Kirjoittaja Aihe: Brushpen?  (Luettu 111275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Brushpen?
« Vastaus #300 : 30.01.2013 klo 21:24:19 »
Moi Keijo,

Akashiyaa tuo maahan Raamarit. Kysy Mikko Lensua. Hän on toimitus johtaja. Heillä on laaja valokoima laadukkaita Deleterin kyniä, musteita, peitevärejä jne.
Hän tulee seuraaville Stokmannin Hulluille Päiville ja tuo minulle katalogit noista firmoista.

Hän kertoi minulle seuraavasta firmasta , joilla on myös laadukkaita tuotteita:

http://www.tombow.com/en/catalog/index.html

http://www.akashiya-fude.co.jp/index.php

Akashiyasta sen verran, että sen sivellinpää on senverran ohut, että se kestää kulutusta normaaleja sivellintusseja vähemmän.

Mutta seuraava  SAI-malli on erittäin hyvälaatuinen, ja siinä on paksumpi varsi(keltainen), sillä voi hieman laveerata pieniä pintoja, ja sivellinkarva kestävämpää. Musteen laadusta en tiedä, onko pigment. Mutta markkinoilla on samaa sarjaa pigment tussilla.

Nyt en muista, onko Helsingin Stoknmannin Sai-sivellin tussi juuri tuo kuvassa oleva, mutta ainakin tänään tuota keltavartista, siis paksumpi vartista oli vielä ihan kelpo hintaan.

Tässä Keijo linkki tuohon Sai-pignent tussiin. Löysin kuvan.

http://www.jetpens.com/Akashiya-Sai-Pigment-Ink-Outline-Brush-Pen/pd/2636

Kysy Raamareilta saako tuota. Saattaa olla parempi kuin tuo Thinline. En tiedä kun en ole saanut tuota kynää vielä.

Huom! Nuo ovat sitten kertakäyttöisiä. Niihin ei saa partuunoita.

Mutta Tuubi nimiseen liikkeeseen Helsinkiin  ilmeisesti tulee Kuretake sivellintussi malli, johon saa irtopatruunoita ja se malli on laadukas ja näyttävän näköinen. Kuvaa en ehdi nyt laittamaan.  Muutenkin se liikkeenä on edullinen. Heiltä löytyy myös hyviä paperilaatuja ja Winstonin laadukkaita siveltimiä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2013 klo 21:37:59 kirjoittanut Orjan May »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #301 : 30.01.2013 klo 21:37:59 »
Kiitoksia.

OM

• Jäsen
« Vastaus #302 : 13.02.2013 klo 14:48:09 »
Jos liikutte Helsingissä Hakaniemen suunnassa arvon kolleegat, kannattaa piipahtaa Taidekehystämä/taideliike Snow Whitessa vastapäätä Hakiksen kauppa hallia.
Siellä oli Akashiya Thinline sivellin-tissikynät 3 euroa/kpl.
Minä vein mustat. ;)
Mustaa ei ole tällä hetkellä, mutta päätin kokeilla noita Thinlinen harmaasävyjä ja niistä kaikista tummimman. Hämmästykeskseni totesin, että tämä on aika lähellä mustaa sävyä. Ostin nipun kun olivat noin edullisia. Työttömän täytyy laskea rahat tarkkaan.
Wautsi kun sillä saa aikaan todella ohutta ja hyvää viivaa. Mutta se ei kestä kovin karheaa paperia ainakan minun porkkanan kokoisissa sormissa. Muuten äly hyvä sivellin-tussi tarkkaan työskentelyyn. Mun mielestä ainakin.
Laitan uusia noilla harmaasävyillä tehtyjä kuvia galleriaan haukuttavaksi kun ennätän.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2013 klo 17:06:54 kirjoittanut Orjan May »

Holle

• Jäsen
« Vastaus #303 : 09.04.2013 klo 11:41:12 »
Nyt saa taas noita Akashiyan Thinline-kyniä myös Akvarelliellistä.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #304 : 02.05.2013 klo 21:24:13 »
Brushpeniä saa toukokuun loppupuolella täältä:
http://www.toimistotarvikejuntunen.fi/verkkokauppa

Maahantuoja heltyi, kun kerroin ettei sarjakuvantekijät pärjää ilman, ja Toimistotarvike Juntunsen johtaja suostui ottamaan isohkon erän sekä kynäpakkauksia että patruunapaketteja. Jos ei tuo tuote näy verkkokaupassa, voinee kysellä sähköpostilla. Mutta toimitus siis on mahdollista vasta parin kolmen viikon päästä, tänään vasta lähti tilaus.

