Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 111268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

maa-chi

• Jäsen
Re: Brushpen?
« Vastaus #120 : 24.02.2006 klo 14:12:39 »
Kiitokset hyvästä vihjeestä!!!   Ette ole suotta kehuneet tätä Brushpeniä. On vallan oiva väline. Olenkin pitkään ihmetellyt, että millä ne muutamat kuviaan piirtelee kun meno on niin lennokasta. Mutta tällä aivan selvästi!
Piirtelin ukonpäitä tuonne Luonnossivuille silkasta kynänkäytönriemusta.

Tilasin sen iltapäivällä Oulusta ja seuraavana päivänä se oli postissa meillä.
Vaan vesiliukoinen kynä on eli kummaamisen kanssa saa olla varovainen.

Tietääkö kukaan Belgista,... sehän on sarjakuvamaa, mahtaisiko sieltä löytyä tällaisia täyttömallisia sivellinkyniä????   Ei tarvitsisi pelata patruunoiden kanssa ja voisi käyttää mitä tussia haluaa.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #121 : 24.02.2006 klo 15:36:14 »
Hää, vesiliukoinen? Tai no, tarkemmin ajatellen en ole kokeillut läträtä jälkeä veden kanssa. Sen olen kyllä huomannut että jälki lähtee helposti varsinkin kiiltävästä paperista, varsinkin jos sen ei anna kuivua tarpeeksi.

Olisi kyllä edelleen kiva tietää tuon tussin koostumuksesta. Vaan pigmenttipohjaistahan se on, ja eikö se ole yleensä sen merkki että jäljen pitäisi olla kestävää?

Jotain täytettävää sivellinkynää olen minäkin haikaillut, mutta tavallinen pullotussi taitaisi valitettavasti saada se tukkoon melkein heti.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #122 : 24.02.2006 klo 19:06:13 »
Tietääkö kukaan Belgista,... sehän on sarjakuvamaa, mahtaisiko sieltä löytyä tällaisia täyttömallisia sivellinkyniä????  

Mä tilasin taannoin Belgiasta Schleiperiltä satsin kynäksiä, mm. näitä Penteleitä. http://www.schleiper.com, iso valikoima, paska webbisaitti.

Posti maksoi jotain kolminkertaisesti Englantilaisiin kauppoihin verrattuna, toimitus kesti kolmisen kertaa pitempään. Vai olisko ollu vielä hitaampi, en tarkalleen muista.

Mulla ei ole Belgiasta kokemuksia muista postimyynneistä. (Hmm, nyt kuin kattoin tuolta, niin en löytänyt enää Penteleitä.)

Katukaupasta saa varmaan kyniä kivasti.

Ei tarvitsisi pelata patruunoiden kanssa ja voisi käyttää mitä tussia haluaa.

Tyhjenneitä patruunoita voi kans täytellä itte. Tosin en osaa suositella mitään tiettyä mustetta, joka toimisi varmasti Pentelin brushpenin kanssa. Mun avatarissa on vedellä laimennetulla Penalla tehtyä harmaata.

Sitte nää Pentelin Aquash:it, joistä on olut puhetta tässä ketjussa aikasemmin, on tarkoitettu itte täytettäväksi. Mutta niiden tuntuma on vähän erilainen kun brushpenissä. Kivoja leluja silti.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #123 : 24.02.2006 klo 19:40:23 »
Ok, haluaisin nyt tilata tuollaisen brushpenin ja mustesäiliöitä, mutta miltä sivulta noita siis voi tilata, ja mikä malli täällä enemmistön mielestä on sellainen suositeltava? Rupesi sen verran tuo kynä himoittamaan näitä viestejä lukiessa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #124 : 24.02.2006 klo 20:34:26 »
Ok, haluaisin nyt tilata tuollaisen brushpenin ja mustesäiliöitä, mutta miltä sivulta noita siis voi tilata, ja mikä malli täällä enemmistön mielestä on sellainen suositeltava? Rupesi sen verran tuo kynä himoittamaan näitä viestejä lukiessa.

Tämän viestiketjun alussa ihan kynän kuvakin. Yllättäen.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #125 : 24.02.2006 klo 20:42:20 »
Jotain täytettävää sivellinkynää olen minäkin haikaillut, mutta tavallinen pullotussi taitaisi valitettavasti saada se tukkoon melkein heti.
Ainakin mainittu harmaasävykynä on kätevä pari musta-brushpenille. Siis lantraa runsaalla vedellä patruunan omaa mustetta.

Tuukka Saturi

• Sosiaalilehmä
  • Jäsen
  • "That's a fact Jack!"
« Vastaus #126 : 24.02.2006 klo 20:59:32 »
Tämän viestiketjun alussa ihan kynän kuvakin. Yllättäen.

Mjooh, kyllä tuo brittisivusto löytyi, mutta meinasin, että kun joku puhui Oulusta tilaamisesta. Briteistä kuitenkin tovi menee tavaran kuljetuksesta. Kyllä luottokortti löytyy sentään, ei ole siitä kiinni. Mielellään sitä vaan kotimaasta tilaa. Voi olla että olen sokea, mutta ei vaan pistäny nettiosoite silmään.

Tai no. Löytyihän tuo Toimistotarvike Juntunen, mutta ei pistä sieltä taas silmään tuota kynää.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #127 : 24.02.2006 klo 21:01:56 »
Kyllä Ahlqvist on tähän viestiketjuun laittanut tuon Oululaisen kaupan tiedot. Muistaakseni.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #128 : 24.02.2006 klo 22:22:18 »
Juu, neuvoin tilaamaan Juntuselta saamani ohjeen mukaan sähköpostilla koska kynä ei ole nettisivuilla.

maa-chi

• Jäsen
« Vastaus #129 : 24.02.2006 klo 23:51:39 »
En tiedä muiden kynistä,mutta itse tilasin siis osoitteesta http://www.toimistotarvikejuntunen.fi/. Ja sieltä piirto-ja valkotaulukynät... ja eteenpäin ...pyysin puhelimitse kynää :Pentel MSP5 Paint Marker Fine, teräväkärkinen. Laskussa lukee kuitenkin GFKP3-A. Tiedä häntä onko sama, mutta on hyvä kuitenkin. Selitin puhelimessa Tuure Juntuselle mihin kynää käyttelen. Hinta 14 € postikuluineen.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #130 : 25.02.2006 klo 00:05:39 »
Pentel MSP5 Paint Marker Fine, teräväkärkinen. Laskussa lukee kuitenkin GFKP3-A.
Tuo msp5 ei ole oikea, gfkp on. Älä unohda patruunoita.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #131 : 22.04.2006 klo 12:40:55 »
Brushpenin jälki lähtee pois kumittaessa joiltakin papereilta.

Muun  muassa Cansonin keltaharmaakantisen lehtiön papereista.

Harmi.
Nyt tulikin ongelmia kerrakseen. Kas, kun G-terä taas puolestaan sopii tuolle paperille erittäin hyvin.

Pitääkö sitä siirtyä takaisin oikeisiin siveltimiin. Ja taas harjakset harottaa...
 ???

Sika

• Jäsen
« Vastaus #132 : 22.04.2006 klo 13:30:52 »
Lainaus
Brushpenin jälki lähtee pois kumittaessa joiltakin papereilta.

Olen huomannut saman, jonka vuoksi en tussaa sillä enää lyijykynä piirroksiani pienessä luonnos vihkossani. Suoraan sillä kyllä voi piirrellä siihen.

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #133 : 22.04.2006 klo 13:35:49 »
Pitääkö sitä siirtyä takaisin oikeisiin siveltimiin. Ja taas harjakset harottaa...
 ???
Kyllä kyllä! Ei ole siveltimen voittanutta!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #134 : 22.04.2006 klo 13:50:34 »
Mulla on semmoista mangapiirtämiseen tarkoitettua, hennolla sinisellä valmiiksi ruudutettua, kiiltävää paperia. Siinä brushpen sietää kumitusta jonkin verran eli riittävästi.

Mutta G-terä liukuu vähän minne sattuu.  :(
« Viimeksi muokattu: 22.04.2006 klo 14:44:57 kirjoittanut tertsi »