Ällin ja Tällin kunniaksi on kuitenkin sanottava, että siinä sarjassa hahmot taitavat mäiskiä toisiaan aika tasapuolisesti. Timo Tiikerissähän herra Humpuuki saa kärsiä koko ajan ilman että hän koskaan voisi antaa takaisin.
Olen reilun pelin kannattaja, koska jo kersana minua risoi kovasti kun Tomissa ja Jerryssä kissa yleensä sai kunnolla köniinsä, myöskin Aku Ankka ja Sepe Susi (varsinkin uudemmissa tarinoissa) saivat monta kertaa sympatiapisteeni. Se on ihan okei ja toisinaan hauskaakin jos sarjakuvahahmo saa turpiinsa, mutta jos sitä jatkuvasti mäisikitään ilman että hän voisi mitenkään puolustautua tai antaa samalla mitalla takaisin niin se paljastaa vain tekijänsä luonnevikaiseksi. Tosin Tom ja Jerry eivät taida olla eurosarjakuva, mutta äkkiäkös tästä uusi ketju erotetaan..
Muistattekos vielä sen ajan kun Suomessa päivän puheenaiheena oli video- ja televisioväkivalta ja sen seurauksena saatiin kuuluisa videolaki? Meidän koulussa ainakin ihmeteltiin että kyllähän toimintaleffoista näkee kuinka jos jotakin ammutaan niin se kuolee ja väkivallan seuraukset nähdään, mutta Hannu saa hakata Akua ihan vapaasti ja pikkukersat sitten lukee sitä, että mitä helevetin tolkkua tässä nyt oikein on.
Olen muuten nähnyt sekä Rambon että Rockyn. Näin ollen en mitenkään voi olla itse vastuussa teoistani, vaan syytän videoväkivaltaa.