Olisi mielenkiintoista kuulla perustelut siihen, miksi tuo markkinoiden parhaimpiin kuuluva Pentelin kynä lopetetaan kuten tällä on nyt puhuttu. Mielenkiintoista kuitenkin se, että se on vielä vuoden 2013 katalokissa. Mutta se saataa johtua siitä, että siitä on vielä vanhaa varastoa joka myydään loppuun tai sitten tosiaankin sen nimi tai koodi vain vaihtuu.
Mutta minusta tuntuisi hieman oudolta lopettaa tuote, joka varmasti myy edelleen ja josta on ollut ylistäviä arvioita Internetissä.
Koska itsekkin käytän sivellintussikyniä niiden erinomaisen ergonomian ja käytettävyyden vuoksi, olen miettinyt kuumeisesti mitä sitten ostan itselleni noiden tilalle. Ainakaan Suomesta en löydä tuohon verrattavaa laadultaan. Akashiya on hyvä, mutta ei ehkä kuitenkaan Pentelin veroinen vaikka sillä saakin hyvin ohutta viivaa. Kuretake merkillä on ebayssa erinomaisia sivellintusseja, joita minulle on sieltä tilattu. Ne on jo melkein käytetty loppuun. Niitä ei saa Suomesta ikävä kyllä. Joten on aika alkaa Joulun jälkeen metsästää uutta sivellintussi kynää jostakin maailmalta. Yksi erinomainen on ranskalaisten valmistama jonka nimeä juuri en tähän hätään muista. Olen sen joskus muistanut, mutta nyt ei vaan muistu mieleen. Mutta se on tehty ranskassa.