Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka -sarjakuvalehti  (Luettu 575947 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Aku Ankka -sarjakuvalehti
« Vastaus #2130 : 18.11.2019 klo 15:46:10 »
Sanomatalon Oodin pään sisäänkäynnillä oli pöytä jossa oli jaossa eri sanomain lehtiä tilaajille, mm. Aku Ankkaa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2131 : 18.11.2019 klo 16:18:46 »
IAU ja AKT ovat tukilakossa. Kai muitakin tulee. Pitäisköhän kieltäytyä piirtämästä sarjakuvia. Ei taida olla vaikutusta.  ;D
Pitää tukea lakkoa vaan henkisesti.

Sanomatalon Oodin pään sisäänkäynnillä oli pöytä jossa oli jaossa eri sanomain lehtiä tilaajille, mm. Aku Ankkaa.

Pitääkö todistaa jotenkin olevansa tilaaja?

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2132 : 18.11.2019 klo 16:39:01 »
Asiakasnumero varmaan tarvitaan ja henkkarit. Valtakunnan sovittelija antaa illalla sovintoesityksen, joten lakko ei kauan nyt enää kestä...toi on aina sen merkki.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #2133 : 18.11.2019 klo 17:13:14 »

Mistähän voin noutaa Texin ja Korkkarit🤔

Ekku

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2134 : 18.11.2019 klo 21:25:13 »

Timo

Ei siinä viime perjantaina ketään ollut valvomassa aamulla, oli pienet niput lehtiä ja lappu ”Tilaajille Postin lakon ajan” tms.

Ekku

Noi on egmontin lehtiä, en tiedä. ALMA Media jakeli kans julkaisujaan ALMA talossa perjantaina (Talouselämä, Kauppalehti, Arvopaperi).

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #2135 : 18.11.2019 klo 22:11:52 »

Ekku

Sitä sietää kysyä varmaan Egmontin tilaajapalvelusta.
eAsiointi (24h): tilaajapalvelu.egmont.fi

Tilaajapalvelulla on näemmä myös "tsätti".

http://www.egmontkustannus.fi/

Timo

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #2136 : 19.11.2019 klo 12:46:57 »
Mainosliitteet näyttää olevan Akkarin uusi normi, nyt on mukana kierrätysliite jossa kyllä opetetaan vihreitä arvoja ja kierrättämistä mikä on ihan hyvä asia, mutta mainostettii mielestäni todella agressiivisesti Heleniä (googlauksen jälkeen selvisi että kyseessä on Helsingin enerkia). Tai ainakin omallakohdalla tuo mainonta liitteessä tuntui turhankin johdattelevalta ja päällekäyvältä. Mitenhän on jatkossa, onkohan noitten mainosliitteiden ilmestymistahti kerran kuussa vai joka toinen viikko?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2137 : 19.11.2019 klo 12:51:32 »
Mainosliitteet näyttää olevan Akkarin uusi normi, nyt on mukana kierrätysliite jossa kyllä opetetaan vihreitä arvoja ja kierrättämistä mikä on ihan hyvä asia, mutta mainostettii mielestäni todella agressiivisesti Heleniä (googlauksen jälkeen selvisi että kyseessä on Helsingin enerkia). Tai ainakin omallakohdalla tuo mainonta liitteessä tuntui turhankin johdattelevalta ja päällekäyvältä. Mitenhän on jatkossa, onkohan noitten mainosliitteiden ilmestymistahti kerran kuussa vai joka toinen viikko?
Eli Sähkölaitosankka 2 (light-versio) tulossa. Tämän hinta ei kyllä pomppaa pilviin, niin kuin se oikea ja aito Sähkölaitosankka vuodelta 1972.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #2138 : 19.11.2019 klo 12:55:26 »
IAU ja AKT ovat tukilakossa. Kai muitakin tulee. Pitäisköhän kieltäytyä piirtämästä sarjakuvia. Ei taida olla vaikutusta.  ;D
Pitää tukea lakkoa vaan henkisesti.

Timo

Pam on kaiketi kanssa tukilakkoilusta tai jostain sellaisesta ilmoitellut saa nähä leviääkö ruokakauppoihin. Mutta on tämä Postilakko kyllä aikaerikoinen, yhtään ei ole mainoksia ja ilmaisjakeluakaan tullut kuun aikana. Toivottavasti loppuis pian ja saisivat asiat sovituksi niin pääsisi ihmiset taas elämään normaalia elämää. Onneksi itse olen digin tilaaja nii tulee sentään Akkari ajoissa aina joka tiistai aamu klo 00:10.

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #2139 : 19.11.2019 klo 13:02:56 »
Eli Sähkölaitosankka 2 (light-versio) tulossa. Tämän hinta ei kyllä pomppaa pilviin, niin kuin se oikea ja aito Sähkölaitosankka vuodelta 1972.

