Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hapan_kettu

• Vieras
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #645 : 10.06.2010 klo 15:55:24 »
Heips!
Miten on, olen macin käyttäjä enkä aiheesta (ainakaan ~18 sivun aikana) paljoa nähnyt keskustelua tai kysymyksiä. Eli jos hommaa wacomin, jossa tulee photari elements mukana, niin onko se sitten mac-yhteensopiva? Vai saako sen sitten itse ladata?

Kun graafista suunnittelua ajattelin lähteä opiskelemaan niin riittääkö nyt sellainen A6-kokoa oleva lauta vai kannattaisiko satsata? Olen kuitenkin niin pihi... ^^''  Wacom Bamboo Fun Small Pen & Touch -malli pisti tuolla silmään hinnan takia mutta onko käypä? Ei minusta ollut tuolla kauheasti puhetta...
((http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20599))

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #646 : 10.06.2010 klo 17:17:05 »
Eli jos hommaa wacomin, jossa tulee photari elements mukana, niin onko se sitten mac-yhteensopiva?

Kun graafista suunnittelua ajattelin lähteä opiskelemaan niin riittääkö nyt sellainen A6-kokoa oleva lauta vai kannattaisiko satsata? Olen kuitenkin niin pihi... ^^''  Wacom Bamboo Fun Small Pen & Touch -malli pisti tuolla silmään hinnan takia mutta onko käypä? Ei minusta ollut tuolla kauheasti puhetta...
((http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20599))

Viimeks kun kaverini osti tuommoisen mäkbuukiin, sai niin söpön että. Hyvin toimii.

Itse en isompaa huolisikaan kun tuo on kätevä.

Uroskana

• Vieras
« Vastaus #647 : 10.06.2010 klo 18:09:26 »
Eli jos hommaa wacomin, jossa tulee photari elements mukana, niin onko se sitten mac-yhteensopiva? Vai saako sen sitten itse ladata?

99,99% varmuudella aivan varmasti on ja lataus tapahtuu Wacomin oman palvelun kautta, levyn mukana tulee latauskoodilipuke.

Lainaus
Kun graafista suunnittelua ajattelin lähteä opiskelemaan niin riittääkö nyt sellainen A6-kokoa oleva lauta vai kannattaisiko satsata?

Jos mitenkään on mahdollista päästä kokeilemaan niin kannattaa testata mikä itselleen sopii parhaiten. Molemmissa on etunsa. Pienempi on näppärämpi, liikkuu helposti mukana ja sitä on mukava työskennellessään käsitellä ja siirrellä. Ei tarvitse myöskään  reippailla liikaa piirrellessään ja valikoita selailellessaan. Suurempi levy taasen antaa helvetisti enemmän kontrollia. Ainakin itselläni L-kokoa (A4) pienemmällä duunailu on kuin liukastelisi peilijäällä. Näytön koko on kanssa hyvä huomioida. Tottumiskysymyksistäkin voitanee puhua.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2010 klo 18:11:03 kirjoittanut Uroskana »

hapan_kettu

• Vieras
« Vastaus #648 : 10.06.2010 klo 22:27:00 »
Kiitokset nopeasta vastauksesta! :--D Taidankin tilata sellaisen verkkokaupasta, ellei kellään ole parempaa paikkaa tiedossa...? (Turun seudulta)

Jassutus

• Vieras
Vs: Re: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #649 : 16.06.2010 klo 10:35:13 »
Mulle on tulossa tos ens viikolt trust piirtopöytä... ;D en ole varma onko se mikään huippu vempain mutta kelpaa varmaan näin ekaksi piirtikseksi. ???

Olen kyllä kuullu haukuntaa tosta trust:ist et onks se totta et se on ihan paska ?

:o

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Vs: Re: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #650 : 16.06.2010 klo 11:12:07 »
Mulle on tulossa tos ens viikolt trust piirtopöytä... ;D en ole varma onko se mikään huippu vempain mutta kelpaa varmaan näin ekaksi piirtikseksi. ???

Olen kyllä kuullu haukuntaa tosta trust:ist et onks se totta et se on ihan paska ?

:o
Vaikea ymmärtää, miksi hankkia ensimmäiseksi työkaluksi semmoinen joka sammuttaa tekemisen halun.  ???

Mutta mitä Trustiin tulee, kysy Timo Ronkaiselta, hänellä taitaa olla semmoinen eikä ole valittanut.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #651 : 16.06.2010 klo 11:23:29 »
Eipä ollut Trust, vaan NGS DrawMaster. En siis voi tässä auttaa, sori. NGS on ihan OK, vähän lelumainen ote, mutta toimii. Töissä on kyllä Wacom. Siinä on jämerämpi tuntuma, mutta piirrosjälkihän se ratkaisee ja se mitä välinettä tottuu käyttämään.

