Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Emppu

• Vieras
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #585 : 29.11.2009 klo 14:42:29 »
Tämä auttanee...

http://www.anthonywyatt.com/blog/2009/02/01/how-to-fix-photoshop-cs4-brush-lag/
Ei mitään muita mahdollisuuksia? Eilen tuli tuon kanssa sen verran pitkään temppuiltua ilman mitään näkyviä tuloksia.

Uroskana

• Vieras
« Vastaus #586 : 29.11.2009 klo 14:46:32 »
Minkäslainen kone on alla? Erityisesti kiinnostaa näytönohjain, mikäli OpenGL -tuki on päällä.

Edit: Ai niin, kai muistit käynnistää Photarin uudelleen aina asetuksia muutettuasi? Jep, palikkakysymys mutta pitää tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2009 klo 14:56:43 kirjoittanut Uroskana »

Emppu

• Vieras
« Vastaus #587 : 29.11.2009 klo 14:59:11 »
Edit: Ai niin, kai muistit käynnistää Photarin uudelleen aina asetuksia muutettuasi? Jep, palikkakysymys mutta pitää tarkistaa.
Laalilaa, toimiipas sittenkin. Palikkakysymyksillähän kaikki paranee, kiitoksia. :B

Marko Raassina

• Jäsen
« Vastaus #588 : 02.12.2009 klo 18:15:52 »
Äh, vihaan Aiptekia nyt.

Minulla on ollut melko pitkään Aiptek Media Tablet 14000, hyvin toimii aluksi mutta sitten tulee yhteen kohtaan outo näkymätön viiru, jonka yli kursori sitten hyppelee, ja piirtämisestä tulee lähes mahdotonta. Aikaisemminkin näkyi olevan juttua Aiptekin "laadusta", joten kukaan ei varmaan tiedä onko tämä virhe korjattavissa? Alkaa palaa käämit tämän kanssa.

Osaisko joku suositella minulle uutta piirtopöytää? Kunhan olisi tarpeeksi laadukas ja hintakaan ei hirvittäisi.
markraas.tumblr.com
twitter.com/MarkoRaassina

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #589 : 02.12.2009 klo 19:50:14 »
Äh, vihaan Aiptekia nyt.
Osaisko joku suositella minulle uutta piirtopöytää? Kunhan olisi tarpeeksi laadukas ja hintakaan ei hirvittäisi.

Jos nyt vaikka tätä ketjua selaat taaksepäin niin löytyy varmaan tietoa.
Esimerkiksi Wacomin bamboo-mallistosta löytyy ihan päteviä ja kukkaroystävällisiä värkkejä.

Tarvitse apua.

• Vieras
« Vastaus #590 : 11.12.2009 klo 16:43:47 »
Olen saamassa joululahjaksi piirtopöydän, ja se olisi mun eka. Tuo Wacomin malli, josta puhutte, kuulostaa ihan hyvältä. Paljon se maksaa? Kun en kovin kallista viitsi ostattaa vanhemmilla. Toimiiko muutes Gimpilla? Tykkään Gimpista tosi paljon, enkä siksi juuri haluaisi vaihtaa ohjelmaa. Oppiiko tälläinen amatöörikin piirtämään tällä laitteella?

Ja neuvoja saa laittaa tulemaan!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #591 : 11.12.2009 klo 17:02:02 »
Olen saamassa joululahjaksi piirtopöydän, ja se olisi mun eka. Tuo Wacomin malli, josta puhutte, kuulostaa ihan hyvältä. Paljon se maksaa? Kun en kovin kallista viitsi ostattaa vanhemmilla. Toimiiko muutes Gimpilla? Tykkään Gimpista tosi paljon, enkä siksi juuri haluaisi vaihtaa ohjelmaa. Oppiiko tälläinen amatöörikin piirtämään tällä laitteella?

