Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295886 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

MarkZero

• Jäsen
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #465 : 16.12.2008 klo 19:56:26 »
Nyt olisi tulossa tänne joululahjaksi tuo Wacom Bamboo Fun A6. Piirtis tulee harrastuskäyttöön, joten onko se ihan ok?

Harrastuskäyttöön varmasti ihan OK.
Lainaus
Sitten kysymyksiin. Tarkoittaako tuo A6, että se "piirtoalue" on tuo A6, vai että itse piirtis on A6?
A6 on piirtoalueen koko.

Lainaus
Ja tietääkö kukaan tuleeko Bamboo Funin mukana kynään vaihtoteriä? (olen nähnyt nimittäin joissain videoissa että tulisi...)
Intuos-malleissa on tullut aina mukana muutamia varateriä ja halpisohjelmia, mutta en tiedä näistä halvemmista malleista? Terät ovat kyllä kestäviä ja teränvaihtoa ei hetkeen tarvitse ajatella. Varateriä saa ostettua esim. verkkokauppa.comista ja muista nettikaupoista.

juzi da piirtäjä

• Vieras
« Vastaus #466 : 11.01.2009 klo 16:24:24 »
Edullisesti löytyy pieni piirtolevyjä harrastelijoile. Netistä Oli alle 100€. Sen piirtoalue oli 120mmx93mm. Mitäs mieltä ootte  riitttäiskö aloittelevalle harrastajalee?? ???

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #467 : 11.01.2009 klo 16:41:04 »
... piirtoalue oli 120mmx93mm. Mitäs mieltä ootte  riitttäiskö aloittelevalle harrastajalee?

Minulla samanlainen lätty on tähän asti riittänyt työntekoonkin. Maksoin viisi kymppiä silloin muutama vuosi sitten.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Koukou

• Vieras
« Vastaus #468 : 13.01.2009 klo 13:42:31 »
Olen nyt tullut siihen tulokseen, että kun näita kuvia olen vähän enemmän innostunut koneella värittämään, niin se piirtopöytä on saatava. Minulle varmaan riittää ihan A6 koko, sillä olen aloitteleva harrastaja tällä saralla. Mitään tätä monimutkaisempaa en osaa tehdä niin... : D.

Katsoin verkkokaupasta ja siellä oli mm. nämä:

Wacom Bamboo Fun Small Wide A6
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2381

Wacom Bamboo Fun Small Wide A6 (mitä eroa edelliseen muuta kuin ulkonäkö ja hinta...)
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35476

Wacom Bamboo A6-piirtopöytä

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35335

Mitä olen lukenut, niin paineentunnistus ei ilmeisesti toimi PSPn kanssa, mutta osaako joku sanoa, mikä on esim. Open Canvasin ja GIMPin laita?
Mutta osaisiko joku enemmän asiasta tietävä valaista, että mikähän noista voisi olla paras piirtis minulle? Kaikki kovin saman hintaisia, joten en ymmärrä että mikä ominaisuus sitä hintaa nyt nostaa tai laskee.
(Toivottavasti ei mene kauaa jos jonkun noista tilaa kun ovat verkkokaupan mukaan lopussa, mutta kai ne tilaa jostain lisää...)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #469 : 13.01.2009 klo 14:05:17 »
Mutta osaisiko joku enemmän asiasta tietävä valaista, että mikähän noista voisi olla paras piirtis minulle? Kaikki kovin saman hintaisia, joten en ymmärrä että mikä ominaisuus sitä hintaa nyt nostaa tai laskee.
Tutkimatta asiaa sen pidemmälle voisin todeta että muutama noista näyttää olevan wide. Kun hankin uuden koneen (näytön) epäsuhta piirtopöytäni ja näytön muodon suhteen paheni. Siinähän se koko piirustusala vastaa näyttöäsi. Siis jos sulla on wide näyttö (tai kaksi näyttöä) niin hanki wide lauta. Muuten älä. Tämä ei nyt ole mikään kovin tärkeä pointti, mutta auttaa ehkä tekemään päätöksen. (Itseäni ei varsinaisesti häiritse että näyttö wide mutta pöytä ei.)

Muutenkin kannattaa tutkia tuotetiedoista minkä verran nuo vie pöydältä tilaa ja mitata minkä verran sitä oman näppiksen vieressä on.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2009 klo 16:38:52 kirjoittanut Reima Mäkinen »
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Holle

• Jäsen
« Vastaus #470 : 13.01.2009 klo 14:34:08 »
Piirtämisen ja kuvankäsittelyyn kaksi ensimmäistä jotka kylläkin näyttävät yhdeltä ja samalta koneelta? Noissa on mukana Photoshop Elements js ArtRage. Jo nuo ohjelmat erikseen ostettuna maksavat melkein piirtopöydän verran ja ovat molemmat ihan asiallisia.
Noita löytyy kyllä muistakin liikkeistä kuin verkkokaupasta. Halvin Bamboo on viidenkympin hujakoilla mutta siinä ei taida olla noita ohjelmia.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Koukou

• Vieras
« Vastaus #471 : 13.01.2009 klo 16:24:04 »
Tutkimatta asiaa sen pidemmälle voisin todeta että muutama noista näyttää olevan wide. Kun hankin uuden koneen (näytön) epäsuhta piirtopöytäni ja näytön muodon suhteen paheni. Siinähän se koko piirustusala vastaa näyttöäsi. Siis jos sulla on wide näyttö (tai kaksi näyttöä) niin hanki wide lauta. Muuten älä. Tämä ei nyt ole mikään kovin tärkeä pointti, mutta auttaa ehkä tekemään päätöksen. (Itseäni ei varsinaisesti häiritse että näyttö wide mutta pöytä ei.)

