Levyllä hiiren käyttö on erilaista, koska se toimii (ainakin mulla toimi) 100% niinkuin kynä, eli levy on mapattu näytöks ja kursori on just siellä näytöllä missä se vastaavassa kohtaa on hiirellä. Eli:
- Hiiren käyttölogiikka on erilainen, sitä ei auta nostaa ja siirtää ilmassa takasin vaan joudut tekemään koko liikeradan fyysisesti. Tää on tosi hämäävää ja kestää pitkään oppia uudelle tavalle, joka sit taas unohtuu heti kun käytät oikeaa hiirtä
- Ellei sulla ole ihan snadia piirtopöytää, joudut liikuttelemaan kättä aika laajoilla liikeradoilla - hiirellä tehdään isompia liikkeitä kuin kynällä, ja muutenkin koko käyttöasento on erilainen. Mä ainakin piirrän silleen, et lauta/näyttö on suoraan mun edessä, mut käytän hiirtä taas silleen et hiiri on selkeästi oikealla puolella ja edessä on käyttövalmiina näppis. Tämmösessä tilanteessa wacomin hiirellä joudut kurottelemaan koko vartalolla, mikä on ihan pyllystä.
- Se hiiri ei kuitenkaan odota sulla valmiina laudalla, sen sijaan jos sulla on erillinen hiiri, istuu se todennäköisesti hyvinkin näppärässä paikassa ja heti käyttövalmiina. Ja koska hiiri tarvitsee alustakseen tosiaan paljon pienemmän tilan, mahtuu sitä liikuttamaan myös laudan ollessa käyttöasennossa. Jälkimmäisestä on tietty hyötyä vaan jos on kaks näyttöä joista vain toinen on (tietysti) mapattu laudalle.