Author Topic: Kvaak Haaste KAPINAA!! kommentit  (Read 9842 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pertti jarla

• Jäsen
Re: Kvaak Haaste KAPINAA!! kommentit
« Reply #15 on: 02.04.2006 klo 16:42:38 »
Hollen juttu oli ihan jees, tykkään selkeästä tyylistä. Rovion juttu onnistui suorastaan yllättämään lopussansa joka on harvinaista. Veli Loponen olisi mielestäni saanut enemmän visualisoida ajatuksiaan, nyt oli liikaa puheen varassa, eikä sarjakuvan keinoja käytetty niinkään. Viimeisen ruudun kiteytys oli kyllä aika osuva...
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Japko

• Guest
« Reply #16 on: 03.04.2006 klo 20:43:12 »
No joo, tuli mielestäni parempi idea tuosta sarjakuvasta niin oli pakko piirtää uusiksi. Toivottavasti kukaan nyt ei vedä palkoa nenukkaansa, kun mulla on tuossa kaksi sarjista. Toisen jätin nyt huvikseni vain tuohon näkyville, ettei ihan turhaan ole piirtänyt.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #17 on: 04.04.2006 klo 09:08:31 »
aha, just, joo- voisi alkaa piirtää jotain tähän. jäänyt piirtäminen vähemmälle muutenkin. no yli puolitoista viikkoo aikaa.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

ezuli

• Guest
« Reply #18 on: 07.04.2006 klo 18:36:30 »
Hollen madot näyttää liian nakeilta. Selkärangattomilla lieroilla ei saisi olla noin hyvä ryhti. Muuten mukavan selkeä tyyli ja vapaa ruutujako toimii hyvin. Kapinameininki saa kokea tappionsa.

Japkon idea on loistava, hahmo rupee ryttyilee luojalleen. Tyyli on hieman liian suttuinen, varsinkaan tekstistä ei meinaa saada selvää. En tarkoita, että viivojen pitäisi olla suorempia tmv, vaan viivat on piirretty liian monta kertaa. Hahmon puhe on mukavasti kirjakielestä poikkeavaa ja eritoten viimeinen kommentti on hyvin muotoiltu.

Loposen sarjis taaseen on hyvä paatossarjis. Hahmo kertoo mietteitään hieman blogimaisesti ja väliin näytetään viitekuvia. Suttuväritykseen sopii hyvin juuri haaleat värit. Tämä on sellaisia sarjiksia, jotka usein skippaan tylsinä, mutta jos satun niihin palaamaan, huomaankin ne ihan mukaviksi. Pidän enemmän epärealismista.

Rovion sarjiskin kuuluu näihin skipattaviin, mutta mukaviin. Olen saanut tarpeekseni historiasta jo koulussa; se kun ei vain oikein kolahda minuun. Tämä oli käydä Asterixin ja Lucky Luken kohtaloksi, mutta kun niitä viimein pari luki, oli pakko lainata kirjastosta loputkin. Sama homma tämän kanssa: vitsejä mahtuu sivulle enemmän kuin nykyankkoihin ja ovat mukavan omalaatuisia. Kolmosruudun huultapureva(?) sarkastinen orja on hupaisa. Piirrostyyli on turhan realistista minun makuun, mutta kuitenkin ihan taitavaa.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #19 on: 11.04.2006 klo 12:37:49 »
Harvinaisen vaisua ollut osanotto tähän mennessä. Eikö ihmisiä sitten kapinointi innosta? Foorumimöykkäyksen lisääntyneestä määrästä päätellen luulisi innostavan (ei, tämä ei ollut kenellekään yksittäiselle henkilölle osoitettu kommentti).

Mulla on ollut vähän turhan monta sarjisprojektia sekä työt päällä, joten en ole ehtinyt mitään tällä kertaa tekemään. Vaikka onhan tässä vielä muutama päivä aikaa, joten en ihan vielä heitä lusikkaa pesuveden mukana kaivoon. ;) Palkinnon arvonnasta taidan kyllä pidättäytyä vaikka ehtisinkin osallistua, kun sen Modestyn jo menin nappaamaan. :)

Kommentoida yritän ainakin, kunhan tässä kerkeän.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #20 on: 12.04.2006 klo 20:53:21 »
Harvinaisen vaisua ollut osanotto tähän mennessä. Eikö ihmisiä sitten kapinointi innosta?

Mä kapinoin siten etten osallistu. Eikun oikeesti ei ehdi, aina on ollu jotain ja sitten kun ei ole mitään niin on kipeä ja nytkin pitäisi olla tiskaamassa eikä täällä...

Mulla on idea 1 sivun/7 ruudun mittaiseen juttuun valmiina, jos siellä jonkun kynää polttelee päästä piirtämään ja luulee sen valmiiksi saavansa niin laittakoon meiliä. Jos arpa osuu kohdalle niin piirtäjä saa pitää koko potin.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Reply #21 on: 13.04.2006 klo 02:18:06 »
Harvinaisen vaisua ollut osanotto tähän mennessä. Eikö ihmisiä sitten kapinointi innosta?

Sama olo mutta Marjin sarjakuva oli hyvä. Jotain tuontapaista toivoin mutta minkäs teet: Kvaakkilaiset on hempeitä hippejä joille kiroilu puoliääneen ja mummolassa syödyt eläimestä tehdyt lihapullat on hurjaa rajojen rikkomista
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

ezuli

• Guest
« Reply #22 on: 13.04.2006 klo 17:27:25 »
Tarkennusta tuohon deadlineen, että tarkoitat kai että vielä 15.4 saa osallistua, vai? Tuo olematon 24.00 olisi silloin parempi muuttaa esim 16.4 klo 23.59 tai 17.4 klo 0.00, koska tuon 24 voi tulkita kahdella tavalla.
Ei millään pahalla, satun vain olemaan liian pikkutarkka.

