Kirjoittaja Aihe: X-Men ja muut mutantit  (Luettu 403001 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #1305 : 16.11.2012 klo 23:12:28 »
Kyllä myös tytöt ja naiset lukevat supersankareita!

eikös tämä ole ollut selviö jo pitkään?

Eivät olleet samoja nörttityttöjä jotka olivat lukeneet Jalavan Sandmania.

Itse kun olin juuri lukenut The Kindly Onesin, ja spoilasin sen Outille ja Heidille. "Uni on kuollut. Ei voi olla totta.".

En tavannut heitä enää tuon jälkeen. Hemmetin nemit.

Sulla on ihan väärät Nemit. Itse tunnen useammankin Jalavankin mutta noin niin kuin pääosin DC Comicsin Sandmania lukenutta naisenpuolta joiden lukutottumuksiin myös supersankarointi osuu ja uppoaa.

Kovin monella se on ketjun mukaisesti juurikin Marvelin X-men-perheen lehdet.
Batman (Eritoten Nightwing) ja Namor ovat jännästi heti kohta kintereillä kauniimman osapuolen huomiossa omien empiiristen huomiotteni perusteella.

Lady_Selina

• Jäsen
« Vastaus #1306 : 17.11.2012 klo 12:07:12 »
Tämä ei ole vielä tainnut olla tässä ketjussa. Nörttityttöjen blogista löytyy kiinnostavaa ja erittäin sujuvasti kirjoitettua omaelämäkerrallista tarinaa supersankareista ja etenkin Ryhmä X:stä: osa 1 ja osa 2. Samalla kirjoittajalla, Mia Merillä, näkyy myös olevan Marvel-supersankariblogi Oh Remy – Married with Marvel. Kyllä myös tytöt ja naiset lukevat supersankareita!

Hei ja kiitos kehuista! Minä siis olen tuo sama Mia, joka noita kirjoittelee. :) En vain kovin usein ehdi tänne kommentoimaan kun Nörttitytöt pitävät kiireisinä. Muuten, jos täällä on joku nainen tai mies, joka haluaisi kirjoittaa meidän blogiin esimerkiksi sarjakuvista jotain, minkä olettaisi kiinnostavan naisnäkökulmasta, niin ottakaa yhteyttä. :)

Vaikka tytöt ja naiset lukevatkin supersankarisarjakuvia paljon, niin oma tuntumani on, että suurin osa heistä on kiinnostunut supersankareista alkujaan erityisesti 90-luvun Rogue-Gambiitti-suhteen vuoksi. Sen jälkeen vastaavaa sisäänvetäjää ei ole enää tullut. Tosin tietysti oman kaveripiirin (20+ v) ikäjakauma saattaa vääristää tätä tuntumaa.

Muuten, minipäivitys vielä. Nyt on meikäläisen kokoelma valmis, Ryhmä-X 1/1984 loistaa kirjahyllyssä. Ja samana päivänä kun tuon ostin nöyrryin ja menin Stockmannille ostamaan sen heidän vihoviimeisen kopionsa siitä nolostuttavasta kovakantisesta X-Naisista. Olo kassalle kävellessä oli about sama kuin aikoinaan nuorena tyttönä kun salaa kävin ostamassa Marvelini lähikiskalta. Häpeän määrä oli sanoinkuvaamaton. Mieskin nauroi koko matkan kassalle ja kaupasta ulos kävellessä kun olin henkinen paperipussi päässä. :'D

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1307 : 18.11.2012 klo 15:47:14 »
eikös tämä ole ollut selviö jo pitkään?

Asia ei ole itsestään selvä, jos katsoo vaikkapa sarjakuvalehtien lukijapalstoja taikka näitä Kvaakin supersankarikeskusteluita. Vaikka tietäisi naisten lukevan supersankareita, on poikkeuksellista lukea tai kuulla siitä.

Vaikka tytöt ja naiset lukevatkin supersankarisarjakuvia paljon, niin oma tuntumani on, että suurin osa heistä on kiinnostunut supersankareista alkujaan erityisesti 90-luvun Rogue-Gambiitti-suhteen vuoksi. Sen jälkeen vastaavaa sisäänvetäjää ei ole enää tullut. Tosin tietysti oman kaveripiirin (20+ v) ikäjakauma saattaa vääristää tätä tuntumaa.

Muuten, minipäivitys vielä. Nyt on meikäläisen kokoelma valmis, Ryhmä-X 1/1984 loistaa kirjahyllyssä.

