Kirjoittaja Aihe: Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?  (Luettu 5945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kane

• Vieras
Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?
« : 29.03.2006 klo 14:36:42 »
Tuli mieleen, että kuinka moni vaihtelee sarjakuvia suoraan toisten keräilijöiden kanssa? Itse en ole sitä harrastanut, kun ei juurikaan ole tuplakappaleita (enkä muutenkaan tunne henkilökohtaisesti kovin monia keräilijöitä).

Toisinaan on toki tullut katsottua hyllyä ja mietittyä asioita tyyliin "Saisinkohan vaihdettua joltakulta Samarkand-albumin, jos olisin valmis luopumaan esim. jostain Valerianista jne".

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
Re: Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?
« Vastaus #1 : 29.03.2006 klo 15:31:56 »
En. Mielenkiintoinen idea tosin...tullut ajatelleeksikaan...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2 : 29.03.2006 klo 16:07:40 »
Tuli siis mieleen, kun olen pyörinyt keräilykorttiympyröissä. Siellä ei välttämättä saa haluamaansa korttia edes isolla rahalla, vaan täytyy antaa kortteja vaihdossa saadakseen haluamansa. Luulisi saman vaihtologiikan toimivan sarjiksien kerääjienkin parissa. 

Tai sitten ei. Tunnen molempia ja aika erilaisia eläimiä ovat.
Kyllähän tätä mainitsemaasikin harrastetaan, lähinnä antikvariaattien kautta.
Ja lapsina.

keräilykorteissakin MtGn harrastaja ei välttämättä hypi riemusta saadessaan L5Rn kortteja. Voi olla, mutta todennäköisyyden laki on tätä vastaan. Sama pätee sarjakuviin.
Corton keräilijä ei ehkä innostu Valerianista, saati Byrnen teräsmieskokoelmasta.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2006 klo 08:52:07 kirjoittanut Curtvile »

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #3 : 29.03.2006 klo 18:05:52 »
Esim. Marvel-miesten joukossahan tunnetusti on miehiä, joilla on moniakin numeroita 2-3 kpl, mutta joku toinen numero taas saattaa puuttua kokonaan.

Epäilenpä tuota väittämää.

Kokeillaanpa:
"Käsi ylös" Kvaakin Marvelistit yms, monellakon teistä on oikeasti tuplakappaleita mistään Marvel/DC -lehdestä?

Jatkokysymyksenä, entä jos jättää vahingossa tuplana hankitut pois niin löytyykö ihan tarkoituksellisesti hankittuja tuplia?

Itselläni on jokunen Byrnen ekoista Namoreista ja joitain 300-alkupään Hulkkeja samalta kaverilta tuplina mutta nuo oli tilaustöppäyksiä. Jotain muuta vastaavaa on ehkä tusina pari, kaikki kuitenkin joitain kämmejä...

Toisin kuin keräilykorttipeleissä joita pelaillaan kimpassa sarjiksia harvemmin hivellään yhdessä muiden harrastajien kanssa tai ainakaan isommalla köörillä. Lisäksi korttivaihtarit kulkee iisimmin mukana kuin lehdet.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #4 : 29.03.2006 klo 20:07:52 »
"Käsi ylös" Kvaakin Marvelistit yms, monellakon teistä on oikeasti tuplakappaleita mistään Marvel/DC -lehdestä?
En ole Marvelisti (miten muuten Marvelistilla voisi olla DC-lehden tuplakappale?), mutta ei se estä mua vastaamasta.
Mulla on jokunen tuplakappale. Suurin osa niistä on vahinkoja ja esim. suomennoksen aikaansaamisia, pari on sitten tarkoituksella.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin kesällä olen valmis vaihtamaan/myymään seuraavat johonkin itseltä puuttuvaan:
Marvel 1/88 - Byrnen Ihmeneloset
Teräsmies 2/88 - Byrnen Teräsmies
Hellboy: Seed of Destruction 1-2, 4 (tosin en oo varma tosta puuttuvasta numerosta, se on kuitenkin kakkonen tai kolmonen)
Jalavan Elfquest-albumit 1-5
Muutakin saattaa olla, mutta en tähän hätään niitä muista...

Lainaus
Jatkokysymyksenä, entä jos jättää vahingossa tuplana hankitut pois niin löytyykö ihan tarkoituksellisesti hankittuja tuplia?
Äsken niitä enemmän tai vähemmän vahingossa hankittuja listasin, niin seuraavaksi sitten tarkoituksella hankitut tuplat:
Superman the Man of Steel -minisarja (Byrnen Teräsmies aloitus) - löytyy amerikkalaisena kokoomana ja suomennuksena
Alfa Lentueen suomeksi julkaistut löytyy myös alkuperäisinä (näistä tosin saattaisi luopua)
Jokunen vuoden 1985 Ryhmä-X
Kuten huomaatte varsinaisia tuplakappaleita mulla ei ole kuin vahingossa ostettuna (se Marvel 1/88 ja Teris 2/88), loput on sitten eri painoksia tai eri kielisiä, mutta sama sarja.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #5 : 30.03.2006 klo 00:55:06 »
Etkös Kane muista....

