Kirjoittaja Aihe: 2000 AD  (Luettu 21171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: 2000 AD
« Vastaus #60 : 05.08.2024 klo 18:21:12 »
Täytyykin lisätä lukulistalle.
Aihetta paremmin kuin hyvin kuvaa hiljattain Eisnerin pilannut tietokirja I am the Law - how Judge Dredd predicted our future.

Vaatii sarjakuvakiinnostuksen lisäksi mielenkiintoa historiaa ja politiikkaa kohtaan. Michael Molcher taustoittaa hyvin poliisivaltiokehityksen ja sai lisäpisteitä palkintoa pokatessaan kun muistutti että nyt kun John Wagner on vielä hengissä olisi hyvä hetki osoittaa kiitollisuutta ja huomiota.
Koska muuten niitä saa vain jos on joku kolmesta: rikas, kaunis tai kuollut.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: 2000 AD
« Vastaus #61 : 20.08.2024 klo 11:18:32 »
Olen tänä vuonna lukenut enemmän tai vähemmän systemaattisesti Dredd -kokoelmia - ja teksti Dreddejä. Sekä suomennetut että alkukielisiä. Täytyy sanoa, että siinä on "työmaata" vielä ainakin pariksi vuodeksi. Yksi tavoite oli tutkailla vähän sitä miten Judge Dreddit ovat muuttuneet sen jälkeen kun sarjan julkaisu meillä loppui.

Tekijöitä, käsikirjoittajia ja piirtäjiä on niin julmettu määrä että taso väkisinkin vaihtelee ja aika vaikea on ollut löytää uudemmasta tuotannosta selkeitä suosikkeja. Sen olen kuitenkin ollut huomaavinani, että vanhemmissa jutuissa oli mukana enemmän hurttia huumoria. Uuudemmissa jutut ovat muutenkin jäykkiä kuin Dreddin ylähuulen osalta.

Brittien strumffia eli Rogue Trooperia olin aiemmin lukenut vain hieman alusta, mutta keväällä sain kahlattua läpi kokoelman Rogue Trooper Tales of Nu-Earth 04. Eli nelosen noista complete kokoelmista. Pidän kyllä siitäkin sarjasta. Varsinkin kun se perusidea siinä on niin hulvaton.

Omaan alpparini AIICSiin olen ottanut lähinnä visuaalisia vaikutteita 2000AD:n viime vuosituhannen sarjoista, mutta ei se mikään Dredd parodia tai edes pastissi mielestäni ole.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson