Kirjoittaja Aihe: X-Men ja muut mutantit  (Luettu 403101 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #1260 : 15.06.2012 klo 21:17:35 »
Ja tämän kuun lehdykkä:

Juoni menee ihan kivasti eteenpäin. Uusista hahmoista on aika vaikea sanoa tässä vaiheessa yhtään mitään. Jään odottamaan. Alkupuolen jeesusteluista päätellen Idiestä yritetään tehdä jonkinlaista uutta Painajaista. Toivottavasti tekevät hänestä sitten myös yhtä mielenkiintoisen hahmon. Ja lehden toimittajan kanssa olen samaa mieltä, että siistiä että Storm on mukana kuvioissa. Minun lempihahmoni myös.

Lopun Emma-monologi harmaista hiuksista oli hieno. Hyvä Fraction! Muutenkin Emmaa ollaan vissiin viemässä mielenkiintoisiin suuntiin, mikä on hyvä. Ja Frost & Kitty Pryde yhdessä on aina hupaisaa.

Kuvitus on edelleen karmeaa ainakin kasvojen ilmeiden suhteen. Tussaus ei asioita pelasta, vaikka voisi kyllä nykystandardein olla paljon kammottavampaakin.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1261 : 16.06.2012 klo 20:09:17 »
Suurimmalta osin samma mieltä kuin Tina DeMona paitsi minusta tarina oli palasista koottu, ei huono tarina silti, uusista mutanteista on hankala sanoa mitään vielä muuta kuin että tuntuvat olevan voimiltaan laidasta laitaan ja ympäri maapalloa (kuten oli toisen Ryhmä-Xn aikaan), kuvitus oli aika tasapaksua sillä naishahmot olivat aikalailla toistensa kopioita muutamin erovaisuuksin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1262 : 18.06.2012 klo 13:46:32 »
... kuvitus oli aika tasapaksua sillä naishahmot olivat aikalailla toistensa kopioita muutamin erovaisuuksin.
Mutta sinähän kannatat tasapaksuja naishahmoja sarjakuvissa.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1263 : 18.06.2012 klo 20:19:17 »
Mutta sinähän kannatat tasapaksuja naishahmoja sarjakuvissa.

Enkä kannata vaan vaihtelua eli ettei he ole kaikki mallia vaatemallin vartalo Pamela Andersonin rinnoilla.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #1264 : 19.06.2012 klo 22:28:32 »
Kyllä vaihtelu ehdottomasti virkistää. Myös kasvojen ilmeissä. Katsokaapa lehteä: joka ikisellä ihmisellä on suht koht sama ilme joka ikisen sivun joka ikisessä kuvassa. Yritin itse peilin edessä toteuttaa jotakin vastaavaa, onnistumatta.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1265 : 17.07.2012 klo 19:54:05 »
Aavistuksen verran ärsyttäviä taas ne X-Men -lehdessä olleet hahmojen esittelylaatikot. "Sebastian Shaw - pissit housuissa ja kakitkin kovasti tuloillaan". On ne vaan jotenkin niin kiusaannuttavia. Muutoin tämä Karanteeni-tarina vaikuttaa ihan siedettävälle luettavalle.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1266 : 17.07.2012 klo 20:22:51 »
Muutoin tämä Karanteeni-tarina vaikuttaa ihan siedettävälle luettavalle.

Jep paitsi minä luulin että ne voimien tehtailijat oli poistettu bisneksestä.

Eipä mutanteilla mene hyvin, kun tästä selvitään jollain lailla niin sitten iskee vampyyrit.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #1267 : 18.07.2012 klo 18:33:50 »
Kyllä minusta on ollut varsin mielenkiintoista myös tämä meininki. Ja joo, itsekin olen kiinnittänyt huomiota noihin itseironisiin vai mihin lie selittelylootiin. Pitää olla niin veikeän nykyaikaista.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1268 : 18.07.2012 klo 21:29:37 »
Kyllä minusta on ollut varsin mielenkiintoista myös tämä meininki. Ja joo, itsekin olen kiinnittänyt huomiota noihin itseironisiin vai mihin lie selittelylootiin. Pitää olla niin veikeän nykyaikaista.

Millä tavalla huono kakkahuumori on nykyaikaista? En tajua.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1269 : 19.07.2012 klo 08:47:22 »
Millä tavalla huono kakkahuumori on nykyaikaista? En tajua.
Huono kakkahuumori oli minun huonoa kakkahuumoria. Lehden varsinaisissa esittelylaatikoissa tavoitellaan sitä DeMonan mainitsemaa "nykyaikaista itseironista nokkeluutta", joka valitettavasti vaikuttaa lehden lukunautintoon sitä laskevasti.

Tuohon Landin parjattuun ja keinoja kaihtamattomaan kuvitukseen liittyen on pakko sanoa, että ymmärrän hyvin mikä siinä ihmisiä ärsyttää, mutta jostain syystä mä olen pitänyt siitä aina. Leveitä isohampaisia amerikkahymyjä ja poseeraamista poseeraamisen vuoksi Land voisi ehkä viljellä säästeliäämmin, mutta fak it, hyvältä näyttää...

X-men

• Jäsen
« Vastaus #1270 : 19.07.2012 klo 20:26:32 »
Landin kaikilla naisilla on sama ihannehymy lähes aina ja kaikkialla samoiten kun Liefeldillä on lähes aina ja kaikkialla samat ilmeet ja asennot.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #1271 : 19.07.2012 klo 23:34:02 »
Aavistuksen verran ärsyttäviä taas ne X-Men -lehdessä olleet hahmojen esittelylaatikot. "Sebastian Shaw - pissit housuissa ja kakitkin kovasti tuloillaan".

Outoa. Luin lehden läpi ja pikaselasin sen pari kertaa uudestaan, mutta tuo ei siltikään näkynyt missään. Missä kohtauksesssa sen pitäisi olla?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1272 : 20.07.2012 klo 00:05:31 »
Outoa. Luin lehden läpi ja pikaselasin sen pari kertaa uudestaan, mutta tuo ei siltikään näkynyt missään. Missä kohtauksesssa sen pitäisi olla?

C. Gothicushan sanoi tuossa ylempänä, että tuo oli hänen oma keksimänsä jonka siis antoi esimerkiksi siitä kuinka nuo tekstilaatikot ovat suurinpiirtein. Ja tässä siis pointtina on että nuo humoristiset tekstilaatikot eivät ole kivoja. Ja ne ovat häritseviä. Ainakin joidenkin meidän mielestä. Tästä siis on keskusteltu joskus ennenkin. Itse olen sillä kannalla että esittelylaatikot saisivat olla ihan normaalit, ilman huumori tai muuta semmoista.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #1273 : 20.07.2012 klo 00:15:34 »
Ahaa, nyt maa ymmarrran  :P

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #1274 : 20.07.2012 klo 09:42:36 »
Landin kaikilla naisilla on sama ihannehymy lähes aina ja kaikkialla samoiten kun Liefeldillä on lähes aina ja kaikkialla samat ilmeet ja asennot.
Väitteesi ei pidä ollenkaan paikkaansa. Esimerkiksi Landin Wolverine on usein hyvinkin ilmeikäs. Jos ihannehymyt (ja suoraan edestä kuvatut hahmot) ovatkin yksi Landin paheista, on sitä myös toistuva autistinen perusilme monen muun ansioituneen supersankaripiirtäjän, kuten vaikka Byrnen, hahmoissa.

Liefeld on nyt ihan oma lukunsa tolkuttomine anatomioineen ja olisin toivonut, ettet olisi edes maininnut häntä tässä asiayhteydessä. Oudot anatomiat voivat olla myös tyylikeino, kuten esim. Humberto Ramosin Hämiksessä on nähty, mutta Liefeldin käsittämättömät fysiikat ovat ymmärtämättömyyttä... tai ehkä hulluutta. Ramos kikkailee hahmojen anatomioilla täysin tarkoituksella, mutta Liefeldillä näitä outouksia lipsahtelee ihan vahingossa.  Land on puolestaan hahmojensa anatomisissa yksityiskohdissa suhteellisen tarkka.