Kirjoittaja Aihe: Lahden sarjakuvatapaamiset  (Luettu 75295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
Re: Lahden sarjakuvatapaaminen pitkästä aikaa..
« Vastaus #60 : 12.04.2006 klo 09:53:42 »
Mikähän tuolle humalaisten keskinkertaisuuksien selkääntaputtelulle muuten olisi hyvä vaihtoehto? Raittiiden nerojen joukkomasturbointi ("eiku sä oot just hyvä") tai sitten joukkotappelu ("oon aina vihannut sua, sua ja erityisesti sua")? Hmm.

Mitä 28.4. tapaamiseen tulee, niin itse ainakin lähden töistä joskus puoli viiden maissa pois, joten ehtisin joskus viideltä Lahteen päin menevään kulkuneuvoon (millä sinne nyt sitten parhaiten pääsekään). Sitten olisi ehkä joskus seiskan maissa siellä. Ilmeisesti kuitenkin porukka aloittanut vähän myöhempiin aikoihin nuo varsinaiset jortsut, mutta voihan sitä liikuskella kaupungilla muuten vaan ihan turistimeiningeissä. Tai sitten juurruttaa itsensä tuopin ääreen jo ihan hyvissä ajoin. :)

No, eiköhän näistä aikatauluista sun muista saada sovittua. En vielä muiden tyyppejen meisingeistä tiedä.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #61 : 12.04.2006 klo 10:14:08 »
Oijoi, tuota mielikuvaa tulee olemaan vaikea saada mielestä.
Mutta - ei siinä, että se olisi ollenkaan epämiellyttävä...  ;D
Voin teitä poijaat! Mä sain niin paljon erillaisia mielikuvia viime viikonloppuna, että tekisi mieli tehdä lobotomia.. Ei vaan.. Kiitos kauniita tarinoista. Korvistani ei alkanut vuotamaan verta vaikka niin pelkäsin..

Mutta, Helsingistä lähtee busseja tänne päin klo 17.00, 17.30, 18.00, 18.30 jne.. Tuskin ajoissa paikan päälle tuleminen tuottaa meille ongelmia, sillä lainaten erästä kirjoittajaa: "juopotteluun ammattimaisemmin suhtautuvat kantikset ovat ottaneet pohjat jo hyvissä ajoin ennen tapaamisten alkamista." Eli jossain päin on jo bartyt menossa.

Tosin mun luona ei mahdollisesti voi tällä kertaa pitää etkoja ja jatkoja, sillä olen perustamassa Särkyneiden sydänten-Hotellia, ja ensimmäinen "asiakkaani" (joka käy kolmevuorotyössä) voi olla vielä paikan päällä. Mutta, eiköhän tässä jonkinmoinen kiertoajelu keksitä..

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #62 : 12.04.2006 klo 10:46:30 »
Jep, tuo bussi taitaa olla junaa parempi vaihtoehto noin niinku yleisestikin. Eiköhän sinne pääse jollain ilveellä.

Vähän tietty harmittaa, että noinkin myöhään vasta kaupunkiin pääsen. Olisi ollut kiva käydä esimerkiksi joitain paikallisia divareita ja kirppareita kiertelemässä. Mutta eivät sitten enää illalla auki ole. :( Ehkä pitää hengata jossain pe-la -yön yli, ja tehdä sitten kierros lauantaina aamupäivällä. Punasilmäisyys, tupakankatkuisuus ja vanhan viinan löyhkä ainakin saattaisivat lisätä katu-uskottavuutta alan mestoissa. ;)

J. Suominen

• Jäsen
« Vastaus #63 : 12.04.2006 klo 10:53:46 »
Tampereella on tullut valituksia siitä, että miksi emme ole edullisemmassa paikassa kuin GASTROpub Tuulensuu (tai aikaisemmin Kahdet Kasvot), mutta pieni satsaaminen palvelee sitä osastoa joka haluaa kenties syödäkin. Ja juo oluita seurustelumielessä myös maun takia. (Tirran munat ei ole ruokaa ja niistä saa jännän, mutta onneksi myös lievän, ruokamyrkytyksen.)

Niin joo, ja kun on säännöllinen tapaaminen vähän laadukkaammassa paikassa, niin oluen hinnasta voi aina neuvotella... Tuulensuussa iso Kruso on Lataamon väelle neljä egee.

