Kirjoittaja Aihe: Paras sanomalehtisarjakuva  (Luettu 19048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
Paras sanomalehtisarjakuva
« : 22.12.2003 klo 00:22:26 »
Mikä sanomalehdessä esiintyvä ns. strippisarja on Sinun suosikkisi? Tästä on turha tehdä galluppia kun vaihtoehtoja on vähän liikaa. Eli minkä luet sunnuntaihesarista ensimmäisenä tai mistä lehdestä niitä nyt luetkin. Oma suosikkini on siinä su. hesarissa ilmestyvä Piraijaklubi. Viikonloppu-iltasanomissa on myös hyviä, mm. Larson ja Kamut.

MM

• Vieras
Re:Paras sanomalehtisarjakuva
« Vastaus #1 : 22.12.2003 klo 08:03:21 »
B. Virtanen.  Niitä harvoja strippisarjoja joissa jokaisessa on jokin vitsi tai juoni. Yksinkertaisesti mutta taidokkaasti piirretty ja tekstattu sarja.  Ja hauska...

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #2 : 22.12.2003 klo 08:57:53 »
Dilbert...

Ennen B. Virtanenkin oli suosikkejani, mutta nämä nykyiset stripit naurattavat aika harvoin...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Leo

• Jäsen
« Vastaus #3 : 22.12.2003 klo 09:12:53 »
Karvinen. Itsellänikin on kissoja jolloin vitsit uppoavat paremmin(?)

Ennen suosikkini oli Harald Hirmuinen ja B. Virtanen
Nykyään Top5 on seuraavanlainen:
1.Karvinen
2.Harald Hirmuinen
3.B. Virtanen
4.Masi
5.Aku Ankka/Mikki Hiiri

tertsi

• Vieras
« Vastaus #4 : 22.12.2003 klo 10:14:05 »
Nykyään en oikeastaan seuraa mitään sanomalehtisarjakuvaa kovinkaan intensiivisesti. Ihan mukavia ovat: Jere, B. Virtanen ja Tiikeri. Lassi ja Leevi on kuitenkin kaikkein paras, tosin olen vissiin lukenut jo kirjoina nykyään Iltiksesä ilmestyvät stripit, ainakin tuntuvat niin tutuilta. Joten en seuraa sitä tällä hetkellä.

Olisin  kiinnostunut ostamaan klassisia seikkailusarjakuvia albumeina. No, ruotsiksi olen hankkinutkin niitä isoja Jag, Modesty Blaise -albumeita. O'Donnell kirjoittaa mielestäni erinomaisia käsiksiä. Tarkoitus olisi hankkia myös Vainukoirat, Romeo Brown, Rip Kirby -albumeita. Jos vain tietäisin mistä niitä saa.

Muuten: Metro-lehdessä ilmestyvä Modesty tuntuu jotenkin laiskasti ja innottomasti piirretyltä. Taitavat olla Romeron myöhäistuotantoa, sillä ero esim. 70-80 luvun vaihteen tuotantoon on ilmiselvä, mielestäni.

Tässä oma Top 5 sanomalehtisarjakuvat:
1. Lassi ja Leevi
2. Harald Hirmuinen (Dick Brownin piirtämä)
3. Modesty Blaise
4. Romeo Brown
5. Mafalda

Jos sunnuntaisivut lasketaan, niin prinssi rohkea saattaisi kiilata johonkin väliin.
Joku hyvä sarjakuva on kyllä saattanut unohtua joukosta. Eli lista voi olla huomenaamuna hieman toisenlainen.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #5 : 22.12.2003 klo 10:21:11 »
Hitto, Tenavat unohtui! Toimii kuitenkin paremmin  yhteen koottuina, albumimuodossa.

Gamma

• Jäsen
  • Miu
« Vastaus #6 : 22.12.2003 klo 15:35:35 »
Suosikkini on iliman muuta Krazy Kat.

Nykyisin ilmestyvistä sarjakuvista Kamut on ottanut siitä vaikutteita, ja oikeastaan se on varsin mainio sarjakuva (ehkä jopa suosikkini), mutta siitä on ote lähtenyt jo ajat sitten. Viimevuosina aina uuden albumin ostettuani olen ollut jokseenkin pettynyt.

Kotimaistakin suosin, eli B.Virtanen on oivallinen. Sen sijan eräs Helsinkiläisissä Sanomissakin ilmestyvä suomalaisten suursuosikki ei saa minulta minkäänlaista arvostusta.

Kirjahyllyssäni on myös Jere-albumeita....

Esa

• Jäsen
« Vastaus #7 : 22.12.2003 klo 17:51:33 »
Jos joskus harvoin luen sanomalehteä niin luen siitä Viivin ja Wagnerin. Ja jos jossain lehdessä (Kouvolan sanomissa) on B. Virtanen niin senkin. En mä kuitenkaan ikinä pelkkiä sarjakuvia lue. No mun mielestä esim Hesarissa on aika huonot sarjakuvat.

