Kirjoittaja Aihe: Kemi 2006 osallistumiskuvat  (Luettu 22172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jho

• Jäsen
Re: Kemi 2006 osallistumiskuvat
« Vastaus #60 : 18.04.2006 klo 09:03:48 »
Tuo sana Liminga ilmenee niin monta kertaa täällä, että alkaa tuntua, että jokaisella Kvaakilaisella on enemmän tai vähemmän tekemistä kys. opinahjon kanssa. =)

Pakko myöntää, itsekin hetken harkitsin sinne hakemista, mutta enpä sitten hakenutkaan. Ja myönnettäköön sekin että suuresti olisi kvaakin liminkahypetys ollut tähän syyllinen :)

Mutta takaisin asiaan..
valyraytan työ on varsin vaikuttava, muutama kuva on välistä hiukkasen keskenräisen näköisiä, mutta eipä tuo ainakaan omaa lukukokemustani haitanna.
Tyyli on omintakeista ja sujuvaa, ynnä että tarkkaan kun katsoi, huomasi jonkun verran oikein hienoja pikkuyksityiskohtia.
Näyttäisi siltä että porukka panostaa Kemiin jonkun verran enemmän kuin ihan vaan perus kvaakkihaasteisiin. Sen verran on ollut hienoa jälkeä.
Itse en uskaltaisi moiseen kipailuun ikipäivänä osallistua, että respektipisteet siitä kaikille teille rohkeille. 

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #61 : 18.04.2006 klo 09:34:18 »
Valyraydan + Finnilän työssä oli oikein komeaa piirrosjälkeä ja tunnelmaa. Tuli jotkut 50-luvun koulukirjat mieleen, mutta silleen positiivisella tavalla kuitenkin. Juonikin oli ok: ekat sivut eivät vielä vakuuttaneet mutta viimeinen oli vallan mainio.

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #62 : 19.04.2006 klo 09:48:58 »
Ilahdutti erityisesti noi Pertin stripit. Mukavan hullu meno. Ei oikeastaan mitään muuta kommentoitavaa. Kumma jos ei tuommosilla jutuilla pärjää.
Ramin jutun juoni oli mun mielestä hyvä juuri noin. Tekstaus ehkä vähän nihkeän näköistä, mutta muuten ulkoasua aikas jees.
Itse heräsin tähän kisaan taas viimeisenä päivänä ja tekaisin tän jutun-->http://personal.inet.fi/koti/jarkko.vehniainen/julkimot_lopez.htm
Ei taida voittoa irrota...

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #63 : 20.04.2006 klo 10:30:41 »
Ei taida voittoa irrota...

Ihan hauska se ainakin on, sen sekundadiivan persettä ei voi kuin pilkata. Jälkikin oli ainakin minun mielestäni vallan mainiota ja vakuuttavaa.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #64 : 20.04.2006 klo 10:50:22 »

J.Vehnä:
Tuossahan on kaikki voiton avaimet, Jännitystä, musiikkia, erotiikkaa ja vielä onnellinen loppukin.
Tosi hyvän näköistä jälkeä

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #65 : 20.04.2006 klo 12:03:41 »
Pidin, mutta tuli mieleen jatkovaihtoehtoja. Allah on suuri.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #66 : 20.04.2006 klo 12:57:37 »
tsekannut vasta T.Saturin ja R.Rautkorven työt.
Onnittelut Tuukka: hienoa strippisarjakuvaa. voi olla että silmissäni vikaa mutta kehityt koko ajan. Hienoa.

Rautkorpi: Hienoa. Todella hienoa. Asenne kohtaa taidon.
Ota miten tahdot mutta napsahdit juuri Hiltusen ja Ruokosenmäen seuraksi. Mahdollisella kustanteella ainakin yksi ostaja.

katsotaan sitten ensi vuonna josko muistaisin itse katsoa kalenteria ajoissa...

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #67 : 21.04.2006 klo 02:33:08 »
Ota miten tahdot mutta napsahdit juuri Hiltusen ja Ruokosenmäen seuraksi.

Ymmärtänet, ettei olisi etuni mukaista sanoa näin julkisesti, mitä mieltä olen tuollaisesta seurasta.