Eli siirtäkään nyt lahtelaiset se tapaaminen sieltä inhasta lähiöpubista hiiteen ja ihmisten ilmoille. Uusille naamoille mukavampaa, kun ei tarvitse kököttää kovaäänisten ja vihamielisten lähiödokujen keskellä odottamassa etkobileissään marinoituvia sisäpiiriläisiä, jotka keskittyvät paikalle saavuttuaan lähinnä omien napojensa kaivelemiseen...

Sääli kun Metro on niin pieni. Se olisi muuten aika ideaali. Pystyy puhumaan ja valtaamaan oman tilan... Kun Taulu avataan, niin keskustelu tästä aiheesta ehkä loppuu?
« Viimeksi muokattu: 12.04.2006 klo 14:42:43 kirjoittanut J. Suominen »

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #64 : 12.04.2006 klo 11:09:46 »
Jep, tuo bussi taitaa olla junaa parempi vaihtoehto noin niinku yleisestikin. Eiköhän sinne pääse jollain ilveellä.

Erhe, erhe! Paitsi että juna on kaikin puolin mukavampi ja hitusen nopeampi, sieltä myös saa kaljaa!
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #65 : 12.04.2006 klo 11:13:56 »
sieltä myös saa kaljaa!

Juu ei mulle kaljaa liian varhain illalla työpäivän jälkeen jos jonkinasteisen toimintakyvyn haluan yöhön asti säilyttää. ;) Junalla on tullut mentyä Lahdenkin kautta vähän liian monta kertaa, ei oikein jaxais...

Ei hemmettiläinen muuten, kun nyt rupes tuo divarikierros tosissaan houkuttamaan... :-\ Pitäiskö tässä vallan pummia yösija?

Irene

• Jäsen
« Vastaus #66 : 12.04.2006 klo 12:50:43 »
Harvat Lahdessa asuvat tuttuni tuntuvat olevan poissa kaupungista, joten nainen vailla yösijaa ilmoittautuu miittiin. Jos olet ihminen, kiltti ja tulossa miittiin, tulen mielelläni tarjoamaasi lattiamajoitukseen. :)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Pjr

• Jäsen
  • :)
« Vastaus #67 : 13.04.2006 klo 18:44:16 »
Jos ei ole yösijaa voi mennä jyrkin luo jatkoille ja katsella originaali kokoelmia aamuun asti ja sitten ekalla dösällä kotiin.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #68 : 13.04.2006 klo 22:11:30 »
Jos ei ole yösijaa voi mennä jyrkin luo jatkoille ja katsella originaali kokoelmia aamuun asti ja sitten ekalla dösällä kotiin.

Kiitos tästä.
Onneksi olen kuitenkin ryhtynyt jo ennaltaehkäiseviin toimenpiteisiin tämän asian suhteen ja muutan edellisellä viikolla Helsinkiin.
Lattia siis kyllä varmaan on täällä tarjolla, mutta niistä sarjakuvaoriginaaleista en mene takuuseen.
Tai huonekaluista.

Irene

• Jäsen
« Vastaus #69 : 20.04.2006 klo 10:01:01 »
Nuo Reiman laittamat bussiaikataulut näyttävät hyviltä, pitää vielä tarkistaa ovatko voimassa. Jatko-optio on toki aina plussaa, huonekaluilla tai ilman. :)

Kysytäänpäs vielä tämmöinen tyhmä kysymys, että onko miitin paikka tiedossa? Ketju rönsyili siihen malliin, etten itse ainakaan osannut kuutioida, missä silloin 28.4. olisi tarkoitus nähdä. :)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2006 klo 10:27:57 kirjoittanut Irene »
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #70 : 20.04.2006 klo 10:19:14 »
etten itse ainakaan osannut kuutioida, missä silloin 7.4. olisi tarkoitus nähdä. :)

Tarkoitat varmaan 28.4.? ;) Olikos se tapaamispaikka nyt sitten se, jossa on matot pöydillä? Eipä silti, että sinne mitenkään löytäisin...