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Vastaus #8 : 22.12.2003 klo 23:07:36 »
Tällä hetkellä suosikkejani on ainakin Metro-lehdessä ilmestyvät Hermannin laguuni ja Piraija Klubi.

Ja sanomalehden lukuhan aloitetaan aina sarjakuvista. Ja siitä sitten takaperin alkua kohti. :)
« Viimeksi muokattu: 22.12.2003 klo 23:08:24 kirjoittanut Rouhu »

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #9 : 23.12.2003 klo 10:11:58 »
No mun mielestä esim Hesarissa on aika huonot sarjakuvat.

Niin on. Pitääkö kukaan siitä Tiikeri-sarjakuvasta, joka on hesarissa? Minun mielestäni nimittäin ennalta-arvattavampaa ja lapsellisempaa huumoria saa hakea... ja pitkään.

Mitenkä tuollainen köntsä voi roikkua suomen suurimman (?) sanomalehden sivuilla...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #10 : 23.12.2003 klo 14:13:23 »
Lassi ja Leevi on tietysti ylivoimainen vertasi sitä mihin tahansa. Harmi vaan että ne stripit alkavat pikkuhiljaa käydä tutuiksi.
Toinen hyvä on valtiaat, joka taitaa ilmestyä ainakin hesarissa. Siinä on hyviä piikkejä ja kärjistyksiä maailman menosta eikä se huumori ole aivan hampaatonta ole.
Ja top kolmoseen pääsee myös dilbert, joka on paikoin aivan älyttömän hyvä. Tietysti massaan mahtuu myös tusinakamaa mutta välillä saa kyllä nauraa oikein kunnolla. Dilbert on hyvä esimerkki siitä ettei piirrosjäljen aina tarvitse kurottaa taivaisiin, jota jutut toimivat.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #11 : 23.12.2003 klo 15:56:24 »
No mun mielestä esim Hesarissa on aika huonot sarjakuvat.

Niin on. Pitääkö kukaan siitä Tiikeri-sarjakuvasta, joka on hesarissa? Minun mielestäni nimittäin ennalta-arvattavampaa ja lapsellisempaa huumoria saa hakea... ja pitkään.

Mitenkä tuollainen köntsä voi roikkua suomen suurimman (?) sanomalehden sivuilla...
En! Tästä oli kyllä keskustelua jossain jo aiemmin, mutta ei ole ikinä edes hymyilyttänyt missään stripissä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #12 : 23.12.2003 klo 16:11:33 »
Tenavat on ikuinen, ainakin 1960-1980 välillä ilmestyneet stripit ovat parasta sanomalehtisarjaa ikinä.
Kamut on loistava esimerkki siitä miten vähällä voi sanoa todella paljon.
Pulteri oli parhaimmillaan aivan mieletön, samoin Velho.
Sitten tulee aivan loputon lista... B. Virtanen, Viivi&Wagner, Lassi&Leevi, Get Fuzzy, FoxTrot, Dilbert, Monty... Helpompi on sanoa mistä sarjoista ei pidä: Karvinen, Mika Mokanen, Pojun remmissä, Ellit... äh, niitäkin on liikaa. Noin 80-90% nykyisistä jenkkisarjoista on kurjaa päkistystä ja vanhojen klassikoiden letkuissa elättämistä, vaikka töpselin olisi voinut kiskaista irti jo aikaa sitten.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #13 : 26.12.2003 klo 21:10:28 »
Ainoa sanomalehti, jota luen, on Turun sanomat. Sen perusteella sanoisin Lassin ja Leevin olevan paras. B.Virtanen sisältää joskus todella hyviä supliikkeja ja Viivi ja Wagnerikin menee(harvoin kylläkin). Muut stripit ovat ihan OK, mutta se h****tin Karvinen on edelleen siellä ärsyttämässä minua.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #14 : 26.12.2003 klo 21:35:42 »
Ainoa sanomalehti, jota luen, on Turun sanomat. Sen perusteella sanoisin Lassin ja Leevin olevan paras. B.Virtanen sisältää joskus todella hyviä supliikkeja ja Viivi ja Wagnerikin menee(harvoin kylläkin). Muut stripit ovat ihan OK, mutta se h****tin Karvinen on edelleen siellä ärsyttämässä minua.

No nyt kun siellä Turun sanomissa alkaa ilmestyä Juhan Loikan vuoksia niin sitten sun mielipide parhaasta sarjakuvasta muuttuu!! Harmi etten vain Turun Sanomia itse pysty lukemaan.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2003 klo 21:36:03 kirjoittanut eppu »