Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.  (Luettu 24956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
Re: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #15 : 17.02.2006 klo 15:56:20 »
Lainaus
Vois sen hinnan laittaa tosta jota olet myymässä laitoinhan mäkin

No sanotaan vaikka 450€, minttikunnossa, ei oo ollu koskaan seinällä.
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #16 : 17.02.2006 klo 19:23:48 »
Barksin originaalitaulujakin näyttää liikkuvan:
http://scoop.diamondgalleries.com/scoop_article.asp?ai=11240&si=123
Kuolevaisilla ei liene vaan varaa niihin. Pitää olla joku faarao.

Timo

marko70

• Vieras
« Vastaus #17 : 17.02.2006 klo 20:47:41 »
Olen niitä seurannut ebay:ssa ja hintaluokka on ollu 80.000$ ja siitä ylöspäin jos sellaisen saisi niin silloinhan se BYRAMIIDIKIN pitäs saada ja että sen sais pitäs muuttaa Egyptiin menis elämä vaikeeksi... ;)
Vaan eipäs ne ole kylläkään menneet kaupaks missä lie vika vissiin hinnassa... :P
Heiskasen Jukalla on hieno originaali Barks jos en väärin muista niin oli maksanut siitä 15000 mummoo ei enää paha hinta toi kun vertaa litoihin mutta oliko se ostanut sen 80 tai 90 luvulla...Ei kylläkään öljyväeityö oliko se pastelli...

Niklas1234

• Jäsen
« Vastaus #18 : 17.02.2006 klo 21:03:36 »
Se on näköjään ihan sama mistä innostuu ja mitä alkaa keräilemään, kun tuntuu, että kaikki aika menee siihen!

Mun viimeiset 4 päivää on mennyt pelkästään Barks-litografian metsästykseen! Oikein hävettää käyttää työpäiviä tällaiseen.. mut onneks on sen verran joustava duuni!  :)
..Ja on sitä tullut tilattua 4 litografiakin! 2 Saksasta ja 2 USA:sta! Katotaan, miten ja missä kunnossa tulevat perille?

Kyllä sen näköjään aika nopeasti oppii tajuamaan tuon alunperin esittämäni kysymyksen.. eli mikä on "realistinen markkinahinta" tällaisille töille! Ihmetyttää vaan, että hintahaitari on TODELLA suuri! Jopa satojen prosenttien ero!
Onneks ei tullut tilattua ekasta paikasta!  :)

Eli kiitos vielä kaikille rahanarvoisista neuvoista!!!

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 17.02.2006 klo 21:17:57 »
Lainaus
www.dreidreizehn.de tarjoaa ainakin tällä hetkellä Menace out of the Myths litoa hintaan 320 eur.
Ebayllä on tarjolla tälläkin hetkellä useita litoja n. 400 euron hintaan. Sheriff of Bullett Valley -lito lähtisi jopa hintaan $199

Nuo ovat ilmeisesti molemmat saksalaisille tehtyjä versioita, ilmeisesti siitä johtuen alhaisempi hinta.

Suurin osa Barksin öljyvärimaalauksista on vain muutaman keräilijän hallussa, eikä niiden hintaa ole juurikaan testattu vapailla markkinoilla. Yhden Tanskalais-Amerikkalaisen keräilijän mukaan niiden hinnoissa on tosi paljon ilmaa.

Onkohan muuten se puolikas sivu siitä aku vs. rotta tarinasta vielä suomalaisomistuksessa. Se maksaisi siitä tosi hulppean hinnan.

Olisi myös mielenkiintoista tietää missäpäin maailmaa ovat takaisin Klondikeen tarinan jäljelläolevat originaalsivut.
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

marko70

• Vieras
« Vastaus #20 : 18.02.2006 klo 08:50:20 »
Oliks toinen toi RETURN TO MORGAN'S ISLAND???
Kattelin sitä itsekkin...

Niklas1234

• Jäsen
« Vastaus #21 : 18.02.2006 klo 11:58:21 »
Oliks toinen toi RETURN TO MORGAN'S ISLAND???
Kattelin sitä itsekkin...

Mä en tota (ainakaan vielä) hankkinu.. Ei tullut vastaan järkevään hintaan! Jossain taisin nähdä sen hintaan 1.200-1.400€? (Voin kyl muistaa väärin?)

Täältä euroopasta ei tunnu meikäläisen googlaus-taidoilla löytyvän mitään hyviä myyjiä.. siis sellaisia, joilla on jatkuvasti myynnissä Barksin töitä!
Nuo keskustelussa esiin tulleet oon käyny läpi ja joitain oon itekin löytäny, mut ne sivut on yleensä VAIN saksankielellä, josta en ymmärrä yhtään mitään! Oon kyl laittanu englanniks kyselyjä.. mut saa nähdä tuleeko vastauksia ja millä kielellä?  ;)

Jos joku haluaa paljastaa lisää jotain hyviä linkkejä, niin laittakaa ihmeessä tänne!!!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #22 : 18.02.2006 klo 12:28:30 »
Nuo keskustelussa esiin tulleet oon käyny läpi ja joitain oon itekin löytäny, mut ne sivut on yleensä VAIN saksankielellä, josta en ymmärrä yhtään mitään! Oon kyl laittanu englanniks kyselyjä.. mut saa nähdä tuleeko vastauksia ja millä kielellä?  ;)

Dreidreizehnillä on kyllä hyvät englanninkielisetkin sivut ja olen sieltä joitain kirjoja tilaillut. Kyselyihin ovat vastanneet selvällä englannin kielellä.

