Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295952 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #150 : 22.12.2005 klo 00:34:30 »
Nyt on jo vähän enämpi kokemusta. Väritys alkaa luistamaan, mutta viivapiirros haparoi. Kätevä vehje on kuitenkin. Ensimmäistä kertaa värittäminenkin on jopa mukavaa. Tähän asti kun olen sitä inhonnut.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

lupu62

• Uusi jäsen
« Vastaus #151 : 02.01.2006 klo 22:48:16 »
ostin tuossa trustin halpislevyn ,sen mukana tullut art dabblert ohjelma ei suostunut käynnistymään.moitti muistin vähyyttä (1Gt).
toisessa koneessa oli 512 Mt, siellä toimii.lähetin tehtaalle mailia,lähettivät ilmaiseksi
photoimpact xl se:n korvaukseksi.se toimii kummassakin.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #152 : 23.01.2006 klo 09:45:26 »
Itselleni saapui juuri Wacom Graphire 4 Studio. Ensin tuntu, kuin olisi piirtämässä ihan ensimmäistä kertaa, mutta vähitellen alkaa vähän tulla tuntumaa touhuun. Kohta voisi yrittää tehdä jo jotain muutain, kuin harjoitustöherryksiä.

Säätöjä en ole ehtinyt vielä pahemmin syynäämään...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
« Vastaus #153 : 11.02.2006 klo 20:40:32 »
Ajattelin tässä lähiaikana ostaa Verkkokauppa.com:ista piirtopöydän ja pitää kysyä mielipidettänne siitä piirtopöydästä jonka ajattelen ehkä ostaa.
Elikkä, ajattelin ostaa Wacomin Graphire3 XL. A5 piirtopöytä Bluetooth- liitäntä.
Hinta 221.90 €. Hinta kyllä ottaa päähän, kun olen köyhämies, mutta pakkohan mun on saada piirtopöytä.
Suositelkaa parempaa, jos semmoinen sattuu mieleenne. Ja ne joilla on tämmöinen tai ollut niin olisi ihan kiva saada mielipiteitänne. Kiitos.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #154 : 11.02.2006 klo 21:25:08 »
Elikkä, ajattelin ostaa Wacomin Graphire3 XL. A5 piirtopöytä Bluetooth- liitäntä.
Hinta 221.90 €. Hinta kyllä ottaa päähän, kun olen köyhämies, mutta pakkohan mun on saada piirtopöytä.
Suositelkaa parempaa, jos semmoinen sattuu mieleenne. Ja ne joilla on tämmöinen tai ollut niin olisi ihan kiva saada mielipiteitänne. Kiitos.
Röyhkeästi väitän että A6 riittää ja että Intuos on parempi valinta, sama hintaluokka.

Lohdutusta hintaan se, että värejä on 16,7 miljoonaa eikä ne kuivu. Äläkä ihmeessä pese kynää käytön jälkeen, ei tarvi.

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
« Vastaus #155 : 11.02.2006 klo 21:37:26 »
Röyhkeästi väitän että A6 riittää ja että Intuos on parempi valinta, sama hintaluokka.
Toinen vaihtoehto olisi, että ostaisisin Wacomin Graphire4 Studio. A6, USB-liitintä ja hintakin on 157.90 €.  Mitäs mieltä olette? Onko huonompi tai parempi?
Sopiiko A6 hyvin värittämiseen (ihan mielipidekysymys)?
Otan suosituksia mielellään vastaan.
Kiitos.
"Haluaisin keksiä sellaisen aineen tai koneen, jonka tuhovoima olisi niin hirvittävä, että ihmiseltä menisi ainiaaksi kaikki sotimishalut."

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #156 : 11.02.2006 klo 21:38:46 »
Ajattelin tässä lähiaikana ostaa Verkkokauppa.com:ista piirtopöydän ja pitää kysyä mielipidettänne siitä piirtopöydästä jonka ajattelen ehkä ostaa.

Niin, Intuos olisi parempi, mutta se mikä on paras laudan koko on aika henkilökohtaista. Itselleni A6 on pieni, A5 sopiva. Itse ottaisin langallisen Bluetoothin sijaan. Piuhattomuus on kätevää, kun se toimii, mutta tosi usein ärsyttää kun akut loppuu just silloin kun ei sitä toivo.

joo, värittämiseen A6 toimii kyllä reilumpikätisellekin.

Kananjalka

• Jäsen
  • Shhh, hiljaa, kiitos.
« Vastaus #157 : 11.02.2006 klo 21:42:07 »
Mitäs suosittelisitte Intuosin valikoimasta, jota saa tuolta Verkkokauppa.com
sivuilta?