Tarkoitan tietenkin sitä, että saattaisin joutua Hiltusen kuudestilaukeavan uhriksi Espoon Kalliovuorilla samoillessani. Mutta Ruokosenmäestä...

Piirrokset on hienoja (paitsi 3 sivun kaksi viimeistä ruutua kusee, hyppäävän miehen asento suorastaan ärsyttää (vika voi kylläkin olla mussa)).

Jospa nyt kuitenkin myöntäisin, että vika ei ole sinussa. Mutta voin sanoa, että se näyttää jo paljon paremmalta kuin edellinen versio. (Ja kuka tahansa voi vilkaista sen edellistä versiota ja todeta, että valehtelen.)
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #68 : 21.04.2006 klo 11:26:06 »
Onnittelut Tuukka: hienoa strippisarjakuvaa. voi olla että silmissäni vikaa mutta kehityt koko ajan. Hienoa.

No toivottavasti, ei kohota mielialaa, jos olisi vuosikymmeniä samalla amatöörin tasolla. :) On tuota Helouta tullut kehitettyä n. 160 strippiä ja vasta 30 piirretty valmiiksi, ja vasta 20 siistitty koneella. Urakkaa riittää. Olisi kiva keretä piirtämään noita strippejä samaan tahtiin kun niitä ideoi. Varmaan joskus jos saan itsestäni niska-perseotteella kiinni, niin piirrän nuo ekat about 10 strippiä ainakin uusiksi. Muuten en kuvan laadusta stressaa.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #69 : 30.04.2006 klo 13:57:01 »
Ilmeisesti voittajille on nyt ilmoitettu, joten voinen laittaa oman työni näytille. Tällä kertaa osallistuin novellisarjaan. Tuttuun tapaan keksin osallistua kisaan vasta aivan viime tipassa. Kiitokset Susanna Partiolle, joka sanoi minulle, että tee tuosta sarjakuva, kun olin kertonut eräässä sarjakuvatapaamisessa sarjakuvassa esiintyvän ajatuksen hänelle.
Toteutusvaiheessa muuten loppui mustasta copicista muste ja piti sitten loppu tehdä koneella. Jos tarkkaan katsoo niin viimeisellä sivulla sen huomaakin aika helposti.

Kemi 2006 - Sukellus ihon alle

p.s.: Kyllä, sarjakuvan nimi on tahallisen korni.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #70 : 01.05.2006 klo 10:41:22 »
On tullut jo pienellä asteella tullut mietittyä että millaista sarjista ensi vuonna lähettäisi. Tuli mietittyä, että josko oikeasti yrittäisi saada jonkun novellin aikaiseksi. Olisipahan vuosi aikaa työstää. Eiköhän se muutama sivu ainakin syntyisi. Teoria-asteella voisi syntyä toinekin strippisarja, mutta pääosin jatkan Helouta.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #71 : 10.05.2006 klo 16:03:38 »
Tuukk42: Hyvä hyvä. Tykkäsin ideasta todella paljon, vähän kuvien laatu pääsi laskemaan loppua kohden, mutta esim. ensimmäinen sivu oli oikein näyttävä. Ja viimeinen kuva kruunasi kaiken. *peukalo*

Holle

• Jäsen
« Vastaus #72 : 21.05.2006 klo 15:24:42 »
Tässä 5kpl mun tämänvuotisia Kemi-pläjäyksiä:

http://www.tuonpuoleinen.com/pertti/kbs.htm

Onnittelut Jarlalle . Oikea osoite. Ylemmäskin olisi vielä voinut rankata.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

HEsko

• Vieras
« Vastaus #73 : 22.05.2006 klo 13:36:49 »
Onnittelut Jarlalle . Oikea osoite. Ylemmäskin olisi vielä voinut rankata.

Onnittelut myös täältä, tais jäädä paikanpäällä sanomatta.
Vai jäikö, en muista.
Ja kyllä, ylemmäs sun jutut olis kuulunu.

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #74 : 22.05.2006 klo 13:42:48 »
Kiitosta paljon, itse oon kyllä tosi tyytyväinen: en odottanut Karl-Barksille minkäänlaista sijoitusta, kun ajattelin että jutut on liian simppeleitä eikä käänny muille kielille...vaan yllättäen näyttävät kääntyneen hienosti ruottiksi.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti