Kirjoittaja Aihe: Kaljaa Kansalle  (Luettu 3044 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
Kaljaa Kansalle
« : 16.02.2006 klo 14:15:20 »
Tänne siis palautetta Kaljaa kansalle lehdestä.
Niitä on mennyt toista kymmentä kappaletta myyntiin mutta palautetta on tullut niukasti. Jospa sitä ilmestyis tänne hieman enemmän. Eli kaikki lehden saaneet, kirjoitelkaahan palautetta niin ossan uudistaa tarpeen vaatiessa lehden sisältöä ja ilmettä.

Niin joo; Kaljaa Kansalle- lehden toinen numero on ilmestymässä piakkoin.

kespa

• Jäsen
  • Iron Knights - Tulossa maaliskuussa 2014
Re: Kaljaa Kansalle
« Vastaus #1 : 18.02.2006 klo 22:57:48 »
Kiitokset, tuli loppuviikosta. Erityisesti ilahdutti, kun kirjekuoren avasin läpyskän ulkoasu. Ilmastointiteipillä tehdyt teippaukset ilahduttivat erityisesti ja varmasti erottuu iloisesti edukseen, jos joskus jossain festareilla lehteäsi myyt.
Jutut olivat pääsääntöisesti hykerryttäviä, ja miksipä ei, kun kerran oluesta ja naisista huumoria revitään. Pelkistetty tyyli sopi myös mielestäni tarinoihin hyvin.
Kaiken kaikkiaan onnistunut paketti, ja vahva debyyttijulkaisu(?).

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #2 : 21.04.2006 klo 19:32:02 »
Tää on eka omakustanne sarjis minkä olen koskaan ostanut ja olin iloisesti yllättynyt tästä. Liuska on itelleni aika eksoottinen sarjis formaatti, mutta tälläiselle strippi sarjikselle se sopi hyvin. Keltaiset kartonki kannet ja jeesus-teippi antavat omaperäisen ulkonäön ja virneen naamalle. ;D

Stripit kertovat juoppo-apinan elämästä ja matkasta kohti vapaata huomista, eli luvassa on kaljan juontia ja henkeviä juttuja kännissä, vosuja, kaljaa sekä nyky-yhteiskunnan ilmiöiden herättämiä (kännisiä, hyviä) ajatuksia. Hyvinkin tuttua tavaraa siis suurimmalle osalle suomalaisista. Muhun noi iski hyvin heti ekasta vitsistä lähtien. Vaikka muutama vitsi onkin lähinnä itseironiaa sarjiksesta ja sen tekijästä löytyi seasta hyviä yleismaallisia totuuksia jotka naurattavat vielä paremmin kun itse on kokenut saman. Muijat sekoittaa munkin pään. :D

itse stripit ovat hyvin piirrettyjä. Tykkäsin todella paljon kynänjäljestä, päähenkilön ilmeet ovat hyvin vangittu ja kuvat kantavat tarinaa hyvin. Tekstejä lukematta pystyy sanomaan onko päähenkilö vihainen, ihmeissään, kiimainen vai selittämässä totisena kännifilosofiaa.

Kyllä tänne saa tarjota vol.2:sta heti kun semmonen ilmestyy.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #3 : 04.05.2006 klo 12:57:26 »
Aineistoa löytyy kohta viidelle samanlaiselle lehdelle mutta ongelma on just toi formaatti.
Se on niin mahdottoman aikaa vievää ja työlästä puuhaa. Viimeksi tein nuita kymmenisen kappaletta ja työtunteja siihen vierähti kaksitoista.
Nyt pitäis löytää vaihtoehtoinen formaatti sarjalle.
Olen miettinyt tässä strippejäni eri lehdille tarjotessani että painatanko sarjastani 100 strippisen julkaisun vai yritänkö tuoda sitä esille eri lehtien ja julkaisujen kautta.
Kellään vinkkejä? Millaisessa muodossa Te monet (nyt jo kaksi kommentoijaa =)  ) haluatte jatkossa näitä strippejä lukea?

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #4 : 04.05.2006 klo 13:51:12 »
Onhan se vähän hankalakin formaatti, tuo liuska. Häviää hyllyyn.

Kopiokoneella saa hyvän lehden, ilman turhia askarteluja. Sen avulla voit tarjota sitä sitten lehtiinkin.

Niin, kopiokone...
Mustavalkoinen läpyskä ei tosin paremmin erotu. Tietenki siihen voi tehdä ne kannet itse käsin. Se ei vie kovin paljon aikaa. Ei ainakaan niin paljon että alkaa toivomaan ettei lehtiä enää menis  :)

Pitääpä tehdä yksi koe kappale ja katsoa milta tuo näyttää.

JZ

• Karva-apina
  • Jäsen
  • Kaverini Nalle
« Vastaus #5 : 19.04.2007 klo 12:35:46 »
Nyt Kaljaa Kansalle numeroa yksi on saatavina painetussa muodossa! Tilaa omasi täältä!
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=5494.0