En tiedä onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia, mutta mä en tahdo saada mitään selvää Humberto Ramosin kuvituksesta.
Tämän me olemme ottaneet aiemminkin esille, ja olimme näyttelevinämme, että Ramos saattaisi olla hyvä jossain ei-supersankari aiheisessa sarjakuvassa. Mutta pakko se on kyllä nyt jo olla suora, kun sinäkin uskalsit...
Ramosin mangatyylin lisäksi kiukkua nostaa se, ettei kuvista tiedä mitä niissä tapahtuu ja mielestäni se on silloin huonoa sarjakuvaa.
Minusta Ramosin tyylin sanominen mangamaiseksi on kyllä ehdottomasti liian suuri kohteliaisuus. Minä en näe siellä mangaa en sitten millään. Ellei mangaan kuulu tuhat kertaa normaaliin kokoonsa nähden isompia "tulkintoja" vanhoista tutustuista hahmoista, joiden ruumiin osat ovat, kuten jo sanoit, ties missä.
Humberto Ramos, tuo sarjakuvataiteilijoiden Jouko Turkka.
Edes Turkka ei ole mielestäni tehnyt mitään niin pahaa, että Ramosia tulisi verrata häneen! Turkka on sentään käynyt käsittääkseni huippukoulut, ja lisäksi hän vielä tietää mitä tekee, vaikka sen laatu ja muu on vähän kiistanalaista. Lisäksi Turkan "mukanäyttelemistä" koskeva "filosofia" on hauskuudessaan ja lapsenomaisuudessaan kuitenkin loppujen lopuksi mielenkiintoinen, vaikka senkin loogisuus on siinä ja siinä.
Lisäksi en jaksa uskoa, että Ramos saa piirroshahmoja lakkoon, mikäli hän saisi Marvelilta potkut. En oikeastaan usko että hän saa ylipäätään ketään lakkoon. Paitsi lukijan, mikäli hän jatkaa piirtämistä. Epäilen hyvin vahvasti, että hänen poikansa (mikäli hänellä ede tuota siis on...) suostuisi tekemään tämän kanssa oman talk-shown sukunimillään. Oikeastaan, uskallan epäillä, että hänen mahdollinen poikansa ei edes tunnusta häntä. Epäilen, jahka Ramosin "ura"koskaan saavuttaa edes yhden kirjan arvoista tarinaa.
Olen puhunut.
mutta nyt tuntuu ettei eri numeroiden kansia juuri erota toisistaan.
Totta. Etenkin niissä ollut musta tausta saa ihmettelemään, että onkos sitä lehteä hyllyssä vai ei. Myös asetelmat ovat lähes identtiset.