Kiinnostavaa kuulla yksi mahdollinen syy tyttöjen ”sisäänheittäjäksi”. Luulen myös, että ennen lehtiin pääsi helpommin sisään.

Onnea täydellisestä kokoelmasta! :)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #1308 : 18.11.2012 klo 16:42:50 »
Hei ja kiitos kehuista! Minä siis olen tuo sama Mia, joka noita kirjoittelee. :)

Hieno kirjoitus!

Ryhmä-X vetosi minuunkin kovin, joskin minä en aivan lapsena sarjakuvaharrastusta häpeillyt, se tuli sitten joskus myöhemmällä iällä. Hieman syrjäisellä maaseudulla lapsuutensa viettäneenä imeydyin voimakkaasti lehden erilaisuutta käsitteleviin teemoihin.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1309 : 19.11.2012 klo 12:49:26 »
Murtumapiste oli loppujen lopuksi oikein hyvä tarina ja olen tyytyväinen jos taso onnistuttaan pitämään tällä tasolla vaikka parantamisenkin varaa on. Voidaan muuten varmaan olla suht luottavaisia, että lehti jatkuu ensi vuonna, kun tuskin muuten alettaisiin julkaista pitempää tarinaa, jos keskenjääminen olisi iso riski.

Itselleni ei tämäkään tarinakokonaisuus iskenyt. Selkeyttä ja imua puuttui. Taiteessa saisi olla kunnollisia taustoja; tahtovat kuvat vain olla poseerausta.

Aavistelusi lehden jatkumisesta lienee oikea. Lehtiapajalla on merkitty ilmestyväksi 12 numeroa.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1310 : 12.12.2012 klo 12:41:59 »
Uusimmassa X:ssä paljatettiin, että X-Men vs. Avengers tulee ensi vuonna. Alkuvuosi menee Fear Itself-tarinassa. Ei vielä tietoa, julkaistaanko sen jälkeen Uncannyn rebootia vai Wolverine & X-meniä.
Welcome back, Frank.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1311 : 12.12.2012 klo 21:08:33 »
Joo Xien Feariin menee pari numeroa, enemmän jos New Mutansien osuus otetaan mukaan mutta sitä ei kerrota että mitä Fearin jälkeen eli tuleeko Xt vs Avt (jos viimeinen luku on jo saatu kansien väliin) vai tuleeko Schism ensin, sen jälkeen kaiketi jatketaan Wolvien ryhmällä tai sitten puolet lehdestä kummallekkin ryhmälle.

Uusin numero oli ihan hyvä, eka tarina oli sopiva lyhyt tarina mitä nyt piirros oli hiukan tummaa ja jostain syystä Wolvie oli saman pituinen tai pidempi Kuin Hope ja Wolvien pitäisi olla n. 165 senttinen pätkä ja Hopen 170+ senttiä, juoni oli sopiva lyhkäseen tarinaan mutta päävihulaisen valinta oli hiukan erikoinen kun Komandoa ei ole vissiin nähty vuosikausiin, kakkostarina oli taasen alkusoittoa Xien osuudelle Fearista ja tarinassa ei tapahtunut paljon mitään ja kuvitus oli taas taattua photoshop-Landia jossa joitakin hahmoja ei erota toisistaan kuin puvun perusteella.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #1312 : 14.12.2012 klo 19:29:59 »
Uusi X-Men on luettu, joo, taas ihan perushyvä numero. Kuvitus jees, tarina jees, uusi tarinakokonaisuus vaikuttaa näin mistään mitään jenkkikuvioita ymmärtämättömälle ihan mielenkiintoiselta.

Kuitenkin, KYSYMYS (tuskin sain yöllä unta, kun tämä mietitytti): Kenelle Pyhän Puuro-Iivarin nimessä se huoltamotyyppi kakkostarinan alussa selvitti asioitaan, ennenkuin Juggernaut rysähti pilvistä alas!? Itsekseenkö se siellä puheli? Vai tullaanko tähän vastaamaan tulevaisuudessa (epäilen)? Vai oliko se joku Deadpool joka äkkiä sai itselleen kyvyn rikkoa neljättä seinää, jotenkin?