Kommentoin loppuja sitten, kun kaikki on osallistunut.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #23 on: 13.04.2006 klo 21:28:45 »
Jari Lehtinen on siis etevä sarjakuvantekijä. Hm. Kiitos, kelpasi.

Sika

• Jäsen
« Reply #24 on: 14.04.2006 klo 18:27:22 »
Laittasin oman sarjikseni tänne mut skannasin sen 400 resolla ja yritän photoshopissa sen pienentää siinä mut ei riitä koneen tehot ja menee ihan tilttiin.Tai väritystä se sarjis kaipais, mut ei ole tänään aikaa.

KimmoK

• Jäsen
« Reply #25 on: 14.04.2006 klo 21:40:20 »
Hollella ihan veikeä idea. Aiheuttaa hyväksyvää hymistelyä, mutta jotain kuitenkin jää puuttumaan.

Japkon työstä pidän, kannatti tehdä uudestaan. Idea on erinomainen ja toteutuskin osuva. Tekstin epäselvyys tosin vähän häiritsee.

Velillä vähän liikaakiin tekstiä, mutta kantaa kuitenkin kohtalaisesti. Lopun kiteytys on napakymppi.

Roviolla historiallista kapinointia. Parasta sarjakuvassa on hykerryttävä kolmas ruutu. Lopputuloksen arvasin neljännessä ruudussa. Pidän enemmän Asterixin versiosta Sfinksin nenän kohtalosta :).

Marj:lla tosiaan varmasti kaikille ainakin jossain määrin tuttua kapinointia. Toteutus toimii, kiva asettelu.

Terolla hauska toteutustapa. Ääh, mä mitään kehittävää keksi, Jarilla ja Sika:lla ihan näppärät sarjikset myöskin molemmilla.

Edit: tai siis Sikalle tietty plussaa sanattomasta toteutuksesta ja väritys vois tosiaan tehdä terää.
« Last Edit: 14.04.2006 klo 22:10:58 by KimmoK »

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #26 on: 14.04.2006 klo 23:12:24 »
Holle: Jaa jotta matoja? Nekö meinaa ruveta kommareiksi ja rettelöimään esivaltaa vastaan? Sehän ei passaa, maar! Kalojen ruuaksi vaan mokomat!

Japko: Piirroshahmo alkaa kapinoida tekijäänsä vastaan. Ihan jees alku, mutta olisin ehkä kaivannut hieman jatkoa, nyt se jäi vähän liian lyhyeksi ja tuli vaikutelma että "tehään ny jotaki ku ei oikeen mitää keksi."

Veli Loponen: Hippi kertoo miten on kyllästynyt kapinointiin. Piirrosjälki hienoa kuten tavallista, mielenkiintoista nähdä välillä tuommoista luonnosmaisempaa jälkeä.

Rovio: Ai ai, mää en oikeen luota Imageshackiin.. mutta itse työstä, vähän jäykähkön näköistä piirrosjälkeä, tulee mieleen että piirtäjällä on ollut kiire. Juoni on ihan hauska, tuommoista sekasotkua ja valittamistahan se nykyajankin työelämä on.

Marj: Silloin kun minä olin nuori, niin pipot eivät olleet yhtä muodikkaita kuin nykyään. Itse asiassa, ne jemmattiin aina takintaskuihin ulkona liikuttaessa. Myöskin käydessä uimahallissa parinkymmenen asteen pakkasessa jalkaisin.

Tero Mäntylä: Valokuvasarjakuvaa! Näitä ei enää nykyään usein näekään (tai sitten luen vääriä julkaisuja). Lysti toteutus ja aihe on sitä perinteistä "sarjakuvantekijä miettii millaista sarjakuvaa tekisi".

Jari Lehtinen: Juu, tuommoistahan se silloin 80-luvulla oli juu. Nykyään saa varoa sanomisiaan. Mun äitee on muuten yli 60 ja uskovainen, silti häneltä voi kuulla roisimpia juttuja kuin mitä ammattikoulun pihalla lippispäät tupakkapaikalla kertovat.

Sika: Ravintoketjun alemmat eliöt nousevat kapinaan. Väreissä tämä näyttäisi ehkä paremmalta.

KimmoK: Lyhyestä virsi kaunis. Tuommoista ne tietoyhteiskunnassa työskentelevät vissiin miettivät päivästä toiseen. Koneet roskiin ja sillai. Piirrosjälki simppeliä mutta toimii tässä.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

valyrayta

• Jäsen
« Reply #27 on: 14.04.2006 klo 23:27:12 »
emmie jaksa kommentoida kovin paljoo, mutta Japkon jälki oli hienoo ja Jipon kakkossivusta tuli ihan Titu mieleen.
Muutenkin nauroin melkein ääneen tuolle Kengurun jutulle, en niinkään tarinalle kuin herran ilmeille.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Reply #28 on: 15.04.2006 klo 00:08:11 »
Hyvin on Valyrayta pitänyt pintansa. Mutta rakenne alkaa puuduttaa. Hivelevän kaunista silti.

Oliko tässä kysymys kristittyjen, muslimien vai yhteisestä jumalasta?

valyrayta

• Jäsen
« Reply #29 on: 15.04.2006 klo 00:52:44 »
Hyvin on Valyrayta pitänyt pintansa. Mutta rakenne alkaa puuduttaa. Hivelevän kaunista silti.

Oliko tässä kysymys kristittyjen, muslimien vai yhteisestä jumalasta?

son gnostilainen jumala nimeltänsä Karhu, mutta ei sitä pidä kutsua.
alkaa olla pakottava tarve tehdä uutta.