Mulla olisi vielä nippu lomapäiviä käyttämättä, joten rupesi semmoinenkin vaihtoehto tuntumaan kivalta, kun niitä divareita sun muita haikailin, että pitäisinkin perjantaina lommoo ja tulisin kaupunkiin jo päivällä paikkoja kiertelemään. Mutta tämäkin on vasta alustavanlaatuinen idea, saatan aivan yhtä hyvin ilmaantua paikalle vasta illalla.

Vierailevaa porukkaa siis tähän mennessä mukaan varmasti ilmoittautunut: minä, Irene, jin_roh.

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #71 : 20.04.2006 klo 10:26:38 »
Jyrki nyt tosiaan pani ison vaihteen päälle. :) Maanpako olikin varmaan ainoa oikea ratkaisu tilanteeseen.

Itse en oikein jaksais koomailla yöbussiin, (huonoja muistoja) eli jos tulen niin majottaudun johonkin hostelliin tms. Pitäähän sitä ehtiä ihastella keväistä Lahtea reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen ja keskittyä kuuntelemaan Suomen Chicagon tommygunien laulua. <3 Mut katsoos nyt.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #72 : 20.04.2006 klo 10:34:14 »
Pois pääsee bussilla klo 21.45, 23 ja 2.45 sekä 3.45 jne.  

Nämä bussiaikataulut on toimivat ja kulkevat.
Rankan palautteen jälkeen olemme miettineet uutta tapaamispaikkaa, ja olemme luultavasti päätyneet paikkaa nimeltä Kymibup.. heh..

Mutta tässä on vielä reilu viikko aikaa, joten me voitaisiin suunnitella joku "vastaanotto" lähelle Lahen linkkuasemaa. Näin  saataisiin helposti porukka kokoon. Etteivät ihmmeiset lähde rontoilemaan busseista ihan mihin sattuu. . Valitaan joku räkälä siitä läheltä, niin pidetään tää meidän imago yllä..heh Ja, Jukka ehdotti että se voisi pitää "vastaanottoa" Tirrassa(se paikka jossa on mattoja pöydillä), joka on siinä juna-asemaa lähellä..heh.. Ei vaan, pitää miettiä mikä olisi oiva lähtöpiste. Ilmoittelemme kun keksitään hyvä toiminta suunnitelma.

Keitä kaikkia olisi tulossa silloin pe 28.4 tänne päin? Jänskää..

Me voidaan taas vetää pitkää tikkua kuka kenenkin luo menee yöksi. Tästä voisi kehittää tunteja kestävän seuraleikin..heh.
Mutta, eiköhän tuo yöpaikka homma jotenkin järjesty, niin pääsee vieraat koluamaan Hullun divarin ja muita päivisin auki olevia paikkoja.

Näistähän näyttää tulevan taas kunnon tzembalot..hyvä..

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #73 : 24.04.2006 klo 10:31:25 »
Hou jou.

Tämmöistä nyt tuumasin, notta pidänpä perjantaina ihan vapaapäivän, ja tulen jo päivällä Lahteen hengailemaan ja kaupungin nähtävyyksiä katselemaan. Sitten ei tarvitse yöksikään jäädä kaupunkiin (ellen nyt kauheasti innostu, eihän sitä vielä tiedä) vaan pääsen ihan omaan sänkyyn nukkumaan. :)

Mihinkäs aikoihin siellä ihmiset olisivat sitten maisemissa? Meinaan vaan, että jääkö mulle kauheasti luppoaikaa divarien yms. mestojen sulkeutumisen ja baarittelun aloittamisen välissä? Vaikka enköhän mä pärjää siinäkin tapauksessa, kyllä hätä keinot keksii. :D Helsinkiläisten ja Irenen aikatauluista olisi myös kiva saada tietoa (en nyt ehdi irkkiinkään säätämään ja kyselemään).

Onkos nähtävyysvinkkejä turistille?

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #74 : 24.04.2006 klo 12:21:57 »
Hmmmm...minäkin jopa saattaisin joskus piipahtaa Lahdenkin tapaamisessa kun ei tuo järin pitkä matka - tai kallis - ole ja yksi tuttukin siellä (noh, kaksi mutta toinen taitaa olla jo hieman ei-kaveri). Nyt en kyllä kerkiä perjantaina kun olen menossa kauan odottamalleni bändikeikalle Semifinaliin. Laitanpa tämän korvan taakse että Lahdessakin voisi taas käväistä.