Kirjoittaja Aihe: Softat/ Ilmaiset ja kätevät mm. Gimp  (Luettu 87310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Vs: Softat/ Ilmaiset ja kätevät mm. Gimp
« Vastaus #225 : 26.08.2014 klo 19:30:13 »
Taitaa olla aika iso kynnys lähteä moista kokeilemaan heikolla Linux-osaamisella ja moisilla ohjeilla. Kuitenkin tuntuu melko ammattimaiselta.

Niinpä. Krita lienee aika sopiva monille, jotka haluavat kokeilla piirustelua Wacomilla Linuxissa. Krita löytynee useimmista paketinhallintaohjelmista, eli helppo asentaa. Näitä mutkikkaampia voi kokeilla asentaa, jos osaa.

Itse innostuin LazPaint:ista, mutta sitä en suosittele kelnellekään, minun innostukseni on tasan yhteen työkaluun ja sen tiettyyn moodiin, jota pystyn käyttämään ihan tiettyyn juttuun.

Linuxissa on jo aika kattava valikoima ohjelmia, mutta kieltämättä toivon itsekin, että pahimmat tietotekniikan inhoajat pysyttelevät MS Windowsissa.

Olisiko tuohon pitänyt pistää sarkasmivaroitus? Hm. Ehkä ei.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

äyni

• Jäsen
« Vastaus #226 : 26.08.2014 klo 20:23:50 »
Taitaa olla aika iso kynnys lähteä moista kokeilemaan heikolla Linux-osaamisella ja moisilla ohjeilla. Kuitenkin tuntuu melko ammattimaiselta.

Ei se lähdekoodista asentaminen lopulta ole kamalan vaikeaa. Mikäli sulla on Ubuntu, tai sen johdannainen, niin aika selkeä ohje on täällä: https://help.ubuntu.com/community/CompilingEasyHowTo

Tosin ihmettelen, ettei tuon tekemiseen ole tehty graafista sovellusta, koska nuo kuitenkin käytännössä aina toimii samoilla komennoilla. Tai teidä vaikka olisikin.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #227 : 26.08.2014 klo 21:01:14 »
Tosin ihmettelen, ettei tuon tekemiseen ole tehty graafista sovellusta, koska nuo kuitenkin käytännössä aina toimii samoilla komennoilla. Tai teidä vaikka olisikin.

Se toimisi vain ideaalitapauksessa, niinkuin .deb paketit. Mutta jos riippuvuuksia puuttuu (kirjastoja tms.), konfiguraattorilta, make:lta tai kääntäjältä saa tiedon mitä puuttuu.

Lopulta sellainen ihminen joka pelästyy mutkikkuutta on  aina vaikeuksissa nykyaikana.

Toisaalta, itse olen jo wanha ukko, mutta johtuen historiastani, minulle Linux on aina ollut mukavampi ja helpompi kuin MS Windows. Jos Maccia joutuisin käyttämään, olisin varmaan ulkona kuin lumiukko...

...mutta jotta ei lähdetä ihan aiheesta, väitän, että Inkscapella, Gimpillä, Kritalla ja MyPaintilla saa miltei mitä vaan aikaan. Jos viitsii opetella.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #228 : 24.10.2014 klo 11:02:13 »
Tämmöinen tuli vastaan, eli selaimessa toimiva jonkin sortin photari. Ei tuolla piirtämisessä ole paineentunnistusta, mutta kai tällä jotain hätäpäissään tekee.
http://apps.pixlr.com/editor/
EDIT Höps. nettiosoite jäi.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014 klo 11:38:33 kirjoittanut Timo Ronkainen »