Kirjoittaja Aihe: Mitä sarjoja olet saanut kerätyksi?  (Luettu 5931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
Mitä sarjoja olet saanut kerätyksi?
« : 10.01.2006 klo 10:26:08 »
Sarjakuvat ovat siitä kiitollinen keräyskohde, että niitä on usein valmistettu vain tietyn aikaa mutta kuitenkin niitä on liikenteessä paljon painosmäärien takia ja uusintapainostenkin myötä. Sarjakuvat ovat siis suht. helppo keräyskohde. Ymmärtääkseni Kvaakissa aika moni keräilee sarjakuvia. Minäkin. Haluaisinkin kysyä, mitä sarjakuvasarjoja olette saaneet kerättyä? Mitä puuttuu? Mikä on hankala löytää?

Aloitan itse. Tekstitiedosto puuttuvista sarjakuvista on  kaksi sivua enkä sitä tähän pastea. Olen ajatellut tehdä listan niistä sarjakuvista joita minulla on. Auttaisi vähän arvioimaan sen hintaa ja laajuutta.

Tintit: kaikki
VSOP: 1 puuttuu
AATK: (3 puuttuu alle 150). Akuja on kaapit väärällään. Tilaan mutta en kerää, ei ole edes kansioissa.

Tapiirit (3 puuttuu)
Pahkasiat: kaikki (paitsi ekat 10)
Judge Dredd (90-luvun lehdet) 2 puuttuu. Albumeitakin on.
Niilo Pielinen - puuttuu monta mutta on 11 albumia.
Asterix 1 "oikea" puuttuu, loppupäästä muutama.

Keräilen myös Jymyä, Huulta, Flash Gordonia, Crumbia ja Nonstopia jne.

Näitä keräilen mutta ns. parempia sarjakuvia tulee haettua kirjastosta. Toivottavasti tätä ketjua ei ole vielä, en hakenut haulla.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 klo 21:10:54 kirjoittanut Petteri Oja »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Mitä sarjoja olet saanuit kerätyksi?
« Vastaus #1 : 10.01.2006 klo 11:44:54 »
Sarjakuvakokoelmasi-ketju meillä on, joka liippaa läheltä, mutta tässä on kai tarkoitus keskittyä enempi melko täydellisiin kokoelmiin tai erityisesti kerättyihin kokoelmiin, eikä koko kirjahyllyn sisältöön?

Minä kerään aktiivisimmin suomalaista Teräsmiestä ja sitten tietenkin Byrnen sarjoja.
Teräsmiehen kohdalla olen sen verran tehnyt myönnytystä, että ennen vuotta 1977 aloitettua lehteä ei tarvitse olla kaikkia numeroita, mutta sitten siitä eteenpäin olisi kiva, jos olisi koko sarja. Ei ole vielä.
Byrnen uudistuksen jälkeisistä sarjoista puuttuu muistaakseni kaksi numeroa (varmuudella yksi). Sitä aikaisempia puuttuukin sitten enemmän. Mutta syy on enimmäkseen oma laiskuus. Kyllähän niitä puuttuvia numeroita lähidivarissakin on melkoinen määrä, mutta en vain ole viitsinyt ostaa.
Byrneä on kasaantunut karkeasti arvioiden puolet miehen tuotannosta (reilu neljäsataa alkuperäisnumeroa).
Tietenkin Rosaa keräilen myös ja miehen kaikki kovakantiset löytyvät uusinta lukuunottamatta. Myös ne norjalaisten julkaisemat ei-ankka Rosa-sarjat löytyy.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2 : 10.01.2006 klo 12:07:36 »
Mitäs sulta puuttuu 1977-86 Teriksistä? Mullakin on aika pino mutten minä viitsi enää kerätä niitä. Saat euron kappale mitä puuttuu plus postikulut. Eivät mitään huippukuntoisia.
Just eilen kerkesin pakkaamaan Terikset, joten en voi tarkistaa seuraavaan puoleen vuoteen. Muuten kyllä ihan kiinnostava tarjous.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #3 : 10.01.2006 klo 13:04:10 »
Mitäs sulta puuttuu 1977-86 Teriksistä? Mullakin on aika pino mutten minä viitsi enää kerätä niitä. Saat euron kappale mitä puuttuu plus postikulut. Eivät mitään huippukuntoisia.

Pistätkö listan privana, vai luettelenko mitä mulla on? Mullei noita kauheasti ole, mutta kiinnostais kyllä.

