Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 111350 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
Vs: Brushpen?
« Vastaus #330 : 06.05.2013 klo 23:45:19 »
Toimistotarvikkeita tilataan yleensä isoissa seteissä, suurinta osaa tuotteista ei saa alle 12 kappaleen paketeissa. Tältä pohjalta katsottuna nuo postikulut ovat itse asiassa varsin kohtuulliset. Kannattaa laittaa tuttujen kanssa hynttyyt yhteen ja tilata samalla kerralla useampi. Brushpenejä voi ostaa myös varastoon, sillä avaamattomat säilyvät priimakuntoisena varmaan toista kymmentä vuotta ellei pidempäänkin.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

OM

• Jäsen
« Vastaus #331 : 07.05.2013 klo 00:19:12 »
JussiP kirjoitti asiaa. On aivan eriasia ostaa tuotteita toimisto-tarvike liikkeestä, jossa katteet ovat aivan toista luokkaa kuin erimerkiksi kirjakauppojen kynä ja paperi-osastoilla.

Ja jotkut toimisto-tarvike myymälät eivät vättämättä palvele yksityistä yhden sivellin-tussin ostajaa. He myyvät erilaisia tuotteita isommissa erissä kouluille ja toimistoille pitkin Suomea.

Ymmärrän kyllä mistä koostuu tuo joidenkin kalliina pitämä postikulu maksu esimerkiksi yhdelle sivellin-tussi kynälle.  Mutta sanon myös omasta puolestani, että tuolle kynälle tulee hieman liikaa hintaa noiden postikulujen kanssa. Jos Temperassa vielä olisi Helsingissä noita kyniä ollut, niin ne saisi sieltä kyllä halvemmalla. Minäkään en maksaisi yli 20 euroa postikulujen kanssa kynästä kpl.

Snow White liike Helsingin hakaniemessä on minun kantapaikkani ostaa taiteilija tarvikkeita. Myyjä (mies) on tosi mukava ja asiallinen ja tietää taidetarvikkeista koska on omistaja. Yritti tilata minulle Cansonin Fan-boy paperiakin speciaalina, mutta se ei onnistunut.

Mutta nyt tiedän yhden paikan Helsingissä, missä näin vielä 4 viikkoa sitten Canconin mahtavaa Fan-Boy comics paperia, jossa oli reunoissa sinisellä kaikki tarvittavat milli ja sentti viivat  ;). Aivan loistavaa paperia ja ihan kohtuullinen hintakin minusta.

Mutta kannattaa huutaa ebaysta noita Pentelin loistavia sivellin-tussi kyniä. Piirsin tänään Pentelillä ja sivellinkarva suorastaan luisteli kauniisti paperin pinnalla.  Sen jälki on  niin kaunista ja sulavaa ja kärki elää mukana  jokaisessa siveltimen vedossa.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013 klo 00:37:59 kirjoittanut Orjan May »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #332 : 07.05.2013 klo 07:05:41 »
Kauppiaalla on varmaan syynsä, mutta hiukan minua tympii, että ensin myydään kyniä ja yks'kaks lopetetaan niihin sopivien säiliöiden myynti. Tästä ongelmasta valitti eräs veteraanipiirtäjä jo parikymmentä vuotta sitten: Hän oli ostanut suomalaisesta taiteilijatarvikeliikkeestä mukavan rasvaliidun, jolla teki sitten kuvituksia. Kun kynä vuoden kuluttua kului loppuun, uutta ei enää saanutkaan tilalle. Maahantuonti oli lopetettu.

Ei tällä tavoin rakenneta hyvää asiakassuhdetta.

OM

• Jäsen
« Vastaus #333 : 07.05.2013 klo 15:44:33 »
Soitin tänään henkilökohtaisesti Toimistotarvike Juntusen johtajalle eli itse Teijo Juntuselle. Soittoni syy hänelle oli postimaksu yksityisille asiakkaille.  Ja asia koski juuri Pentel sivellin-tussi kynän tilausta ja postimaksua.

