Author Topic: Tales from the Crypt  (Read 4530 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Tales from the Crypt
« on: 09.03.2006 klo 17:50:31 »
Ajattelinpas tässä, että nyt voisimme jakaa muistoja tästä loistavasta EC:n sarjakuviin pohjautuvasta tv-sarjasta, jota vuosia sitten tuli täällä kotosuomessakin.
Tuli tossa vähän aikaa sitten hankittua saksalainen boxi, mikä sisälsi 32 tuota herkkua, ja en edes itse asiassa muistanut, että sarja oli genressään niinkin laadukas kuin oli. Lähes jokainen jakso pätkii mennen tullen monet hyvätkin kauhuleffat kekseliäisyydessään ja verellä mässäilyssä. Lisäksi mukana on yllättävänkin kovan tason näyttelijöitä, ja ainahan noissa on kiva bongailla mihinkä alkuperäiseen sarjakuvaan mikäkin jakso pohjautuu. Crypt Ceeper tuo taas kivaa camp-henkisyyttä laukomalla älyttömiä puujalkavitsejään uskomattomalla tahdilla. Mutta kokonaisuutena aivan huippua koko sarja.
Muilla mielipiteitä tai muistoja sarjasta?

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
Re: Tales from the Crypt
« Reply #1 on: 09.03.2006 klo 19:43:12 »
Sarjan openingiin voi tutustua täällä.

Sihvonen

• Guest
« Reply #2 on: 09.03.2006 klo 20:52:36 »
Jep, erittäin hyvä sarja, josta paljon lämpimiä muistoja. Tota tuli muistaakseni seurattua Filmnetiltä. Hiukan myöhemmin Maikkarikin taisi näyttää sarjaa.

Tuo Kespan mainitsema boxi kuulostaa todella mainiolta. 32 jaksoa! Onko mukana myös alkuperäinen ääniraita? Saksalaisethan on tunnettuja leffojen raiskaamisesta hirveillä dubbauksilla.

kespa

• Jäsen
« Reply #3 on: 10.03.2006 klo 00:08:57 »
Tuo Kespan mainitsema boxi kuulostaa todella mainiolta. 32 jaksoa! Onko mukana myös alkuperäinen ääniraita? Saksalaisethan on tunnettuja leffojen raiskaamisesta hirveillä dubbauksilla.
Joo alkuperänen ääniraita löytyy, mutta ainakin omassa versiossani en saa alkuperäistä ääniraitaa muutamassa episodissa kuulumaan, eli täytyy tyytyä saksaan... Mutta en tiedä, onko vain omassani virhe vai onko ongelma kaikissa. Mutta siitäkin huolimatta hyvä hankinta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #4 on: 10.03.2006 klo 00:24:35 »
Muilla mielipiteitä tai muistoja sarjasta?

Sarja oli mainio, lähes yhtä hyvä kuin ECn sarjakuvat. Ja ne kaksi spinoff-elokuvaa...
Demon knight potki hauskasti puhumattakaan Bordello of Bloodista. Pitäisi löytää DVD-versiot noista.
Onkos tämä red editionin vai minkä julkaisijan boksi?

Pässi

• Jäsen
« Reply #5 on: 10.03.2006 klo 03:56:42 »
Hiukan myöhemmin Maikkarikin taisi näyttää sarjaa.
Ei ollut maikkari vaan Yle. Ja ne Suomessa esitetyt jaksot olivat sensuroituja. Olisi muuten ollut vähintään kova juttu, jos sarjaa olisi esitetty nimellä Verta ja väristyksiä.

No sarja oli kaiken kaikkiaan aikamoinen pettymys, mikä johtui varmasti siitä, että minulla oli ollut juuri ennen sarjan näkemistä päällä todella tiukka EC-kauhukausi. Ostin Goodfellowsin tyhjäksi 90-luvun uusintapainoksista, jne.
Sarjikset olivat kääntyneet parhaimmillaan keskinkertaisiksi tv-versioiksi. Tarinoiden siirtäminen 50-luvulta nykyaikaan ei pelittänyt yleensä ollenkaan, ja elintärkeä kauhun ja huumorin välinen tasapaino oli sössitty pahemman kerran.

Pässi

• Jäsen
Kauhua kryptasta
« Reply #6 on: 25.07.2006 klo 10:12:18 »
No joka tapauksessa Kauhua kryptasta alkoi eilen uusintana Subtv:n puolella. Eka jakso oli sama kuin TV 2:n aikoinaan esittämä, joten luvassa on luultavasti samaa sensuoitua skeidaa.

kespa

• Jäsen
« Reply #7 on: 25.07.2006 klo 14:13:21 »
Täytyykin ruveta seuraamaan, jos tulisi jaksoja joita ei tossa boxissa ollut niin saisi niitäkin nauhotettua dvd:lle.

lasse

• Jäsen
« Reply #8 on: 25.07.2006 klo 15:13:34 »
Eilisen jakson katsoin, täytyy sanoa, että Tämä on hyvä! Alun luuranko-esittelijä on kaikessa hirveydessään koominen. Suosittelen kaikille!

Vain myöhäinen lähetysaika on per......

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #9 on: 01.08.2006 klo 00:21:29 »
Itse en ole sarjaa aikaisemmin katsonut (koska olen näin nuori) mutta sarjakuviin olen törmännyt divareissa ja muualla. Viime sunnuntaina näin ensimmäisen jakson ja täytyy sanoa että jäin heti koukkuun.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

filmifriikki

• Guest
Vs: Tales from the Crypt
« Reply #10 on: 30.06.2008 klo 13:16:04 »
Nostetaas kahden vuoden jälkeen tätäkin että mites nykyään? Onko kukaan muu kuin minä hankkinut jenkkilästä Tales from the crypt kausibokseja? Itselläni on ne kaikki 7 kautta jenkki dvd:inä. Aika herkkua tuo sarja kyl on  ;)