Kirjoittaja Aihe: Ostatteko säälistä?  (Luettu 4088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bilkis

• Vieras
Ostatteko säälistä?
« : 27.03.2006 klo 21:26:31 »
Plaa plaa plaa...Nyt tuli mieleeni, että oletteko ostaneet sarjakuvia siitä syystä että olette halunneet tukea tekijää/-öitä? Minä nimittäin olin ihan varma lueskeltuani täällä Jysäys-lehdestä, että ostan kannatuksen vuoksi, mutta into hiipui, sillä en vaan kertakaikkiaan viitti lukea sarjakuvan pätkiä vaan tahdon nautita omani albumimuodossa.

Toisen kerran olin varma, että ostaisin serkkuni tekemän sarjakuva-albumin, mutta selailtuani sitä kaupassa tulin taas toisiin ajatuksiin. Tosin aion kyllä ostaa sen myöhemmin äidilleni lahjaksi.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Ostatteko säälistä?
« Vastaus #1 : 27.03.2006 klo 21:44:36 »
Ostan sarjakuvia vain säälistä. (Muutenhan ostatan ne kirjastoon.)

Ettäs tiedät, Hannu Esko!

bilkis

• Vieras
« Vastaus #2 : 27.03.2006 klo 21:53:36 »
Taidatte olla moni niin tuttuja toisillenne, ettette kehtaa paljastaa...vuosien armonpullat!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #3 : 27.03.2006 klo 22:05:22 »
En osta sarjakuvia säälistä. Kannatuksen vuoksi saatan joitakin ostaa, vaikka en niistä tykkäisi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

laureline

• Vieras
« Vastaus #4 : 27.03.2006 klo 22:08:24 »
Säälikää mua sitten  ;D Itse ostan vain sarjakuvia joista pidän... (Tai "lainaan"  öhöm, kirjastosta)  ::)

Brutus

• Valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 28.03.2006 klo 07:03:24 »
En osta säälistä.

En kylläkään osta kaupasta juuri minkään laisia sarjiksia (minä tilaan niitä) ;D

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #6 : 28.03.2006 klo 16:07:41 »
En ainakaan sarjakuvia ja kirjoja.
Kannatus on yksi asia, mutta sääli on sairautta.

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #7 : 28.03.2006 klo 18:42:09 »
Omakustanneosasto menee aika usein kannatuksen piikkiin. Ei tietenkään aina, osaa haluan ihan oikeastikin.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #8 : 29.03.2006 klo 12:41:44 »
Baareissa ja kaduilla tulee joskus vastaan kaikenlaista ruusuntyrkyttäjää* ja korukauppiasta. Ne ovat itämafian organiseeraamaa poppoota, joilta ei pidä ostaa yhtään mitään. Myyjille jää tuskin edes hiluja kauppahinnasta.

*En tarkoita ravintoloissa kiertäviä, ruusuja koreista kauppaavia tyttöjä. Tarkoitan ryysyläisiä, jotka "hyväntahdon eleenä" lykkäävät ruusun kouraan ja sitten anovat "lahjoitusta", usein ainoana kommunikointimetodinaan jonkun "avuliaan" heille valmiiksi kirjoittama suomenkielinen lappu.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

HEsko

• Vieras
« Vastaus #9 : 29.03.2006 klo 14:07:49 »

Ettäs tiedät, Hannu Esko!

No, nytpä tiedän.

Sääli on väkivallan (tai sillä uhkailun) jälkeen tehokkain
keino saada asioita tapahtumaan.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #10 : 29.03.2006 klo 14:11:49 »
Sääli on väkivallan (tai sillä uhkailun) jälkeen tehokkain
keino saada asioita tapahtumaan.

"Sääli mua köyhää ja osta lehti, tai lyön!!"  ;D

Timo

PS: sääli sitä joka säälistä ostaa... hyllyt täynnä sälää, joka ei ostajaa kiinnosta pätkääkään.

Blackwing

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #11 : 30.03.2006 klo 18:20:23 »
Miten tuon nyt ottaa... Toisinaan sarjoja tulee ostettua, vaikka samalla toivoo, että taso nousisi jossain vaiheessa. Good Fellowsillekin on ilmoitettava 3 kuukautta etukäteen, kun haluaa (uudelleen) tilata jotain, joten ihan pienistä notkahduksista en ala tilaustani muuttelemaan.

Aiemmin ostelin enemmän yksittäisiä lehtiä kannatuksen takia, mutta nykyisin on tuo Matti kukkarossa otettava enempi huomioon.
Mies hakee työpaikkaa. Haastattelija kysyy:
- Ymmärrättekö hyvin suusanalliset ohjeet ja osaatteko lukea ja kirjoittaa?
- Minä olen filosofian maisteri.
- Siitä nyt viis. Tahdon kuitenkin vielä lisäksi tietää, osaatteko te siis lukea ja kirjoittaa.

Lasarus

• Vieras
« Vastaus #12 : 30.03.2006 klo 19:17:08 »
Sarjakuvia tai vastaavia en koskaan osta säälistä. 8]

Mutta olen ostanut kerran kannatuksen takia partiolaisilta joulukalenterin. Perhanan joulumieli :o

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #13 : 31.03.2006 klo 22:03:58 »
Baareissa ja kaduilla tulee joskus vastaan kaikenlaista ruusuntyrkyttäjää* ja korukauppiasta.

Ne ovatkin aika röyhkeää porukkaa:
- Kirjastossa joku kerjäläinen näytti lappua, jossa selitettiin kuinka köyhiä ollaan ja kaukaa tullaan, antaisitko vähän rahaa. Tietääkseni kirjastossa kerjääminen kielletään ihan järjestyssäännöissä.
- Kadulla taas joku yritti väkisin tyrkyttää ruusua. Eli kävelin akan ohi mahdollisimman välinpitämättömän näköisenä ja tämä ihan yritti pysäyttää minut työntämällä kädellään. "Tästähän et mene ennenkuin kukka ja raha vaihtavat omistajaa, prkl!"
- Muistaakseni toissakesän Tuskan tienoilla törmäsin Mannerheimintiellä pari kertaa tyyppiin, jolla oli lappu missä luki että "ei ruokaa pariin päivään, apua."
Pari kertaa kävelin ohi, viimeisen kerran tyyppi yritti jo pysäyttää väkisin ja kun en jäänyt jakelemaan vähiä rahojani tuntemattomille, heppu totesi että haista vittu. Että ei ihan ummikko kielemme suhteen.

Oho, meneepäs taas ohi aiheen. No, aikoinaan Helsingin sarjismessuilla kävin pienlehtitaivaassa, missä omakustanteitaan kaupustelevat myyjät tuntuivat sen verran sietämättömiltä, että ainakin sillä kerralla jätin sääliostoksetkin tekemättä. Mutta sain sentään samalla reissulla Nemin piirtäjän nimmarin, että ei ihan turha reissu.

Ei tule nyt mieleen, että olisin koskaan ostanut yhtään sarjista pelkästään säälistä, mutta ei se kyllä mahdotontakaan ole.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #14 : 05.04.2006 klo 21:00:59 »
En osta säälistä vaan myyn.