-P.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Vastaus #4 : 10.01.2006 klo 13:49:08 »
Kaikenlaista roinaa pyörii nurkissa, mutta aika vähän on mitään täydellistä kokoelmaa tullut kerättyä.

- Kaikki suomeksi julkaistut Judge Dredd -lehdet, myös ne 80-luvulla tulleet. Albumeista suurin osa, en viitsinyt hankkia uudestaan Kirotun maan seikkailua.

- Kaikki tähän mennessä tulleet Jysäykset. Jos haluaa lähteä haalimaan täyttä kokoelmaa, niin tästä on hyvä aloittaa. Kaikkia vanhoja numeroita taitaa vielä löytyä helposti divareista.

- Yhtä albumia vaille kaikki suomennetut Nemit. En muista miksi se yksi jäi hankkimatta, mutta pitää korjata se asia joskus.

- Suurin osa Myrkyistä. Epäilen ettei kovin moni täällä aio kilpailla tässä kategoriassa.

- Suomen Madia taitaa olla suurin osa, myös albumit. Myös 70-luvun Suomalaista Madia löytyy muutama numero.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #5 : 10.01.2006 klo 14:20:18 »
Mun pääkohde on Transformersit joista tavoitteena on kerätä kaikki mahdolliset lehdet. ::) Harvinaisuuksia mulla ei vielä ole montaakaan ja englanninkielisistä kasari lehdistä löytyy vasta parikymmentä. Kaikkiaan mulla on TF-lehtiä ja albumeita 165 kpl, tilattuna tulossa on parikymmentä lehteä.

Mulla on kaikki suomessa ilmestyneet Transformers sarjikset. 8]
Lähes kaikki englanninkieliset vuosituhannen jälkeen ilmestyneet TF tarinat.
Kaikki Nemit.
Kaikki Don Rosat.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
Re: Mitä sarjoja olet saanut kerätyksi?
« Vastaus #6 : 10.01.2006 klo 14:39:45 »
Ainakin näistä on kaikki

Non Stop
Mega Marvel
Ryhmä-X

New Mutants
Strikeforce Morituri
Vigilante
Checkmate

Joistain sarjoista puuttuu yhtä numeroa esim Blue Beetle, Sarjakuvalehti ja tietenkin Hämähäkkimiehestä nro 1/06 ;D

On kai niitä muitakin... Niilo Pielinen, Marsupilami, Piko & Fantasio, Natasha, Sammy Day, Kamut, Asterix-kirjasto...jne.

Noita viimeksi mainittuja en vain osaa mieltää kerätyiksi kun on tullut suurin osa ostettua uutena. Sen lasken keräilyksi kun osa on sarjasta on hankittua backissuena tai divarista.
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #7 : 10.01.2006 klo 15:02:27 »
Sarjakuvakokoelmasi-ketju meillä on, joka liippaa läheltä, mutta tässä on kai tarkoitus keskittyä enempi melko täydellisiin kokoelmiin tai erityisesti kerättyihin kokoelmiin, eikä koko kirjahyllyn sisältöön?

Juu, sellaisiin joita on täydellinen sarja tai mistä on tarkoitus saada. Itseltäni lipsui vähän tuo aloitusviesti. Mutta kyllä minä aion kerätä täydet sarjat kun se on järkevästi mahdollista.

Myrkkyjä vein divariin ison kasan, Transformeja ja Teräsmiestä taitaa olla yksi lehti kumpaakin mutta Marvelit ovat enimmäkseen kyllä englanniksi.

Tuo VSOP tulee huomenna täyteen ja kohta saan pari niiloakin lisää sekä taskareita. Ja pari Tapiiria.. Loppupään Tapiirit (Arvo Raskin toimittamat) ovat minusta aika kehnoja, mutta pitäähän ne kerätä että voi elvistellä ja on lapsille perintöä. Mahtaa lapsenlapsi 30 vuoden päästä ihmetellä vaarin Tapiireja tai Druuna-albumeita (niitäkin on pari).

Käykö teillä muuten koskaan niin, että olette ostaneet sarjakuvan joka teillä oli jo? Minulle käy niin joskus ja siksi pidänkin tarkkaa listaa sarjakuvistani nykyisin. Tai niistä mitä puuttuu.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #8 : 10.01.2006 klo 15:13:58 »
Käykö teillä muuten koskaan niin, että olette ostaneet sarjakuvan joka teillä oli jo? Minulle käy niin joskus ja siksi pidänkin tarkkaa listaa sarjakuvistani nykyisin. Tai niistä mitä puuttuu.