ZIP

• Jäsen
« Vastaus #158 : 15.02.2006 klo 15:40:34 »
Pistin oman Wacom Ultrapad A4:ni myyntiin Huuto.nettiin. Myyn pois kun en tarvitse kahta piirtopöytää. Jos jotakuta kiinnostaa voi mailailla myös minulle yksityisesti (jos Huuto.netissä tulee huutoja laitteesta, en tietysti enää voi myydä "ohi"). Laite löytynee tuolta:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27431761

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #159 : 16.02.2006 klo 19:45:46 »
Mitäs suosittelisitte Intuosin valikoimasta, jota saa tuolta Verkkokauppa.com
sivuilta?
Itse suosittelisin Intuos3 A5:sta. Erinomainen laite. A6:n kohdalla kannattaa miettiä, onko se riittävän iso siihen käyttöön mihin tarvitset. Jos et tarvitse Intuosin herkkyyttä, huokeampi Graphire voi olla parempi valinta.

Katsoisin myös keltaisesta pörssistä ja vastaavista, saisiko vaikka käytetyn Intuos 2:n järkevään hintaan. Wacomit ei käytössä juuri kulu, liikkuvia osia on vähän.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #160 : 17.02.2006 klo 21:02:10 »
Vaihdoin juuri Graphire 2:sta Intuos 3:een. Huomasin, että vanha sääntö päti taas. Nimittäin kun ensiasennuksen jälkeen kokeilin Intuosta, se ei tuntunut Graphirea kummemmalta. Mutta kun hain uusimmat ajurit, alkoi homma olla ihan eri pallokentältä. Tarkkuus parani havaittavasti. Että hakekaa uusimmat ajurit Wacomin saitilta ja päivittäkää ohjeiden mukaan... Mutta tämä taitaa olla päivän selvää sanomattakin.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

HC_andersen

• Uusi jäsen
« Vastaus #161 : 01.03.2006 klo 09:43:03 »
Lainaus
Toinen vaihtoehto olisi, että ostaisisin Wacomin Graphire4 Studio. A6, USB-liitintä ja hintakin on 157.90 €.  Mitäs mieltä olette? Onko huonompi tai parempi?
Sopiiko A6 hyvin värittämiseen (ihan mielipidekysymys)?
Otan suosituksia mielellään vastaan.
Kiitos.

Laitoin itselleni tuon edellä mainitun vehkeen, ja hyvin on pelittänyt. Olen käyttänyt sitä toistaiseksi lähinnä värittämiseen ja .. khrm, Warcraft kolmosen pelaamiseen, ja erinomainen vehje tuo on. Pienen kokonsa vuoksi oikea piirtäminen tuntuu kyllä sulalta mahdottomuudelta, mutta ehkä siihenkin tottuu.

Jos olisi varaa, maksaisin langattomasta USB-versiosta hieman extraa, tosin en sitä satasta jonka Wacom tahtoo. Keijoahlqvist voi olla eri mieltä, hän on jo kuulemma joutunut ostamaan uusia vehkeitä katkenneiden johtojen vuoksi.

Onko muilla kokemuksia Wacomin johtojen kestävyydestä? Pelottavan heikolta tuo kyllä näyttää.

Sain omani Wacomin käytettyjen osiosta hieman vajaalla satasella, postikuluja 15 euroa lisää. Ohjelmista en kyllä paljoa maksaisi, mutta virallisia lisenssejä en tarvikaan. Monilla tilanne on toinen.

Ylläpito:korjasin lainauksen.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2006 klo 09:57:41 kirjoittanut Veli Loponen »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #162 : 01.03.2006 klo 10:00:13 »
Olen käyttänyt sitä toistaiseksi lähinnä värittämiseen ja .. khrm, Warcraft kolmosen pelaamiseen, ja erinomainen vehje tuo on.
Minäkin käytän wacomia hiirenä. Eli kaikkeen, mitä teen koneella. On hiukan mukavampi kuin hiiri.

Lainaus
Onko muilla kokemuksia Wacomin johtojen kestävyydestä? Pelottavan heikolta tuo kyllä näyttää.
Mun Wacomini on vasta reilun kahden kuukauden ikäinen, mutta hyvin on kestänyt. Eikä ne johdotkaan ainakaan tässä versiossa mitenkään heikolta näytä. Itse asiassa on vähän paksumpi kuin tän läppärin sähköjohto.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #163 : 01.03.2006 klo 12:58:02 »

Minä hommasin Intuos kakkosen käytettynä, ja olin varsin huolissani tuon kaapelin kestävyydestä. Outoa sinänsä, että ns. ammattilaitteessa on kiinni juntattu USB-piuha: ei voi ostaa esim. eri mittaista tilalle ja jos katkeaa, niin huoltoreissu ei varmaan aivan halvaksi tule.  Intuos on kuitekin pyörinyt noin vuoden päivät kannettavan kaverina, eikä tuo piuha ole osoittanut murtumisen merkkejä, vaikka viikon välein vääntelen johdot solmuun ja tungen pöydän läppärilaukkuun. Koputan puuta.

Sika

• Jäsen
« Vastaus #164 : 01.03.2006 klo 22:13:59 »
Mullon ollu vanha wacom volito a6 jo pari vuotta tai enemmänki koon puolesta on riittäny mut toi paineentunnistus on aika kökkö, varmaan noissa uuemmissa on jo kehittynyt ja toi olki aika halpa sillon kun ostin. Makso varmaan jotain 60 euroo.