Kyllä, ehdottomasti. Kun Wikipedian toimitusperiaatteet tukevat sen luonnetta yleistietosanakirjana, ei erehdytä käyttämään Wikipediaa sellaisen erikoistuneen tiedon tallentamiseen, mihin se ei sovellu. Esimerkiksi sarjakuvatietokanta, joka sisältää tiedot tekijöistä, sivumääristä, hahmoesiintymisistä yms.
Olen täysin eri mieltä siitä, ettei se soveltuisi sarjakuvatietokannaksi, sehän on jo nyt ykkönen sarjakuvatietokantana! Käytettävyydessä ja nopeudessa se lyö laudalta minkä tahansa muun: Googleen "wiki" ja muut hakusanat. Mitä sisältöön tulee, täytyy vain ihmetellä kirjoittajien omistautumista asialle, sen verran hulppea määrä tietoa löytyy.
Olin itse viime vuoteen asti skeptinen Wikin suhteen, mutta sen räjähdysmäinen kasvu on kasvattanut sen hyödyllisyyden mittoihin, joissa se on muodostumassa jonkinlaiseksi de facto -sanakirjaksi.
Nyt näen asian ennemminkin siten, että wiki syrjäyttää nopeasti kaikki hajanaiset puuhastelunurkkaukset ja vain pitkälle erikoistuneet tai muutoin tarpeeksi vetovoimaiset projektit pysyvät elossa sen rinnalla, muut siirtyvät Wikiin vapaaehtoisesti pitääkseen työnsä tulokset elossa.
Täytyy tietenkin huomata, että suomenkielinen Wiki tuskin koskaan tulee olemaan yhtä monipuolinen kuin englanninkielisiä artikkeleja tarjoava vastineensa, kyse kun loppujen lopuksi on vain siitä, kuinka paljon aktiivisia sisällöntuottajia on hommassa mukana.