarjotaan 60 € kirjoja kaupanpäällisinä, kun tämän toiminnan mahdollistavien kestotilaajien tulee samalla tyytyä vuosittain kasvavaan laskuun ja siinä seisovaan kiitokseen.

EDIT: Huomaan aiemmin sanoneeni vaativani lahjuksia, mutta tällä tarkoitan pääasiassa sitä, että kestotilaajat ansaitsevat enemmän kuin mitä nyt saavat.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012 klo 19:02:33 kirjoittanut Henendo »