OM

• Jäsen
« Vastaus #305 : 02.05.2013 klo 23:37:33 »

Hienoa Keijo.

Ilmeisesti kysymyksessä on siis Pentelin loistava sivellin-tussi eikö vain?

10 pistettä siinä tapauksessa, sillä tuota kynää ei enää  jokapaikasta saa ja se on ehdottomasti laadultaan paras noista kaikista.
Täytyypi laittaa muistiin, että toimistotarvike Juntunen myy.

Ainoa josta nurisen on tuo partuunassa oleva muste. Se voisi olla koostumukseltaa hieman erilaista, sillä joskus olen huomannut, että kynä valuttaa mustetta hiukan liikaa joka sitten onneksi tasaantuu ajan kanssa. Se johtuu tuosta musteesta ei niinkään itse sivellin-tussista.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #306 : 03.05.2013 klo 07:44:43 »

Ainoa josta nurisen on tuo partuunassa oleva muste. Se voisi olla koostumukseltaa hieman erilaista, sillä joskus olen huomannut, että kynä valuttaa mustetta hiukan liikaa
Kyllä, GFKP.

Et ole ainoa joka on huomauttanut asiasta, vaikkei tuo ole koskaan esiintynyt omissa kynissäni. Muste on luultavasti suunniteltu sellaiseksi, että se valuu optimaalisesti kynän rakenteessa eikä kuivu harjaksiin, mutta kuivuu kuitenkin paperille lähes heti.

Vaikka ohennettu indian ink -tyyppinen tussimuste toimiikin patruunoissa, se ei valu yhtä nopeasti ellei sitä ohenna kovin harmaaksi.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #307 : 03.05.2013 klo 09:33:56 »
Loistava uutinen, Keijo. Kiitos.

Ainoa josta nurisen on tuo partuunassa oleva muste. Se voisi olla koostumukseltaa hieman erilaista, sillä joskus olen huomannut, että kynä valuttaa mustetta hiukan liikaa joka sitten onneksi tasaantuu ajan kanssa. Se johtuu tuosta musteesta ei niinkään itse sivellin-tussista.

Et ole ainoa joka on huomauttanut asiasta, vaikkei tuo ole koskaan esiintynyt omissa kynissäni. Muste on luultavasti suunniteltu sellaiseksi, että se valuu optimaalisesti kynän rakenteessa eikä kuivu harjaksiin, mutta kuivuu kuitenkin paperille lähes heti.

Vaikka ohennettu indian ink -tyyppinen tussimuste toimiikin patruunoissa, se ei valu yhtä nopeasti ellei sitä ohenna kovin harmaaksi.

Minulla on itseasiassa juuri päinvastainen ongelma eli muste valuu Pentelistä turhan hitaasti.  Työskentely on sen vuoksi Pentelillä sivellintä hitaampaa, ellei sitten pyri tuollaiseen kuivaan jälkeen. Voi tietysti olla että aikoinaan valutti nopeammin ja on ehtinyt vain mennä vähän tukkoon, en muista enää. Tai sitten on sattunut kohdalle vain tällainen yksilö.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #308 : 03.05.2013 klo 10:04:16 »
Minulla on itseasiassa juuri päinvastainen ongelma eli muste valuu Pentelistä turhan hitaasti.  Työskentely on sen vuoksi Pentelillä sivellintä hitaampaa, ellei sitten pyri tuollaiseen kuivaan jälkeen. Voi tietysti olla että aikoinaan valutti nopeammin ja on ehtinyt vain mennä vähän tukkoon, en muista enää. Tai sitten on sattunut kohdalle vain tällainen yksilö.