Ja neuvoja saa laittaa tulemaan!
Eiks sen hinnan vois ite googlettaa, sehän riippuu kaupasta. Gimpissä toimii ja vartissa oppii.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #592 : 14.12.2009 klo 16:16:47 »
Anttilan mainoksessa näkyisi olevan Trust -merkkinen piirtopöytä, 20x15cm, 49 euroa. Onko kyseinen laite jo tuomittu ketjussa aiemmin, vai onko peräti siedettävä? GIMP-/Photari -yhteensopiva? Kokemuksia? Kiitos, jos.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #593 : 15.12.2009 klo 21:00:13 »
Anttilan mainoksessa näkyisi olevan Trust -merkkinen piirtopöytä, 20x15cm, 49 euroa. Onko kyseinen laite jo tuomittu ketjussa aiemmin, vai onko peräti siedettävä? GIMP-/Photari -yhteensopiva? Kokemuksia? Kiitos, jos.
Muillekin kuin Jannelle: Käytä Hakua ellet jaksa lukea ketjua.
Ketjun lukemalla taas saat selville että Wacom on ainoa tolkun hankinta, muut merkit taas tuppaavat olemaan lähinnä murheenkryynejä ja/tai leluja. Näin se vaan on.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

error_code

• Uusi jäsen
« Vastaus #594 : 05.01.2010 klo 04:20:47 »
Kysyisin vaihtoteristä. Minulla on käytettynä hankittu Wacom Bamboo Fun piirtopöytä, jonka kaikki vaihtoterät käytetty, ja viimeinenkin kovin kulunut. Saisiko jostain ostettua/tilattua uusia vaihtoteriä?

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #595 : 05.01.2010 klo 07:47:56 »
Kysyisin vaihtoteristä. Minulla on käytettynä hankittu Wacom Bamboo Fun piirtopöytä, jonka kaikki vaihtoterät käytetty, ja viimeinenkin kovin kulunut. Saisiko jostain ostettua/tilattua uusia vaihtoteriä?
Verkkokauppa.com
12028   Wacom Bamboo kynän kärjet, 5 kpl. Viiden kappaleen pakkaus vaihtokärkiä Wacom Bamboo -piirtopöydän kynään   10-20 työpäivää   13.90 €

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #596 : 05.01.2010 klo 10:56:49 »
Kysyisin vaihtoteristä. Minulla on käytettynä hankittu Wacom Bamboo Fun piirtopöytä, jonka kaikki vaihtoterät käytetty, ja viimeinenkin kovin kulunut.

Verkkokaupasta ainakin.

Miten saat noi terät kulumaan, kun mulla on vasta toinen terä menossa ja Wacom ollu puoli vuosikymmentä käytössä?

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #597 : 05.01.2010 klo 12:46:34 »
Miten saat noi terät kulumaan, kun mulla on vasta toinen terä menossa ja Wacom ollu puoli vuosikymmentä käytössä?

Ehkä vanhanajan terä on ollu kestävämpää? Ja/tai päällysmuovi sileämpää/vähemmän kuluttavaa?

Mut Bamboosta, kukaan kokeillu Pen & Touch -versiota? Kynän lisäksi toimii (multi-touch) sormihiirenä. Kiinnostava viritys.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #598 : 05.01.2010 klo 13:00:41 »
Verkkokaupasta ainakin.

Samaa piti kysymäni. Kohta kymmenen vuotta käytössä  ja kynän olen joutunut vaihtamaan, teränvaihdolle en ole nähnyt tarvetta? Käytän kuitenkin päivittäin ja myös hiiren asemesta. Säädöt on kyllä asetettu melkein herkimmälle mahdolliselle. Piirrätkö ehkä "raskaalla kädellä"?
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #599 : 05.01.2010 klo 14:22:18 »

Tuohan oli käytettynä hankittu.

On nähty loppuunkuluneita teriä kouluoloissa, vaikka omaa ei ole tarvinnut vaihtaa. Mysteeri. Samoin koulun wacomin suojamuovi on kuin jääkiekkokaukalon maalinedusta. Mitä ne oikein tekee?