Minulle käy sitä nykyisin koko ajan, jostain syystä.  :P Kerran vuodessa saa kantaa divariin ison kasan tuoreita ja vanhoja lehtiä, mutta pidänpähän Suomen myyntitilastoja omalta osaltani pystyssä.

Kerättyjä sarjoja on aika paljon, melkein mun keräily on sellaista hulluutta, että jos jotain pitää kerätä, siitä pitää saada kaikki nrot. Kaikki alkoi viattomasti Marvel-lehdistä ja sitten siitä Tintit ja Asterixit jne. ja nyt noita sarjoja on ties kuinka paljon. Porttiteoria, luulen...

-P.

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #9 : 10.01.2006 klo 15:50:21 »
Hayao Miyazakin Nausicaä of the Valley of the Wind Editor's Choice 1-7 ja Perfect Collection 1 (sisältää Editor's Choice 1-2, on peilattu, siihen on lisätty länsimaiset ääniefektit ja se on pienempi kokoinen)

Arina Tanemuran Time Stranger Kyoko 1-3, omistan myös kakkosesta ja kolmosesta japanin kieliset pokkarit.

Akira Toriyaman Sandland, jota on vain yhden pokkarin verran.

Lasketaanko Frank Millerin Dark Knight Returns-abumi? Käsittääkseni sen neljä tarinaa julkaistiin alun perin lehtinä ja DKR taitaa kuulua varsinaisen Batman-kaanonin ulkopuolelle vaikka onkin tainnut vaikuttaa siihen jonkin verran.

Osamu Tezukan Metropolishan on myös yhden kirjan tarina, joten kai senkin voi laskea mukaan.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #10 : 10.01.2006 klo 16:45:56 »
Riittääkö kokoelmaanne, että teillä on kaikki tarinat vai keräättekö kaikki mahdolliset lehdet mitä saatte käsiinne kyseisistä sarjoista? Jenkki lehtiin nykyään tehdään joihinkin numeroihin useita kansi vaihtoehtoja, lisäksi joskus tulee uusintapainoksia ja usein tarinat kerätään tradeihin (onks toi nyt sit suomeksi albumi??), niin pitääkö teidän saada kaikki lehdet vai riittääkö, että tarina löytyy jossain muodossa kokoelmasta?
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #11 : 10.01.2006 klo 17:11:53 »
Riittääkö kokoelmaanne, että teillä on kaikki tarinat vai keräättekö kaikki mahdolliset lehdet mitä saatte käsiinne kyseisistä sarjoista?
Useimmiten riittää yksi kappale. Poikkeuksena on Byrnen Man of Steel -minisarja, joka löytyy sekä jenkkitradena että suomalaisena painoksena. Tietenkin muitakin sarjoja löytyy tuplana, mutta se ei ole tarkoituksellista ja noita tuplakappaleita olisi jossain vaiheessa tarkoitus myydä pois.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #12 : 10.01.2006 klo 17:58:10 »
Nämä sarjat ovat muistaakseni täysiä ainakin suomeksi ilmestyneiden lehtien osalta.

1999 Tuntematon tulevaisuus
Black Special
Darkness
Flash Gordon iskevä salama
John Carter
Kalma
Magic Fantasy
Masters of the Universe
Mega Marvel
Pulmuset
Spawn
Suuret seikkailut
Thriller
Transformers
Urho epäonnensoturi
V-sarja
Witchblade
Witchblade/Darkness
Xena soturiprinsessa

-Lähes täydet lehtisarjat:

Apinoiden planeetta (Numerot 5/75 ja 3/76 puuttuvat)
Conan barbaari (70-luvun numerot puuttuvat)
DC-spesiaalit (2/05 numero puuttuu)
Star Wars (Nämä numerot puuttuvat 1/83  - 1,6/84  - 1,2,3,4/85 - 1,2,5/86)

-Täydet albumisarjat: (yksittäisiä albumeita löytyy moninkertainen määrä)

Alix 1-8
Avaruuden salaisuudet 1-2
Conan extrat/mv-spesiaalit
Druuna 1-3
Hard boiled 1-3
Historian suuret seikkailut 1-7
Hämärän matkamiehet 1-4
Jerry Corneliuksen ilmatiivis autotalli 1-2
Judge Andersson 1-3
Kaspar Keskiyö 1-3
Läski Freddyn kissa 1-3
Moebius 1-3
Nemesis 1-5
Parodi 1-6
Punanahka 1-6
Ritari Ardent 1-4
Sandman 1-4
Seikkailujen mies 1-4
Slaine 1-2
Storm 1-3
Tähtien Sota 1-6
Umpah-Pah 1-5