Timo

Niklas1234

• Jäsen
« Vastaus #23 : 18.02.2006 klo 12:35:49 »
Dreidreizehnillä on kyllä hyvät englanninkielisetkin sivut ja olen sieltä joitain kirjoja tilaillut. Kyselyihin ovat vastanneet selvällä englannin kielellä.

Timo
Jep! Edellämainittuun paikkaan lähetin itsekin kyselyn ja vastaus tuli nopeasti.. ja englanniksi!  :)
Tällaisia, kun löytäisi enemmän!

Duckster

• Jäsen
« Vastaus #24 : 18.02.2006 klo 14:04:44 »
Olisi myös mielenkiintoista tietää missäpäin maailmaa ovat takaisin Klondikeen tarinan jäljelläolevat originaalsivut.

Se Roopen saluunakohtaus kyseisestä tarinasta löytyy muistaakseni prof. Donald Aultin omistuksesta.

marko70

• Vieras
« Vastaus #25 : 18.02.2006 klo 21:24:30 »
Tilasitko muuten isoja vai pieniä litoja???
Nyt on edessä sulla enää 4 viikon piina että miten ne tulee sieltä nimimerkillä kokemusta on Saksasta tuli aikas nopeesti...
Pistähhän tietoo tuliko hengissä...
Jos ostit isoja jenkkilästä otitko putkessa vai???

Niklas1234

• Jäsen
« Vastaus #26 : 18.02.2006 klo 21:34:03 »
Tilasitko muuten isoja vai pieniä litoja???
Nyt on edessä sulla enää 4 viikon piina että miten ne tulee sieltä nimimerkillä kokemusta on Saksasta tuli aikas nopeesti...
Pistähhän tietoo tuliko hengissä...
Jos ostit isoja jenkkilästä otitko putkessa vai???

Tilasin isoja ja pieniä!
Juu, tää odottaminen ei oo kauheen mukavaa.. vaikka toisaalta kyllä tällaset vatsanpohjan kutkutukset yleensä aika hyviin asioihin liittää!  ;)
Mutta joo, Saksasta en tiedä, miten pakkaavat, mut Jenkeistä toinen tulee putkessa ja toinen "tasaisena" ..Otin siihen kaiken maailman vakuutukset ja tais pelkät rahdit olla jotain 60-70$?

..Kerron kyllä, missä kunnossa saapuivat!

Ja kun rahaa on alkanut tuhlaamaan, ni kyllä sitä kannataa tuhlata samalla lisääkin! Nimittäin ei se kehystäminenkään mitään ilmaista touhua ole ammattilaisen näpeissä!!! Mut itsepähän oon polkuni/harrastukseni valinnut!

marko70

• Vieras
« Vastaus #27 : 21.02.2006 klo 18:46:24 »
Onhan tossa se vielä että jos verottaja iskee putken toiseenpäähän kiinni niin ainakin minä sain silloin vatsanpuruja en kutkutuksia...Kun joutuu maksaa veroja Saksaan niinkin on käynyt jokaisesta satasesta 20€ veroja... ;)
Ei toi kehystely enää paljon maksa riippuu tietty raamin paksuudesta...
Noi mitkä mulla on hollantilaisessa makso jonkun 200-250€ töineen...

Chompp

• Jäsen
Vs: Re: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #28 : 16.11.2007 klo 17:46:50 »
Kuten jo mainittiinkin, "Snow Fun" ja "Holiday in Duckburg" litoista tehtiin erityiset Suomi-painokset, mikä tarkoitti sitä että 50 litoa numeroitiin erikseen ja niihin painettiin kuvan otsikko suomeksi.
Itse kun olen rajannut keräilyharrastukseni vain suomi-painoksiin kaikessa Aku Ankkaan liittyvässä, niin nämä kyseiset litot kiinnostavat jonkin verran. Kuinka hankala näitä suomipainoksia on löytää ja millaisia hintoja niistä joutuu suurinpiirtein maksamaan? Voisiko esim. GoodFellowsista löytyä? Ja onko ainoastaan noista kahdesta tehty suomipainos, vai onko muitakin? Litografien saralla olen melkoinen aloittelija vasta, joten kaikenlaisen tiedon otan mielelläni vastaan :D

Edit: Kyllä GoodFellowsista näköjään nuo pari löytyy - pitäis tutkia itsekin ensin asiaa ennen kuin kysyy :P
« Viimeksi muokattu: 16.11.2007 klo 18:29:02 kirjoittanut Chompp »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
Vs: Carl Barksin signeeratut litografiat ym.
« Vastaus #29 : 17.11.2007 klo 00:33:22 »

Heritage Auctionsilla on tänä yönä taas suurhuutokauppa, jossa mukana mm. useampia Barksin maalauksia. (Mm. Astronomical Predicament ja Return to Plain Awful).

http://comics.ha.com/

Tavallisissa viikottaisissa nettihuutokaupoissa (päättyvät aina maanantaiaamuna kuudelta Suomen aikaa) on ollut viime aikoina myös Barksin litoja, tällä hetkellä siellä  on listattuna ainakin Sailing the Spanish Main ja Till Death Do Us Part (jossa otsikko Barksin käsin tekstaama).