Ööh, eihän pakkaamaton cmyk-tiff ole A2 koossa 300 ppi resoluutiolla (7016 x 4961 px) kuin semmoset 140 megaa.
No, nyrkkisääntönä juliste- ja logosuunnittelussa oli perinteisesti (opiskelin graafikoksi joskus 20-30 vuotta sitten) ollut sellainen ajatus, että A4 on aina se "oikea" koko jonka kohdalla kuvan pitäis olla niin tarkka kuin pystyy paperimuotoon tekemään (esim 1200dpi1bit/300dpi8bit). Siitä kun lähdetään kasvattamaan kokoa, niin katsomisetäisyys kasvaa, ja sen mukana resoluution vaatimukset alenee. Joskus kun oon tehnyt koko talon seinän kokoisia lakanoita (kymmeniä metrejä joka suuntaan) oon kyllä käyttänyt isompaakin originaalikokoa, esim just A2, mutta ei olisi tarvinnut silloinkaan.
Kylmiltään sanoisin, että jos menee enemmän kuin 10-30 megaa niin homma ei oo tehokasta. 140 megaa on aivan liikaa yhteen julisteeseen. Tuollaisia kokoja käytetään vain "siksi kun kerran voi", ja mikäs siinä kun kerran voi, mutta se on musta vähän niinkuin ajais yksin linja-autolla - ja kun sanon tämän, niin vuosikaudet kyllä ajelin omalla bussilla kauppareissutkin kun ei mulla ollut muuta autoa

Mutta ihan miten vaan. Varmasti nykyään tehdään tarkemmin ja korkeammilla resoilla, kun kerran voi, sä olet lukenut aihetta äskettäimmin kuin minä niin että varmaan tiedät nykymetodit paremmin. Mutta offset-tekniikka ei kyllä oo yhtään sen tarkempaa kuin ennenkään