Mainitsin, että postimaksunne yhden kynän osalta ovat herättäneet kekustelua eräällä sarjakuva portaalilla. Sanoin, että minä myös henkilökohtaisesti pidän aika kovana 9 euron postimaksua yhdelle kynälle + kynän hinta.

Niinpä toimitus johtaja Teijo Juntunen lupasi, että jos joku haluaa tilata Pentel sivellin-tussi kyniä, niin tilaukset voi osoittaa suoraan hänelle ja hän lupasi postimaksujen olevan silloin 3 euroa.

Tilaukset siis suoraan Teijo Juntuselle sähköpostin kautta.
Jos sinulla on kysyttävää, voit soittaa suoraan hänelle kuten minä soitin.

Teijo Juntunen
Toimitusjohtaja  tel:  010 470 9991

teijo.juntunen@ttjuntunen.fi

Pentel sivellin-tussikynä =  13,60 e/ kpl

Mustepatruuna 4 kpl = 5.67 euroa

Postimaksut 3 euroa

Eli Pentel-sivellin-tussi kynä postimaksuineen 16,60 e/kpl

Kannatti ilmiselvästi soittaa asiasta itse toimitusjohtajalle, joka vaikutti hyvin ystävälliseltä henkilöltä. ;D  Täytyy tilata itsekkin ensi kuussa.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2013 klo 15:51:31 kirjoittanut Orjan May »

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #334 : 07.05.2013 klo 16:13:34 »
Soitin tänään henkilökohtaisesti Toimistotarvike Juntusen johtajalle eli itse Teijo Juntuselle. Soittoni syy hänelle oli postimaksu yksityisille asiakkaille.  Ja asia koski juuri Pentel sivellin-tussi kynän tilausta ja postimaksua.

Mainitsin, että postimaksunne yhden kynän osalta ovat herättäneet kekustelua eräällä sarjakuva portaalilla. Sanoin, että minä myös henkilökohtaisesti pidän aika kovana 9 euron postimaksua yhdelle kynälle + kynän hinta.

Niinpä toimitus johtaja Teijo Juntunen lupasi, että jos joku haluaa tilata Pentel sivellin-tussi kyniä, niin tilaukset voi osoittaa suoraan hänelle ja hän lupasi postimaksujen olevan silloin 3 euroa.

Oho, aivan loistavaa, O.M!

Mustepatruuna 4 kpl = 5.67 euroa

Mutta ei mustepatruunoiden kyllä noin paljoa pitäisi maksaa. Sivusto väittää mustepatruunoiden hinnaksi 4,27€/pussi. Ei natsaa edes siihen että hinta olisi ilman alv:ta, sillä 5,67/1.24=4.57258064516
Hmm...
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

OM

• Jäsen
« Vastaus #335 : 07.05.2013 klo 16:23:13 »

Mustepartuunoiden hinnasta en tiedä sen enempää. Kirjoitin vain sen, mitä
minulle sanottiin. Toki voi olla, että hän kiireessä sanoi vahingossa väärän hinnan. Mutta asiaa voi tiedustella suoraan häneltä. Voitte sitten tänne laittaa tiedon, pitääkö kuulemani patruuna hinta paikkansa.

Mutta kiva että saatiin puhuttua kohtuullinen postimaksu hinta.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #336 : 07.05.2013 klo 16:48:06 »
Kiitoksia Orjanille yhteisen asian ajamisesta!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #337 : 07.05.2013 klo 18:04:20 »
Ryhdikästä.

OM

• Jäsen
« Vastaus #338 : 19.10.2013 klo 18:04:53 »
Olisikohan tästä huippu tyylikkäästä sivellin-tussi kynästä korvaajaksi tuolle Pentelin vastaavalle, johon saa niitä musta-partuunoita 4 kpl pusseissa.

Näyttäisi PLATINUM sarjaan tulleen aivan uusia sivellin-tussi kyniä mallit CF 2000, CF 3000, CF 4000 ja sitten huippuna malli CF 5000.

http://www.platinum-pen.co.jp/products/fude/efude.html

Noissa Platinumin uusissa malleissa itse sivellinpää näyttäisi olevan ainakin kuvan mukaan laadukkaalta.  Päättelin, että malleissa CF 2000 ja CF 3000 erona on joko kynän koko eli pituus tai sitten toisessa on sivellin-karvainen pää lyhyempi.

