Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö kännissä tai maistissa?  (Luettu 13844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

julli

• kynijä
  • Jäsen
  • Otamma sille!
Piirrätkö kännissä tai maistissa?
« : 07.01.2006 klo 01:50:23 »
Yks'kaks' tuli tällainen kysymys: oletko piirtänyt - tai piirrätkö yleensä kännissä tai vaikka muutaman voimalla? Ja tuleeko siitä mitään?

Itse itselleni vastaten: olen kokeillut, mutta erittäin huono tulos. Tai ehkä sitä tuotosta pitäisi katsoakin kännissä...?
Tästä ei ole kuulkaa leikki kaukana: www.julli.net

kauna

• Jäsen
Re: Piirrätkö kännissä tai maistissa?
« Vastaus #1 : 07.01.2006 klo 12:30:10 »
Ideoiminen sujuu mutta toteuttaminen onnistuu vain harvalta.

Tosi sarjakuvataiteilija ei pysty piirtämään selvin päin.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #2 : 07.01.2006 klo 12:51:20 »
Kännissä ei voi muuta kuin olla kännissä.

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #3 : 07.01.2006 klo 16:54:22 »
Heh, Milenkan tapaamisissa aika moni piirtelee maistissa.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #4 : 07.01.2006 klo 17:37:23 »
Olen huomannut että sopivassa etunojassa jälki paranee, kun sitä rentoutuu.

*Hik*

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 07.01.2006 klo 21:06:30 »
Ketjun nimi pitäis olla niinkuin sen ensin luin: piirrätkö kännissä vai maistissa?

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #6 : 07.01.2006 klo 21:20:41 »
Vaikka kung-fu:ssa drunken master tyyli voi olla tuloksekas, se ei ole sitä piirtämisessä. Ainakaan itselläni. Todisteina lukuisat Milenkassa tehdyt räpellykset. Eli "Don't drink and draw, make some kung-fu!"

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #7 : 07.01.2006 klo 22:56:24 »
itse en edes juo, olen alaikäinen. mutta en kyllä piirtäisi koskaan kännissä. kaataisin pöydän ja saisin kynästä silmään.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #8 : 08.01.2006 klo 01:16:21 »
Nuorempana päätin kokeilla kännissä piirtämistä. Tein kiljut ja asetuin työpöydän ääreen. Aamulla olin pienestä päänsärystä huolimatta kovin innoissani näkemään mitä kaikkea hienoa olin kännispäissäni saanu aikaseksi. Pettymys oli suuri kun työpöytä lainehti oksennuksessa ja nekin onnettomat piperrykset mitä olin saanu piirrettyä olivat levinneet täysin käsittämättömäksi paperimössöksi.

Kännit känneinä ja duunit duuneina.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #9 : 08.01.2006 klo 11:42:38 »
Kyllähän sitä voisi onnistua baarissa piirtämään muutamia lennokkaita kuvia parin lonkeron aikana, mutta se että koitetaan piirtää siinä vaiheessa kun baarista on selvitty kotiin on tuhoontuomittu yritys. Varsinkin kun absintin (taiteilijoiden ykkösvalinta) ansiosta huone pyörii ympyrää ja ajatukset vielä nopeammin. Eivät olleet kovin häävejä kuvia, varsinkin kun hienomotoriikka oli mitä oli.

Ja luovaa krapulaa en ole vielä kohdannut.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #10 : 08.01.2006 klo 18:44:11 »
Vaikka kung-fu:ssa drunken master tyyli voi olla tuloksekas, se ei ole sitä piirtämisessä.

Päinvastoin, tyyli voi olla erittäin tuloksekas. Drunken master-tyylihän on sitä, että taistelija näyttää olevansa kännissä, vaikka ei sitä ole, ja sillä hämätään vastustajaa. Eli piirtäjän pitää näyttää olevansa kännissä kuin Saarikoski, niin johan alkaa apurahat tippua.

Jho

• Jäsen
« Vastaus #11 : 09.01.2006 klo 12:48:01 »
e

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #12 : 09.01.2006 klo 16:09:37 »
Tuommoinen alkuhiprakka voi olla äärimmäisen luova tila, veri kiertää nopeaan ja keskittymiskyky yhdistyy sopivaan rentouteen. Huono puoli on, että tätä sopivaa nousuhumalan hetkeä kestää korkeintaan kolme varttia, kunnes
a) alkaa juoda lisää, jolloin tulee liian humalaan, ja väistämättä pilaa edellisen tunnin tuotokset jollain käsittämättömällä tuhrulla.
tai
b) tulee laskuhumala, jolloin väsyy ja turhautuu, minkä seurauksena tuhoaa edellisen tunnin tuotokset pikaistuksissaan.

Eli eipä se pitemmän päälle toimi.

ökpö

• ääpylä
  • Jäsen
  • Vanhana sitä tulee piisamiksi.
« Vastaus #13 : 09.01.2006 klo 17:15:10 »
Kuulun myös niihin jotka sortuvat Milenkassa rikkomaan sääntöä "don't drink and draw"... Mutta kännissä piirtäminen on vain sosiaalinen hupailumuoto. En ymmärrä, kuka pystyisi oikeasti tekemään luovaa työtä humalassa. Kotona siemailen joskus piirtäessä lasillisen viiniä, mutta siinäkin saa olla varovainen. Jos tulee yhtään huppeliin, niin keskittymiskyky menee välittömästi. Alkaa se viininlipitys tuntua kiinnostavammalta kuin piirtäminen. Aika sankari saa myös olla, jos pystyy edes kahdella oluella käymisen jälkeen tokenemaan työkuntoon. Yhdestä toipuu vielä jotenkuten tunnissa tai kahdessa.
comicspace | paarustuksia | ircnet: rhia

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 09.01.2006 klo 17:46:59 »
Kuulun myös niihin jotka sortuvat Milenkassa rikkomaan sääntöä "don't drink and draw"... Mutta kännissä piirtäminen on vain sosiaalinen hupailumuoto. En ymmärrä, kuka pystyisi oikeasti tekemään luovaa työtä humalassa.

En ole kuullut kenestäkään kännissä piirtävästä tai maalaavasta joka olisi tehnyt jotain kiinnostavaa pierussa mutta kirjailijoista ainakin Chandler ja Saarikoski kai vältteli tekemästä mitään luovaa selvin päin kun ne oli niin merkittäviä että niillä oli ylipäänsä varaa brenkkuun. Jackson Pollock on maalareista vähän kysymysmerkki mutta sen tekniikka ei vaatinut kovin vakaata kättä
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".