Olisi kiusallista jos oma "muistini" seikkailisi täälläkin muistuttelemassa yhdestä jos toisesta asiasta.

Niin joo kaksoiskappaleista...Ööö, on tuolla jotain realisoitavaa yksi laatikko täynnä. Lähinnä sellaisia löytöjä mitä on tullut divareita kiertäessä vastaan. Eli myyjä ei ollut osannut hinnoitella oikein. Ei mulla toisaalta ole kiirettä niitä realisoidakaan.

Muutamalle kaverille olen pyydystänyt "Santa Fen verisen tien".

Itse asiassa täytyykin alkaa etsimään noita tuplia lisää kun tuota jälkipolvea on jo kaksi. Ei passaakaan kolmatta tehdä. Triploja en kyllä ala metsästämään...
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

marko70

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.03.2006 klo 08:11:58 »
Muutamalle kaverille olen pyydystänyt "Santa Fen verisen tien".

Et sitten ole niille etsinyt sheriffi sarjan numeroo 33. Hirsipuu ja tähti sitä saa etsiä kauemmin kun tota Veristä tietä??? ;D
Niitäkin on muuten 2 kpl. ja löytänyt 4.

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #7 : 30.03.2006 klo 17:02:40 »
En ole Marvelisti (miten muuten Marvelistilla voisi olla DC-lehden tuplakappale?), mutta ei se estä mua vastaamasta.

No siksi siinä oli Marvelistit yms ettei ketään suljettaisi pois...

löytyy amerikkalaisena kokoomana ja suomennuksena

Mut mut mut eihän eri kieliset tuotteet ole tuplakappaleita. Tai jos on jotain irtolehtinä sekä alppareina. Joskus ilkiät julkaisijat laittaa jotain lisäherkkua jota ei saa muualta alpparipainokseen niin addiktien täytyy irtolehtien lisäksi hankkia alpparitkin.

Jos noita eri kielisiä ja eri formaattisia juttuja ruvetaan alskemaan niin sitten mulla kasvaa luku huimasti. 80 ja 90 luvulla ostin lähes kaiken alpparimuotoisen stuffin tukimielessä esim Jalavalta vaikka ne olivat jo muulla kielellä.

Jos halvalla tulee kokonaisia tarinoita vastaan hyvästä matskusta niin nykyisin saatan ostaa niitä sukulaisille tms lahjaksi mutat en kyllä hamstraa omiin nurkkiin kun ekatkin kappaleet alkavat täyttää kiinteistöä huolestuttavalla tahdilla.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #8 : 13.04.2006 klo 15:39:58 »
Mä oon yhen kerran tehnyt loistavat vaihtokaupat ja mielelläni tekisin useamminkin. Pääsin eroon nipusta marvelin irtonumeroita ja tilalle sain Marvelin Transformers lehtiä. Vaikka mulla onkin irtonumeroita vaihdossa, hyvänä puolena en itekää oo kranttu vaan kelpuutan vaihdossa irtonumeroita. Nyt kun vain jollakulla Suomessa olisi englanninkielisiä TF-sarjiksia joista haluis eroon...
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Aku1

• Jäsen
« Vastaus #9 : 24.05.2006 klo 08:57:26 »
En vaihda, vain ostan ja myyn kaksoiskappaleet...

jolly

• Jäsen
« Vastaus #10 : 25.05.2006 klo 09:15:17 »
en mutta olisi kyllä varmaan hauskaa

mastermind

• Jäsen
Vs: Re: Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?
« Vastaus #11 : 23.02.2008 klo 13:20:23 »
En vaihda, vain ostan ja myyn kaksoiskappaleet...

Sama täällä.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Vs: Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?
« Vastaus #12 : 14.10.2008 klo 19:36:02 »
Periaatteessa voisin vaihtaa, mikäli molemmat vaihdettavat osapuolet olisivat kunnoltaan vastaavat. Harvempi vain tuntuu olevan kiinnostunut tästä optiosta. Ja kyllähän se omallakin kohdalla on niin, että ostan pääasiallisesti sarjakuvia siksi, että haluan omistaa ne. En siksi, että vaihtaisin pois.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Re: Harrastatteko sarjakuvien vaihtamista?
« Vastaus #13 : 07.11.2008 klo 14:21:55 »
Epäilenpä tuota väittämää.

Kokeillaanpa:

Itse olen tähän asti kierolla taktiikallani hankkinut aina tarvittaessa kyseisen numeron, ja vaihtanut. Etenkin eripaikkakunnilta olevien suhteen tämä on mahtava juttu, koska esim. suomalaiset versiot sarjakuvista voi vaihdella myös paikkakunnan mukaan harvinaisuudessaan. Eli suosittelen että etsitte käsiinne (ellei teillä ole jo!) parhaimman paikkakuntanne divarin, ja sit vaan kyselemään omaa hakukohdetta internetistä muilta ihmisiltä. Kun henkilö joka on tehnyt samoin, on kirjoittanut ylös mainitsemasi sarjakuvan, sit ei ku divariin ja ettimään. Vastaasti tämä toinen osapuoli toimii samoin, ja kas...meillä on vaihtokauppa. (Toivottavasti joku sai selvää. Vaikeasti selitettävä asia.)
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.