Minusta Helsingistä ei enää saa kunnon sivellin-tussia siis sellaista, johon saa vaihdettavan muste-patruunan, joka tulee käytössä halvemmaksi kuin esimerkiksi Temperassa myytävä Pentelin kertakäyttöinen kynä, jolla on hintaa kuitenkin 7 euroa. Sen jälkeen sivellin-tussi kynä täytyy heittää roskikseen.

Laitoin tästä Platinum valmistajasta Temperalle sähköpostin, koska heillä ei ole valikoimissa enää minkäänlaista vaihtomustepatruunalla varustettua laadukasta sivellin-tussi kynää. Kummallista kun ei tänne takapajulaan saada mitään hyvää piirustusvälinettä. Ulkomailta löytää kaikenlaista hienoa mist me täällä saamme vain uneksii ruususen syvässä unessa.

Jos joku joskus tilaa jonkun tuollaisen, voisin tilata samalla niin tulisi halvemmaksi.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2013 klo 18:16:41 kirjoittanut Orjan May »

nokker

• Jäsen
« Vastaus #339 : 19.10.2013 klo 22:33:29 »
Jos ei tarvitse olla nimenomaan patruunoilla ruokittava sivellin, niin Aqua Brushin mediumia saa yksittäin Claes Ohlsonilta ja Derwentin sivellinpaketteja  ainakin Netmannerilta. Hinta liikkuu muistaakseni jossain 5-10 euron tiennoilla. Ovat siis täytettäviä säiliösiveltimiä, voi ruuvata varren auki ja täyttää vapaavalintaisella vesiohenteisella litkulla.

Molemmissa olen käyttänyt sekä perinteisiä musteita sekä liquitexin akryylimustetta. Aqua on helppo täyttää. Derwentin täyttö on vieläkin "hauskempaa" kuin muistesuihkarin patruunoiden täyttö.. Toisaalta Derwentin setin siveltimellä saa hyvin tarkkaa jälkeä.

Brushpeniin ja pocket brushiin en osaa verrata (en ole löytänyt, laiskana en jaksa tilata) mutta notkeammilta nuo tuntuvat kuin Sakuran brush pen tai Faber Castelin vastaava.

OM

• Jäsen
« Vastaus #340 : 23.10.2013 klo 13:45:19 »

Ihmettelin tällä viikolla, että miksi minun Pentelini tussi ei valu kunnolla sivellin osaan saakka. Minulla ei ole noita Pentelin vaihtopatruunoita tällä hetkellä itselläni. Joten kokeilin kynään omaa muste sekoitustani, jonka sain partuunan sisään, kun ostin apteekista ruiskun ja ohuen neulan. Myyjä katsoi minua hetken syvälle silmiin ja antoi ne sitten minulle. Tuli hieman vaivautunut olo ostaa tuollaisia. No iloisena laitoin mustatta partuunaan. Otin Pelikan tussia sellaista sinistä, jota käytetään täytekynissä ja lisäsin hieman vettä varovasti.
En ymmärrä, miksei kynä anna mustetta tarpeeksi. Kokeilin samaa toiseen kynäni..samanmerkkiseen ja sama juttu. Aluksi tulee ehkä vähän paremmin, mutta sitten rupeaa tökkimään musteen tulo. en tiedä, onko syynä noi vanhat Pentelin kynäni vai sitten tuo muste ei vaan ole tohon kynään sopivaa.

Ehkä pitäisi heittää nuo kynät sitten roskikseen, mutten raskisi, sillä itse sivellinosassa ei ole mitään vikaa eikä ne ole pahemmin kuluneetkaan, kun tuo Pentelin käyttämä materiaali on tosi hyvää.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #341 : 23.10.2013 klo 14:06:40 »

En ymmärrä, miksei kynä anna mustetta tarpeeksi. Kokeilin samaa toiseen kynäni..samanmerkkiseen ja sama juttu. Aluksi tulee ehkä vähän paremmin, mutta sitten rupeaa tökkimään musteen tulo. en tiedä, onko syynä noi vanhat Pentelin kynäni vai sitten tuo muste ei vaan ole tohon kynään sopivaa.