NGS:llä on syntynyt mm. tämä:

ja tämä:

Timo
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 klo 11:25:51 kirjoittanut Timo Ronkainen »

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #652 : 16.06.2010 klo 11:38:25 »
Trust oli minunkin ensimmäinen piirtopöytäni joskus aikoinaan, pieni A6-kokoinen. Hinta oli halpa, joten sillä pääsi edullisesti kokeilemaan sopiiko piirtopöytä omaan käyttöön. Silloinkin harmitti se, että piirtopöytiä ei oikein missään pääse testailemaan etukäteen, ellei satu tuntemaan ketään jolla semmoinen olisi. Silloin ne olivat tietysti paljon harvinaisempiakin kuin nykyään. Trustissa oli silloin ehkä hankalin piirre se, että kynässä oli patteri, ja se oli siis melko painava. Ei se käytännössä pahemmin haitannut, mutta painavana kynä myös putosi helposti ja meni rikki suuremmalla todennäköisyydellä. Siihen taisi Trustin ura sitten minun käytössäni päättyäkin, seuraavaksi ostin Wacomin.
Trustkin on varmasti niistä vuosista kehittynyt, eli eiköhän se harrastuskäyttöön ole ihan ok. Kokemusta ei uudemmista kyllä ole, mutta näyttävät olevan halpoja ja helposti saatavilla.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #653 : 16.06.2010 klo 11:53:03 »
Patteri on kynässä myös DrawMasterissa. Taaksepäin ketjua hakiessani, huomasin että hankin Drawmasterini vuonna 2004 ja sinä aikana olen oman muistini mukaan vaihtanut patterin siihen kerran pari. Patteri on semmonen kaikista kapein A-sarjan paristo, onko se nyt se AAA.

Timo

OM

• Jäsen
Mikä piirtöpöytä mahtaa olla tässä linkissä värittäjällä?
« Vastaus #654 : 18.06.2010 klo 20:48:46 »

Tietääkö kukaan, mitä piirtopöytää Italialaisen Zagor-sarjakuvalehden värittäjä tässä käyttää?

http://www.youtube.com/watch?v=T4aDskWMluU&feature=related

JanneT

• Jäsen

Tietääkö kukaan, mitä piirtopöytää Italialaisen Zagor-sarjakuvalehden värittäjä tässä käyttää?

Wacomin Cintiqiltä näyttää. Alareunassa komeileekin Wacomin logo.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken

Se on Wacomin vanhempi malli Cintiq 21UX-piirtopöydästä.

tontto

• Vieras
« Vastaus #657 : 02.07.2010 klo 18:36:23 »
Moi.

Ostin juuri ensimmäisen piirtopöytäni (Trust slimline sketch) ja kysyisinkin että saako jostakin asetuksen että kynä toimisi kuin hiiri sitä liikuttaessa. Tarkoitan sitä kun nyt siirrän kynää alustalla niin hiiri on näytöllä oikealla ylhäällä kun kynä on alustalla oikealla ylhäällä jne. mutta miten saisin kynän toimimaan niin että voisin piirtää nurkkaan pitäen kynän keskellä alustaa. (plääh olipa hankalasti selitetty, toivottavasti joku ymmärtäisi mitä tarkoitan.)

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #658 : 05.07.2010 klo 09:24:07 »
saako jostakin asetuksen että kynä toimisi kuin hiiri sitä liikuttaessa.

Tuotteen manuaalissa ei mainita mitään tästä asetuksesta. Wacomin tableteista löytyy mouse ja pen modet, mutta tästä Trustin laitteesta se näköjään puuttuu.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #659 : 05.09.2010 klo 14:38:24 »
Työkoneeseen tuli hiljattain 64 bittinen Windows7, itsellä ei mitään hidasteoireita ollut, mutta toisenlaisia kyllä. Aina kun Wacomilla tökkäsi jonnekin, kursorin kohdalle tuli typerä ympyränmuotoinen animoitu efekti! Kukahan imbesilli tuonkin on keksinyt.

No asiaa tutkiessa kuulin että niin Vistassa kuin nyt seiskassa on windowsin oma erillinen tablet-tietokoneille tarkoitettu tuki, joka on tietenkin oletuksena päällä, olipa sulla tablet-pc tai mikä muu vain. Kuitenkin nuo ominaisuudet aiheuttivat tuon typerän animoidun pörpylän ja saattaa haitata muutakin Wacom käyttöä.

Wacomin foorumilta (http://forum.wacom.eu/) löytyi keino laittaa nuo ominaisuudet pois päältä, kannattaa kokeilla varmuudeksi.

first .. start > (then search for) services.msc > scroll down until you find Tablet PC Input Serv...
(right click) : stop > (then right click) properties > startup type : disable.

Vanha ongelma jonka luulin ratkaisseeni:
Lainaus
En löytäny seiskasta tuota koska sen nimi on nyt Palvelut, ja siellä on suomenkielinen lista jossa ei ole tablet-pc-kohtaa. Mutta löytyi "Lehtiö-PC:n syöttöpalvelu" mikä piti sammuttaa
Nyt kun puuhaan wacomilla seiskassa, ilmiö häiritsee taas, eikä siis ole kiinni tuosta lehtiö-pc -kohdasta.

Tajuaako kukaan miten animoinnin saa pois suomenkielisestä seiskasta? Mitään tuommosta MarkZeron vinkkaamaa kohtaa en löytänyt. Eikä tuolla foorumilla ole laatikkoa 'haku'...