Joskus patruunaan jää ilmakuplia, silloin muste valuu hitaammin. Mutta siitä selviää pyöräyttämällä kynän auki ja puristaen pumppaamalla pari kertaa voimakkaasti patruunaa, ja jo taas valuu. :-D Kannattaa pitää suttupaperi alla, koska kynä saattaa tiputtaa väriä pumpatessa.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #309 : 03.05.2013 klo 10:09:26 »
Pumppaamisesta tulikin mieleeni tämä:
http://ackermanpens.com/shop/pump-pens/single-ended.   :)

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #310 : 03.05.2013 klo 10:11:42 »
Joskus patruunaan jää ilmakuplia, silloin muste valuu hitaammin. Mutta siitä selviää pyöräyttämällä kynän auki ja puristaen pumppaamalla pari kertaa voimakkaasti patruunaa, ja jo taas valuu. :-D Kannattaa pitää suttupaperi alla, koska kynä saattaa tiputtaa väriä pumpatessa.

Kiitos vinkistä, täytyypä vielä testata tuotakin, vaikka toistaiseksi ongelma on tuntunut tasaiselta patruunasta riippumatta.

t. Janne
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #311 : 03.05.2013 klo 12:09:50 »
Kiitos vinkistä, täytyypä vielä testata tuotakin, vaikka toistaiseksi ongelma on tuntunut tasaiselta patruunasta riippumatta.

On sekin mahdollista että sulla vain on karkea tai jotenkin just tuolle sivellinkynälle/musteelle väärä paperi...

Mä oon muuten tässä leikkinyt muutaman kuvan aikana sellaista, että mulla on neljä erilaista mustaa sivellinkynää tässä, ja ne käyttäytyy oikeasti kaikki ihan eri tavalla: Pentel GFKP, Pentel FR, sinirunkoinen Pilot ja mustarunkoinen Pilot. Hauskan näköistä kun jokaisen jäljen erottaa paperilla toisistaan. Ihmiset pitää silti piirtää aina samalla kynällä.

Kivi

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #312 : 03.05.2013 klo 12:31:59 »
On sekin mahdollista että sulla vain on karkea tai jotenkin just tuolle sivellinkynälle/musteelle väärä paperi...

Mä oon muuten tässä leikkinyt muutaman kuvan aikana sellaista, että mulla on neljä erilaista mustaa sivellinkynää tässä, ja ne käyttäytyy oikeasti kaikki ihan eri tavalla: Pentel GFKP, Pentel FR, sinirunkoinen Pilot ja mustarunkoinen Pilot. Hauskan näköistä kun jokaisen jäljen erottaa paperilla toisistaan. Ihmiset pitää silti piirtää aina samalla kynällä.

Kivi

Joo no kyllä tuo Pentel paremmin Cansonin Bristolilla luistaa kuin muilla papereilla, mutta käytännössä kaikilla papereilla, missä on vähänkin pintaa tulee sellaista dry brush -jälkeä. Piloteilla tuota ongelmaa ei ole. Itse olen alkanut pitää viime aikoina aika paljon myös tuosta sinisestä Pilotista, joka eroaa selvästi siveltimistä ja sivellinkynistä. Musta Pilot sijoittuu niin paljon lähemmäs Penteliä ja sivellintä, ainoastaan vesiliukoisena ja herkkyydessä häviten ettei noiden rinnalla ole tuntunut yhtä tarpeelliselta. Tosin  monen sivellintä kammonneen taas tiedän pitäneen juuri tuosta mustasta Pilotista Penteliä enemmän.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #313 : 03.05.2013 klo 14:08:59 »
Pumppaamisesta tulikin mieleeni tämä:
http://ackermanpens.com/shop/pump-pens/single-ended.   :)

Kiitos linkistä! Vaikuttavat varsin kiintoisilta, varsinkin kun piirtää muualla kuin kotona pöydän ääressä jolloin terien ja tussipullojen roudaaminen on aika työlästä. Käsitin että olit myös kokeillut viivottimen kanssa, ja täyttäminen oli yksinkertaisinta pipetillä?
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

tertsi

• Vieras
« Vastaus #314 : 03.05.2013 klo 14:11:54 »
Joo, viivotin ja terä eivä sotanneet. Pipetti on hankintalistani kärkipäässä. En ole löytänyt vielä mitään vikaa pump-peneistä.
Ainoastaan se mihin terään mikäkin varsi sopii, on ilmoitettu hiukan epäselvästi. (sivellinvaihtoehtokin on olemassa)

On aivan mahtavaa, kun terää ei tarvitse enää kastaa koko ajan tussipulloon. Kynään käy ihan mikä tahansa tussi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013 klo 14:15:46 kirjoittanut Tertsi »