Kirjoittaja Aihe: Animea Suomen televisioon?  (Luettu 17314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
Re: Animea Suomen televisioon?
« Vastaus #45 : 14.09.2005 klo 00:00:59 »
En ole kykeneväinen katsomaan, joten en tiedä millä kielellä se tulee. Laadukkaampikin sarjavalinta olisi voinut olla, ainakin juonensa puolesta. Turha kuitenkaan animaatiostudiota haukkua; he yrittivät parhaansa rajallisella budjetilla, ja kun alkuperäisen mangan juoni on kesken niin mistäs sitten revit loput 9 jaksoa?

Japania haastoivat, kun ensimmäisen jakson katsoin. Muistikuvat olivat oikeat: positiivista oli Alucard (pimp my vampire!), loppu aika yhdentekevää. Kunhan se kahjo pappi tulee mukaan kuvioihin, voi todeta laadun hetkellisesti paranevan. Ja voi Ceras, olisi Alucard jättänyt hänet vuotamaan kuiviin. Muutama sekuntia sitä  "ei tämän tällaista pitänyt olla, hei, minä se olen, kissanpentu" asennetta ja meikäläisen v-käyrä nousi kattoon.

Perjantaina alkaa Teemalla se viikon välein esitettävä YLEn teettämä kolmiosainen sarja joka esittelee manga- ja animekulttuuria.

Ja heitetään relevantti linkki: http://www.yle.fi/teema/elokuvat/otaku.shtml

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #46 : 14.09.2005 klo 11:55:37 »
Japani on hyvä juttu. Nimet olivat siis kirjoitettu Alucard ja Ceras, eli ihmisillä on ollut järkeä päässään eivätkä ole lähteneet jenkkein tielle (Arucard). Toivottavasti loputkaan nimet eivät sitten ole "Andersong" ja "Walter Kum Ddollnezz".
Mutta epäolennaisuuksiahan nämä ovat...

No, neljännessä jaksossa lähdetään kuitenkin aivan ufoille urille. Valitettavasti.

Toinen tuotantokausi on kuitenkin tekeillä ja sivut aukeavat huomenna:
http://www.geneon-ent.co.jp/rondorobe/anime/hellsing/

Trailerikin on Anime Expossa ihmisille näytetty. http://savefile.com/files.php?fid=7333017

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #47 : 20.09.2005 klo 18:14:12 »
(Äh, mie oon ihan tyhmä kun kirjotan kaikkee mitä ei sais, anteeks taas...)

Niin, Onhan sitä juu, mutta One Piecee tässä lähinnä kattelin, eikä sitä taia olla missään...?

Sen verran mitä olen One Pieceä ohimennen nähnyt niin en ole lainkaan vakuuttunut, että se sarja tarvittaisiin Suomen televisioon. Tarinasta en mene sanomaan mitään, kun tuo ensimmäinen pokkarikin odottaa vielä lukemista, mutta animaatiosarjassa on aivan tuhottomasti liikaa jaksoja ja sen tekninen taso on kammottavaa. Piirrostyyli on ihan kiva, mutta animaatio on paikoin suorastaan tökerön huonoa. Lähikuvia on aivan tuhottomasti ja välillä voi tulla puolenkin minuutin pätkiä joissa ainoa liikkuva asia ruudulla on jonkun hahmon suu.  Mieluummin toivoisin, vanhaa mantraani hokien, saman tasoisia ja  samoissa määrin järjellisen pituisia sarjoja kuin mitä DVD:llä on nyt Suomessa julkaistu.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Franky

• Jäsen
  • Super!!!
« Vastaus #48 : 18.10.2005 klo 17:17:35 »
Hmmm...

One Piecen ja Ranman anime versioissa olis ainakin se hyvä puoli, että ei ainakaan heti tuu loppuu kesken.

Ranmassa 7 seasonia+OAVat+2 leffaa. One Piecessa taas... en oo täysin varma, mutta 8 kausi menossa (244 jaksoo tullu)+OVA+6 leffaa...

Niissä ainakin riittäis kattomista...  ;D
In this Wild and Woolly Universe, there are 3 things you can count on:

Your Brains, Your Bros, and Your Bike!

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #49 : 18.10.2005 klo 18:41:25 »
Ranman kaksi ensimmäistä tuotantokautta on melkein yksi yhteen sarjakuvan kanssa, eikä animaatio ole mitenkään ihmeen hyvää (kun monta vuotta vanha). Tuokkarista kolme eteenpäin juonet eivät perustu sarjakuviin, ja ovat aika hyviin; animaation tasokin paranee. Tuokkarista viisi eteenpäin juonet ovat aika huonoja, vaikka animaatio vain paranee.

Ei, Ranma ei ole hyvä valinta telkkariin.

