Mainosliitteet näyttää olevan Akkarin uusi normi, nyt on mukana kierrätysliite jossa kyllä opetetaan vihreitä arvoja ja kierrättämistä mikä on ihan hyvä asia, mutta mainostettii mielestäni todella agressiivisesti Heleniä (googlauksen jälkeen selvisi että kyseessä on Helsingin enerkia). Tai ainakin omallakohdalla tuo mainonta liitteessä tuntui turhankin johdattelevalta ja päällekäyvältä.
Minäkin olen pistänyt merkille, että kuluvan syksyn aikana on ilmestynyt jotenkin poikkeuksellisen paljon liitelehtisiä.
Aika normaalia toimintaahan tuo johdattelu on kun tehdään yhteistyötä sponsoroivan mainostajan kanssa. Mainio esimerkki ovat ruokaohjeet. Esim. Valion ohjeissa ohjeistetaan aina käyttämään juuri Valion tuotteita, eikä vaikkapa Igmanin.
Kun tämä mainosliite on tehty yhteistyössä HELEN:in ja KIVO:n kanssa, niin olisi outoa jos heitä ei liitteessä nostettaisi esille, sillä se juuri on mainostamisen idea. Molemmat mainostajat ovat saaneet lehdessä omat sivunsa, missä keskitytään heidän tarjoamiin palveluihin. Kumpaisenkin sivun ylälaitaan mainostajan logot on myöskin merkattu selkeästi, jolloin on helppo huomata mitä sivulla mainostetaan.
Eli Sähkölaitosankka 2 (light-versio) tulossa. Tämän hinta ei kyllä pomppaa pilviin, niin kuin se oikea ja aito Sähkölaitosankka vuodelta 1972.
Tuskinpa tästä tosiaan on minkäänsortin keräilyharvinaisuutta tulossa. Liitelehti on ulkoisesti tismalleen samannäköinen kuin muutkin Akkarin välissä ilmestyvät mainosliitteet. Kooltan siis oletetavasti peruslehteä pienempi ja sisältää vain muutaman mainostettavaa aihetta sivuavan lyhyen sarjakuvan, mitkä nekin ovat useimmiten uusintoja (
kuten tässäkin tapauksessa).
Digi-Akusta muuten löytyy Sähkölaitos-Ankka-lehden kansi, mutta jostain syystä sen sisältöä ei ole saatavilla.
On tämä Postilakko kyllä aikaerikoinen, yhtään ei ole mainoksia ja ilmaisjakeluakaan tullut kuun aikana. Onneksi itse olen digin tilaaja nii tulee sentään Akkari ajoissa aina joka tiistai aamu klo 00:10.
Kyllä digi-lehti tulee saataville jo heti vuorokauden vaihduttua. Yleensä viimeistään 00:01. Silloin tällöin digi-lehden ilmestymistä on joutunut odottamaan aamuun saakka, mutta yleensä se ilmestyy ajallaan heti vuorokauden vaihtuessa.