Onnea valitsemallasi tiellä. Poistit yhden lukijan.
.. että mitä häh !? .. en mitenkään tarkoituksella ainakaan. Olisiko pitänyt pistää *ironiaa* tagit tuohon? No voi sentään ..
Nää B.E.´n ekat kirjat kun luin aikoja sitten tehden itse vielä vaivaloista ja haparaa taivalta piirtelyn alalla. Niitä onkin näemmä tullut lisää ..
Muistaisin niistä saaneni virikkeitä mm. siihen että koska meillä on niin hyvin paljon "lahjoja" joita emme osaa käyttää hyväkseen, kannattaa kokeilla eri ilmaisutapoja. Siis voisi kysyä itseltään esim. miksi minä piirrän oikealla kädellä, tekemlläni tavalla? Onko se minuun iskostettu pienenä vai onko se luonnolista. Ja jos olen mielestäni "taidoton tai osaamaton" saattaisiko se johtua että olen valinnut väärän ilmaisumuodon? Tai rajoitanko itse jostakin syystä kykyjäni? Jos piirrän esim. silmät kiini, en (edes epätiotoisesti) sensuroi itseäni. Jos "peilaan" kuviani, miksi niistä tulee niin hyvin erilaisia? Sama jos kirjoitan tai piirrän ylösalaisin.
Soitan kitaraa, olen treenannut vas. käden totteleen mielen impulsseja ja joskus se tekee jotakin "itse tietämättäni". Jos se toimii soittaessa, niin miksei sitten myös maalaillessa, piirtäessä jne. Valitsinko jopa väärän (taide)lajin? Sopisinko paremmin muusikoksi .. vai kylähulluksi?
Kokeilemalla eri tapoja voi oppia jotakin, aina samoja polkuja kulkien ei ehkä ..
Eihän sitä ketään voi pakottamaan lukemaan tai tekemään yhtikäs mitään! Mutta, voi olla että jos on avoimet aistit (mä oon jo niin vanha että toivot on aika suppeat siinä) ja osaa hyödyntää uusia ja jopa outojakin virikkeitä, se kehittää. Voit ehkä yllättyä itsekkin ..
-- j --