Kirjoittaja Aihe: Jim Davis hyllytetty? Kuinka käy Karvisen  (Luettu 2937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markustus

• Jäsen
Jim Davis hyllytetty? Kuinka käy Karvisen
« : 21.12.2003 klo 13:04:19 »
Karvisen nykylaatu on sanonko mitä.  :P Vertaa esim 6 - 10 vuoden takaisiin karvisiin, niin iljettää. Onko niin, että Jim Davis on vetäytynyt pois, ja joku homeinen studio väsää nykyiset stripit. Mitä mieltä olette nyky-Karvisen tilasta? :P

Yäk.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2004 klo 21:47:40 kirjoittanut Reima Mäkinen »
Heippa

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re:Jim Davis hyllytetty?
« Vastaus #1 : 21.12.2003 klo 13:16:38 »
Karvisesta on keskusteltu jo ainakin täällä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:Jim Davis hyllytetty?
« Vastaus #2 : 21.12.2003 klo 14:53:00 »
Jim Davis kokosi pian megamenestyksen saavuttua ympärilleen studion. Hän itse johtaa ideakokouksia ja ainakin noin periaatteessa hyväksyy oheistuotteet yms. - lisenssin käyttää Karvisen naamaa tms. voi ostaa kuka vain, jolla on hyväksyttävä tuote ja tarpeeksi rahaa, vrt. Krusty the Clown.
Päivästripit Davis luonnostelee itse, sitten ne avustajavoimin kasataan ja väritetään tietokoneella ja mailataan eteenpäin. Syndikaatilla on jokaiselle sarjalle oma postilaatikkonsa. Syndikaatti koostaa viikottain kaikista sarjoistaan vihkon (6 strippiä + sunnuntaisarja per sarja) ja lähettää sen jälleenmyyjilleen. Useimmat lehdet saavat sarjat sähköisessä muodossa, ja voivat valita julkaistavaksi värillisen tai m/v-version. Tai jättää julkaisematta, mitä Karvisen kaltaisen "yleiskivan" sarjan kohdalla äärimmäisen harvoin tapahtuu.
Davis kyllä tietää homman, hän itse aloitti Lokarin haamupiirtäjänä.  
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

aS

• Vieras
Re: Jim Davis hyllytetty? Kuinka käy Karvisen
« Vastaus #3 : 21.02.2006 klo 11:29:34 »
Karvisen nykylaatu on sanonko mitä.  :P Vertaa esim 6 - 10 vuoden takaisiin karvisiin, niin iljettää. Onko niin, että Jim Davis on vetäytynyt pois, ja joku homeinen studio väsää nykyiset stripit. Mitä mieltä olette nyky-Karvisen tilasta? :P

Yäk.
:'(

edit. Poistin hymiörivin ja jätin yhden: tulkitsin fiiliksen surulliseksi. --Ylläpito.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2006 klo 11:42:07 kirjoittanut puro »