Jaa vaikeaa verrata kun en ole koskaan nähnyt -72 sahkölaitosankkaa, mutta kai periaatteessa sama idea. Konsepti jatkuj kuitenkin samalla linjalla kuin edellisessä Colettan mainosliitteessä jossa mainostettiin Jenkki -purkkaa eli pari lyhyttä vitsisarjista sekä visailua ja noita infosivuja kierätyksestä. Yksi Barksin tarina mukana eli Pelle Peloton Vaativa asiakas (The Odd Order https://inducks.org/story.php?c=W+OS+1047-07) joka on julkakstu aiemminkin lehdessä. Muut lienee hollantilaisia, mutta piirtäjiä ja käsikirjoittajia ei ole taaskaan merkitty.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #2140 : 19.11.2019 klo 13:28:26 »
Mainosliitteet näyttää olevan Akkarin uusi normi, nyt on mukana kierrätysliite jossa kyllä opetetaan vihreitä arvoja ja kierrättämistä mikä on ihan hyvä asia, mutta mainostettii mielestäni todella agressiivisesti Heleniä (googlauksen jälkeen selvisi että kyseessä on Helsingin enerkia). Tai ainakin omallakohdalla tuo mainonta liitteessä tuntui turhankin johdattelevalta ja päällekäyvältä.
Minäkin olen pistänyt merkille, että kuluvan syksyn aikana on ilmestynyt jotenkin poikkeuksellisen paljon liitelehtisiä.

Aika normaalia toimintaahan tuo johdattelu on kun tehdään yhteistyötä sponsoroivan mainostajan kanssa. Mainio esimerkki ovat ruokaohjeet. Esim. Valion ohjeissa ohjeistetaan aina käyttämään juuri Valion tuotteita, eikä vaikkapa Igmanin.
Kun tämä mainosliite on tehty yhteistyössä HELEN:in ja KIVO:n kanssa, niin olisi outoa jos heitä ei liitteessä nostettaisi esille, sillä se juuri on mainostamisen idea. Molemmat mainostajat ovat saaneet lehdessä omat sivunsa, missä keskitytään heidän tarjoamiin palveluihin. Kumpaisenkin sivun ylälaitaan mainostajan logot on myöskin merkattu selkeästi, jolloin on helppo huomata mitä sivulla mainostetaan.

Tuskinpa tästä tosiaan on minkäänsortin keräilyharvinaisuutta tulossa. Liitelehti on ulkoisesti tismalleen samannäköinen kuin muutkin Akkarin välissä ilmestyvät mainosliitteet. Kooltan siis oletetavasti peruslehteä pienempi ja sisältää vain muutaman mainostettavaa aihetta sivuavan lyhyen sarjakuvan, mitkä nekin ovat useimmiten uusintoja (kuten tässäkin tapauksessa).

Digi-Akusta muuten löytyy Sähkölaitos-Ankka-lehden kansi, mutta jostain syystä sen sisältöä ei ole saatavilla.

On tämä Postilakko kyllä aikaerikoinen, yhtään ei ole mainoksia ja ilmaisjakeluakaan tullut kuun aikana. Onneksi itse olen digin tilaaja nii tulee sentään Akkari ajoissa aina joka tiistai aamu klo 00:10.
Kyllä digi-lehti tulee saataville jo heti vuorokauden vaihduttua. Yleensä viimeistään 00:01. Silloin tällöin digi-lehden ilmestymistä on joutunut odottamaan aamuun saakka, mutta yleensä se ilmestyy ajallaan heti vuorokauden vaihtuessa.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2019 klo 20:18:22 kirjoittanut Kääk13 »
Kääk13-kirjoittaa!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2141 : 19.11.2019 klo 15:00:07 »
Pam on kaiketi kanssa tukilakkoilusta tai jostain sellaisesta ilmoitellut saa nähä leviääkö ruokakauppoihin. Mutta on tämä Postilakko kyllä aikaerikoinen, yhtään ei ole mainoksia ja ilmaisjakeluakaan tullut kuun aikana. Toivottavasti loppuis pian ja saisivat asiat sovituksi niin pääsisi ihmiset taas elämään normaalia elämää. Onneksi itse olen digin tilaaja nii tulee sentään Akkari ajoissa aina joka tiistai aamu klo 00:10.
Mullakin on mahdollisuus katsoa Akuni digitaalisena, mutta vaikka postin lakko nyt onkin ja edelleen jatkuu, niin mieluiten luen ton paperisena. Joko odotan, että lakko loppuu ja saan lehteni myöhässä tai sitten käyn hakemassa Oodista sen Aku Ankka lehden, jos se systeemi vielä toimii.
Olenko kerran vai pari käynyt tuolla Digi-Ankkaa lukemassa ja sekin oli Aku Ankan taskukirja. Ei oikein iske digi-sarjakuva tämmöiseen keski-iän ylittäneeseen. Mutta muuten Digi-Aku näytti ihan hyvältä palvelulta. Toivottavasti kuitenkin tekevät myös paperisia edelleen, että meikäkin saa lukea omassa formaatissa noita.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #2142 : 19.11.2019 klo 16:07:42 »
Vuoden 1972 Sähkölaitos-Ankassa ei ole mitään muuta kuin yksi tarina ja tyhjä takakansi. Tarinan aihe on sähkölaitteet, mutta mitenkään muuten ei viitata mihinkään, eikä juurikaan mainosteta mitenkään mitään. Muistaakseni. Mulla on toi joskus ollu, mutta en muista sisällöstä muuta kuin tuon.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2143 : 19.11.2019 klo 18:06:09 »
... tai sitten käyn hakemassa Oodista sen Aku Ankka lehden, jos se systeemi vielä toimii...

Oodista ei ilmaisankkoja kannata kysellä vaan Sanomatalon "Oodin pään" sisäänkäynnin lähettyvillä niitä on ollut jaossa.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2144 : 19.11.2019 klo 18:09:37 »
Oodista ei ilmaisankkoja kannata kysellä vaan Sanomatalon "Oodin pään" sisäänkäynnin lähettyvillä niitä on ollut jaossa.
Aha! Hyvä tarkennus!