Ehkä pitäisi heittää nuo kynät sitten roskikseen, mutten raskisi, sillä itse sivellinosassa ei ole mitään vikaa eikä ne ole pahemmin kuluneetkaan, kun tuo Pentelin käyttämä materiaali on tosi hyvää.

Mikäs Pentelin malli on kyseessä? GFKP vai joku pehmeävartinen? Nyt voisi olla vikana semmoinen, että kynä on ainakin osin tukossa: aluksi kun puristat tankkia, väriä tulee, mutta sitten pelkkä painovoima (ja kapillaari-ilmiö) ei riitäkään kuljettamaan mustetta. Tai saattaa olla että kynässä jo oleva mustejäämä hylkii omaa seostasi.

Ratkaisu on kynän pesu. Ihan hajustamatonta (tarkoitan siis että hajustamattoman saippuan, esim marseillensaippuan) saippuavettä (ei liian kuumaa) voi kokeilla, antaa kynän lillua siinä vuorokauden ja sitten pesee juoksevalla kylmällä vedellä (siveltimet pestään aina viileällä vedellä, ei kuumalla) ja katsoo josko taas toimii.

Mutta älä heitä pois. Onhan sulla aikaa kokeilla, olen ymmärtänyt, ja hauskaahan tuo työvälineiden kanssa askartelu on :-D

Kerro sitten miten kävi,

Kivi
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 klo 14:19:16 kirjoittanut [kivi] »

OM

• Jäsen
« Vastaus #342 : 23.10.2013 klo 16:44:52 »
Heips Kivi,

Se on juuri tuo yksi parhaista eli GFKP, jossa on sitä hienoa koukeroa kirjailtuna kynän varteen. Tätä kynää olen aikaisemminkin suitsuttanut. On se vaan perhanan mahtava kynä kun se vaan toimii. Siinä sivellin osassa on suorastaan jotain taikaa...varsinkin ne viimeiset karvat ihan päässä :-[

Noita Pentelin pehmeävartisia siis niitä, jossa on lähes läpinäkyvä  hyvin pehmeä varsiosa...kuin emännän tisut  :-[ :o....tota en huoli mistään hinnasta . En osaa niitä käyttää, kun tuppaan puristaan vartta aina liikaa ja siksi se lähes aina minun käytössä vuotaa.

Täytyy nyt pestä tosiaan ja katsoa että valuuko tussi hyvin. Silloin kun hankin nuo, ilmiö oli toisessa kynässä sellainen, että tuntui että se valutti ihka liikaakin tussia paperille. Mutta tämä tukkoisuus ei oo kiva juttu nyt kyllä tällä hetkellä.

« Viimeksi muokattu: 23.10.2013 klo 16:48:51 kirjoittanut Orjan May »

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #343 : 23.10.2013 klo 17:03:41 »
Täytyy nyt pestä tosiaan ja katsoa että valuuko tussi hyvin. Silloin kun hankin nuo, ilmiö oli toisessa kynässä sellainen, että tuntui että se valutti ihka liikaakin tussia paperille. Mutta tämä tukkoisuus ei oo kiva juttu nyt kyllä tällä hetkellä.

Tiedä sitten kuinka yksilöitä nuo GFKP:t ovat, omassani ongelma on ollut aina juuri päinvastainen eli on syöttänyt vähän hitaasti mustetta ja on pitänyt hidastaa kättä, jos ei ole tahtonut kuivasivellinefektejä paperille.

Omat kokemukseni täyttötussikokeiluista ovat olleet myös sen verran katastrofaalisia että kiltisti täytän nykyään sivellinkynät valmistajan tussilla.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

OM

• Jäsen
« Vastaus #344 : 23.10.2013 klo 17:30:14 »

Täytyy tosiaan pestä ja katsoa mikä on sitten tilanne. Minäkin luulen, että tilaan jossain välissä Toimistotarvike Juntuselta noita alkuperäisiä muste-patruunoita, ja lopetan omat kotitekoiset Einstein tussi-sekoitukset. ::)