Niin, miten asiaan suhtautuu on tietenkin suoraan verrannollinen siihen miten sarja itsessään suhtautuu ns. realismiin. Tintti Neuvostojen maassa ja Afrikassa olivat vielä aika absurdia(kin) komiikkaa sisältäviä, T. Amerikassa jo hiukan vakavampi jne.
Muistakaa silti, että lähestulkoon kaikissa Tinteissä on jokin "tyhmä" fantasiaelementti, Rascar Capacin muumio, Lumimies, Ufot... ei Hergé ollut mitenkään rajoittunut "realismiin", vaikka piirrätyttikin kaikki maisemat, kulkuneuvot, jne. aitojen mallien mukaan.
Mutta mutta, siitäpä aasinsilta Tintin studioilla noita kulkuneuvoja piirtäneen Roger Leloupin tuotantoon. Uusin Yoko Tsuno "Seitsemäs koodi" sisältää uskomattoman cämppejä kohtauksia, huimimmasta päästä on se, kun Emilia-tyttö löytää "sattumalta" lentokoneeesta äitinsä viulun ja alkaa soittelemaan sitä keskellä viidakkoa.