Ranma 1/2 Fani

• Uusi jäsen
« Vastaus #50 : 24.10.2005 klo 19:11:20 »
pitäisikö ranmaa ruveta näyttämään suomen televisiossa ??? :)
kyl minun mielestä,ois ekaks kiva kattella sitä televison ruudussa,ja toisesksi ois kiva taas kuulla minkälaiset äänet niil on ;D
---
MÖYRYÄ KARJAUS! Ranma telkkariin nyt heti!
just niin ;DRanma me halutaan telkkariin mut että sitä saatais niin kanttii mennä kysymään subt:ltä tai mtv3:lta et voisko ne ostaa sen
---
ranma kyl sais tulla televisioon ;)(mun mielest siis

Yhdistin kolme peräkkäistä viestiä, joista kahdella vikalla väliä vain minuutti (ekalla ja tokalla sentään seitsemän). MUOKKAA viestiä, älä kirjoita uutta. Lisäksi noiden viestien sisältö on melko sama, ois ollu asiaa vain yhteen viestiin.
-Justen
« Viimeksi muokattu: 24.10.2005 klo 19:23:02 kirjoittanut Justen »

krista

• kaksimielinen tyyppi
  • Jäsen
  • sokea lepakko iskee jälleen!
Re: APUA! Pienet kysymykset ja vastaukset tänne
« Vastaus #51 : 16.02.2006 klo 15:17:29 »
mitä anime sarjoja tulee/on tulossa?? mitä toivoisitte eniten? itse toivoisin inuyashaa... tai jotakin mikä sopis tytöille JA  pojille..
-kalkkunat helvettiin!-

pavel.brylev

• koululainen/parkouraaja
  • Jäsen
  • mun toinen nimi on oikeesti ranma
« Vastaus #52 : 25.02.2006 klo 09:37:11 »
pitäisikö ranmaa ruveta näyttämään suomen televisiossa ??? :)

Mangaa ei toki voida muuttaa animeksi mutta jos sen saisi väritettyä ja sen pitäisi saada nauhalle se on noin 2 miljoonan puuhaa. Mutta minäkin haluaisin nähdä sen animena.Ainiin joo on sitä animena mutta sitä ei ole saatavilla suomessa.Muta ranman pokkareita on 38 jotenka siinä olisi iltapuuhaa. :D  8]
pavel

Masa-kun

• Uusi jäsen
« Vastaus #53 : 03.03.2006 klo 22:11:39 »
Jos ne ostettais Suomen telkkariin,niin ne varmaan sijoitettais johonkin maikkarin lasten-aamuun.Ja sit ottais päähän. ;D , no joo.
Oon kiinnostunut animesta,mangasta,taistelulajeista,Japanista muutenkin jne.

pavel.brylev

• koululainen/parkouraaja
  • Jäsen
  • mun toinen nimi on oikeesti ranma
« Vastaus #54 : 21.06.2006 klo 15:55:14 »
Mangaa ei toki voida muuttaa animeksi mutta jos sen saisi väritettyä ja sen pitäisi saada nauhalle se on noin 2 miljoonan puuhaa. Mutta minäkin haluaisin nähdä sen animena.Ainiin joo on sitä animena mutta sitä ei ole saatavilla suomessa.Muta ranman pokkareita on 38 jotenka siinä olisi iltapuuhaa. :D  8]
sain uutta tietoo että mangaa voi muuttaan myös animeksja toisin päin
pavel

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
« Vastaus #55 : 21.06.2006 klo 22:11:42 »
No, Canal+:han lähettää tällä hetkellä Hellsingiä.

http://www.canalplus.fi/program.asp?guid=52C88112-2CF4-46E3-9772-3AA9C97E0E4D

Voi persikka, kunhan vain jaksais maksaa...
Olen nähnyt sarjan alun ja pidin kyllä.
Haluaa lisää... vaikka jostain kumman
syystä suosikkini on edelleen
COWBOY BEBOP.

Kerrassaan loistavaa kamaa.

Qsibää

• Jäsen
« Vastaus #56 : 22.06.2006 klo 12:06:12 »
Niinpä, määkin ostaisin canalin jos vain olis rahaa. Sieltä sentään tulee hyvää animee. Mulla on kyllä digiboksi ja tuleehan sieltä dbz joka on ihan hyvä. Mutta joku Evangelionkin tulee joskus kahdelta yöllä eikä semmoseen aikaan ketään mitään kato.

Hesa

• Uusi jäsen
« Vastaus #57 : 25.06.2006 klo 16:08:19 »
Itse ainakin olen sitä mieltä, että olisi todella kiva jos joku kanava, vaikkapa juuri nelonen tai subtv alkaisi näyttämään jotain muuta/uutta animea. Ei oikein kiinnosta mikään Dragon BallZ,tai Sailor Moon (jota ei enää tule tv:stä?). Tarkoitus ei ole siis loukata, mutta omasta mielestäni joku muu "järkevä" sarja olisi parempi tulla esim. DBZ:n (?) tilalle.
Mutta, kuten on jo esille tullut, ongelmia on matkassa.
Peukut pystyyn ja onnettaret lentoon :D

Qsibää

• Jäsen
« Vastaus #58 : 29.06.2006 klo 22:52:48 »
Noilta peruskanavilta 1-4 ei tuu oikeesti mitään ''aikuisten animea.'' Vois pistää jotain kommenttia johonkin neloselle että näytettäis vaikka joku Hellsing...

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #59 : 30.06.2006 klo 01:12:11 »
Eipä taitaisi rahkeet riittää sellaisen sarjan esittämiseen, joka juuri viettää uusintakierrostaan jollain toisella kanavalla. Ja sitä paitsi Hellsing on edelleen teinipoikien sarja. Ikähaitari 12-19, sanoisin, vaikka voivat vanhemmatkin siitä toki nauttia.

Sen sijaan vaikkapa Cowboy Bebop on osoittautunut helposti lähestyttäväksi niillekin, jotka animea muuten vierastavatkin.