-Täydet pokkarisarjat:

Aikuisten sarjakuva
AKIM viidakon poika
Dragon ball
Ihmesarja
IPS
Ranma 1/2
Semicin laatupokkarit
Suomen Mad esittää
Super länkkäri

-Lähes täydet pokkarisarjat: (70-80 luvun fumettisarjakuvaa)

Poker sarjakuvat
Seksi korkkari
Seksi länkkäri
Super korkkari

Loput eivät kuulukaan enää sarjakuviin, mutta listataanpa kuitenkin kun kerran vauhtiin päästiin. Erilaisista lukemistolehdistä ja pokkareista olen kerännyt siis nämä sarjat täysiksi paria hajanumeroa lukuunottamatta. :)

Apassi
Eloonjääneet
Finn West (5/77 numero puuttuu)
Flash Gordon
Hackett vaeltaja
Hulkkonen
Isaac Asimovin science fiction-valikoima
Kauhujen kirja
Kentin-suku
Kyöpeli
Navajo
Perry Rhodan (13 numero puuttuu)
Remo/Remo-Special
Traveler
Yöjuttulehdet/pokkarit
Voittaja
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #13 : 10.01.2006 klo 18:55:41 »
Huh huh, tuota Freakyn listaa ei ownaa kuin Kimmo Lakoma.

* Justus menee nurkkaan itkemään itsensä uneen

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Re: Mitä sarjoja olet saanut kerätyksi?
« Vastaus #14 : 10.01.2006 klo 21:44:00 »
Täydet sarjat, lehdet:

Batman 1987-1991
Batman Spesiaali 1992
Batman 1994-1997
Black Special 1990-91
Darkness 2000-02
DC-Spesiaali 1994-2005
Elfquest 2005
Flash Gordon 1981
Hulk 1981-85
Hulk Erikoisjulkaisu 1984
Hämähäkkimies 1980-2006
Ihmeneloset 1982-84
JLA 2001
Judge Dredd 1991-92
Jysäys! 2004-05
Kalma 1990-92
Kostajat 1975-76
Kylmä Metalli 1985-88 (eka n:o on monistenivaska, se puuttuu)
Lepakkomies 1977-78
MARVEL 1988-96
Mask 1987
Mega 2003-05
Mega-Marvel 1997-2002
Ronin 1995
Ryhmä-X 1984-2005
Sarjakuvalehti 1987
Sarjakuvalehti 1990-1996
Teräsmies Spesiaali 1992
Teräsmies Spesiaali 1998
Thriller 1989-90
Transformers 2003
Verta ja Väristyksiä 1987-89
Witchblade 1999-2002  :-[
Wolverine 2001-02

Täydet albumisarjat, mukana vain yli kolme albumia sisältävät:

Bruno Brazil 1-4
Halo Jones 1-3
Hard Boiled 1-3
Helvetistä 1-5
Ihmesarja 1-7
Isopulu 1-6 (Asema)
Kramppeja & Nyrjähdyksiä 1-5 + Kukkakauppiaan onnenpäivä
Laikku 1-5
Larson: Kaukana poissa 1-5
Lassi ja Leevi Juhlakirja 1-8 + Sunnuntaisivut
Lassi ja Leevi Minialbumi 1-5
Lassi ja Leevi Sunnuntaisarjat 1-4
Mikki Hiiren Kulta-aika 1-5
Moebius 1-3
Nemi 1-8 + kirja
Pikkupulu 1-6 (Asema)
Sandman 1-4
Sarjakuvastin 1-4
Semicin laatupokkarit 1-4
Shokkisarjat 1-4
Sin City 1-7
Tapiiri 1-26
Ubu 1-3
Valhalla 1-5
Viivi ja Wagner 1-8 + Sinappihuntu
XIII 1-4 + Liken albumi

Muita:

Jaanan matkassa 1-3
Jasso-Glubin jäsenlehti 1999-2004
Minipulu 1-20 (Aseman lipareita)
Kaikki DC-erikoisjulkaisut 1970-2005
Kaikki Marvel-erikoisjulkaisut 1976-2005

Lähellä täyttä:

Akira (uusin puuttuu)
Buddy Bradley (uusin puuttuu)
Glömp (2 ekaa puuttuu)
Ornette Birks Makkonen (uusin puuttuu)
Teräsmies 1977-1991 (2 puuttuu)
Zoom Sarjakuvaseikkailu 1-14 (3 puuttuu)
« Viimeksi muokattu: 10.01.2006 klo 21:48:35 kirjoittanut Petteri Oja »