Muutenkin kannattaa tutkia tuotetiedoista minkä verran nuo vie pöytätilaa ja minkä verran sitä näppiksen ohessa on.

Okei. Minulla on läppäri joten kai tässä on sitten wide näyttö, kun leveyttä on reippaasti enemmän kuin pituutta.

Tuosta Photoshop elementsistä voisikin olla hyötyä, jos siinä vaikka toimisi se paineentunnistus...

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #472 : 13.01.2009 klo 17:08:17 »
Okei. Minulla on läppäri joten kai tässä on sitten wide näyttö, kun leveyttä on reippaasti enemmän kuin pituutta.

Tuosta Photoshop elementsistä voisikin olla hyötyä, jos siinä vaikka toimisi se paineentunnistus...
Hienosti toimii. Ota Fun-malli.

Koukou

• Vieras
« Vastaus #473 : 13.01.2009 klo 17:11:25 »
Saitte minut vakuuttuneeksi ja olen jo muutaman klikkauksen päässä tilauksesta : ).
Mutta eikö olekin ihan sama kapistus tuo verkkokaupan kaksi eri hintaista Wacom Bamboo Fun Small Wide A6 -piirtopöytää? Hassu vaan tuo 1.20€ hintaero :D.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #474 : 13.01.2009 klo 17:19:11 »
Saitte minut vakuuttuneeksi ja olen jo muutaman klikkauksen päässä tilauksesta : ).
Mutta eikö olekin ihan sama kapistus tuo verkkokaupan kaksi eri hintaista Wacom Bamboo Fun Small Wide A6 -piirtopöytää? Hassu vaan tuo 1.20€ hintaero :D.
Se on noita automatisoidun verkkokauppatoiminnan ilmiöitä.

Ruidi

• Vieras
« Vastaus #475 : 08.02.2009 klo 14:43:56 »
Nonniin, nyt sain aikaiseksi tulla tänne. Eli olen siis saanut tuon Wacom Bamboo Fun A6, ja hyvä on. A6 riittää minulle aivaan mainiosti, suurempaa en ainakaan vielö ole edes harkinnut. Mukana tuli myös 3 vaihto"terää" kynälle. : )

Suosittelen ostamaan, jos aikoo harrastuskäyttöön.

Aura

• Wannabe
  • Jäsen
« Vastaus #476 : 30.03.2009 klo 18:16:41 »
Pitäisi hankkia isompi piirtopöytä nykyisen A6-kokoisen lisäksi, kannattaako jo hankkia Intuos 4 vai A5 kokoinen Intuos 3?

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #477 : 30.03.2009 klo 20:12:26 »
Nelosessa näkyy olevan hienoisia parannuksia, herkkyys on tuplattu (tosin se on hyvä jo kolmosessa) lähinnä nuo pikanäppäimet näyttävät paremmilta ja niitä on lisätty. Kannattaa katsella hintoja, jos kolmosta saa jostain reilulla alennuksella (tai käytettynä) ja haluaa vähän säästää niin sitä voi suositella. Ei tuo nelonen silleen vallankumouksellisesti paremmalta vaikuta.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #478 : 30.03.2009 klo 20:46:40 »
Nelosessa näkyy olevan hienoisia parannuksia, herkkyys on tuplattu (tosin se on hyvä jo kolmosessa) lähinnä nuo pikanäppäimet näyttävät paremmilta ja niitä on lisätty. Kannattaa katsella hintoja, jos kolmosta saa jostain reilulla alennuksella (tai käytettynä) ja haluaa vähän säästää niin sitä voi suositella. Ei tuo nelonen silleen vallankumouksellisesti paremmalta vaikuta.
Minust 2048 paineentunnistustasoa voi olla jopa vallankumouksellista. Ajatellen niitä jotka saa herkästi jännetuppitulehduksen.

Felt nibs?

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #479 : 30.03.2009 klo 21:07:29 »
Minust 2048 paineentunnistustasoa voi olla jopa vallankumouksellista. Ajatellen niitä jotka saa herkästi jännetuppitulehduksen.

Felt nibs?
Onhan se tuplasti paineherkkyyttä mitä ennen, mutta ennenkin herkkyyttä on voinut säätää erikseen, (eli miten kova paine on maksimi). Mutta ei tuosta lisätarkkuudesta varmasti haittaa ole.

Felt nib meinaa huopakärkeä, joita on tullut jo kolmosen mukana. Sillä saa vähän saman tuntuman, kuin huopateräisellä tussilla. Makuasia onko se sitten kiva vai ei.