Ei siellä asemalla näy ketään muuta ja siinä lähärikuvassa se puhuu suoraan kameralle. Mitä äpärää? Sitten kun Juggis tulee niin se vaan unohtuu koko sinänsä merkityksetön dialogi muutenkin. Nyt on kyllä kirjoittaja hengitellyt jotain myrkyllistä, tai sitten minä olen mokannut jotain omissa aivoissani tosi pahasti...

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1313 : 14.12.2012 klo 20:31:54 »
Mikä on alkuperäisnumero niin koitan hakea...

UXM #540 ja itsellensä se siinä höpisi sillä muita ei näy. Nähdään muutamaan otteeseen FEARin Xien osuudessa.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1314 : 15.12.2012 klo 20:33:27 »
En muista mitä sille tyypille tapahtui FEARin jälkeen mutta kaiketi ylläpito valtion hotellissa.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #1315 : 15.01.2013 klo 21:30:54 »
Uusimmassa X:ssä vahvistettiin, että ensi kuun Fear Itselfin päätöksen jälkeen, hypätään suoraan X vs A -tarinaan ja sitä sitten ihmetellään loppuvuosi eli 10 nroa. Eli väliin jää Schism ja alkuhöyryjä Uncanny rebootista.
Welcome back, Frank.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #1316 : 16.01.2013 klo 12:00:39 »
Uusi X-Men on luettu, joo, taas ihan perushyvä numero. Kuvitus jees, tarina jees, uusi tarinakokonaisuus vaikuttaa näin mistään mitään jenkkikuvioita ymmärtämättömälle ihan mielenkiintoiselta.

Kuitenkin, KYSYMYS (tuskin sain yöllä unta, kun tämä mietitytti): Kenelle Pyhän Puuro-Iivarin nimessä se huoltamotyyppi kakkostarinan alussa selvitti asioitaan, ennenkuin Juggernaut rysähti pilvistä alas!? Itsekseenkö se siellä puheli? Vai tullaanko tähän vastaamaan tulevaisuudessa (epäilen)? Vai oliko se joku Deadpool joka äkkiä sai itselleen kyvyn rikkoa neljättä seinää, jotenkin?

Ei siellä asemalla näy ketään muuta ja siinä lähärikuvassa se puhuu suoraan kameralle. Mitä äpärää? Sitten kun Juggis tulee niin se vaan unohtuu koko sinänsä merkityksetön dialogi muutenkin. Nyt on kyllä kirjoittaja hengitellyt jotain myrkyllistä, tai sitten minä olen mokannut jotain omissa aivoissani tosi pahasti...

Heh, se olit siis sinä joka tuon olit kysynyt siellä ihan kirjepalstallakin  :laugh:

Aika tulsa X-meni, tykkään kuvittajasta, etenkin kun piirtää naiset aika södesti mutta itse tarina nyt on ihan hirveetä tuubaa kun Juggiskin näyttää lähinnä typerältä eikä todellakaan uhkaavalta. Ihme kun ei X-menin jäsenistä yksikään ole kuollut nauruun nähdessään Juggis-valopistekasan ilmestyvän näkyviin...  :P

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #1317 : 16.01.2013 klo 19:54:19 »
Heh, se olit siis sinä joka tuon olit kysynyt siellä ihan kirjepalstallakin  :laugh:

Joom, palstanpitäjä itse kysyi saako sen sinne tällätä.

Harmi, ettei tänään vielä tarttunut uusin numero mukaan.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1318 : 16.01.2013 klo 20:28:11 »
Harmi, ettei tänään vielä tarttunut uusin numero mukaan.

Et menettänyt paljoa, Land on omalla tasollaan eli piirtää valokuvista, tarina on hiukan hölmö (tottakai kun pääeventti on toisella puolen maata), Juggis ei ole vielä tehnyt mitään toisinkuin muut vasaranheiluttajat muualla, jotkut hahmot ovat muuttuneet aikalailla sitten viime näkemän (esim. Illyana), Wolvie on häippässyt, jne.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1319 : 17.01.2013 klo 12:13:38 »
Et menettänyt paljoa, Land on omalla tasollaan eli piirtää valokuvista...
Mitä sitten? Tuskin Land yrittää muunlaista käsitystä lukijoille antaakaan. Tässä tapauksessa, eli X-men -sarjakuvalehdessä, lienee pääasia, että kuvat näyttävät hyviltä ja palvelevat tarinaa. Kyse ei ole mistään taidekoulun opinnäytetyöstä, vaan viihteestä. Vieläpä aika hömpästä sellaisesta.
"Ihminen on ihmiselle kettu."