Kirjoittaja Aihe: Musta torni  (Luettu 23190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Musta torni
« Vastaus #45 : 02.01.2009 klo 15:27:58 »
Lukaisin joululomalla kakkososan. Siinä missä eka osa tarjosi sentään mukavaa viihdettä tuntui tämä kakkonen turhanpäiväiseltä. Yhtä pitkää "unijaksoa" koko kirja, plääh.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #46 : 17.07.2009 klo 12:39:52 »
Mustaa tornia voisi (kömpelösti) verrata tarinana Kummisetä-televisiosarjaan.

ja joko televisiosarja tai elokuva(sarja) on tulossa.
 J.J. abrams ja "Lost"sarjan kanssaluoja  Damon Lindelof ovat hankkineet sarjan oikeudet Stephen Kingiltä $19.00 huimaan summaan. Sarjaan perehtyneet arvostanevat kauppasummaa.

Urakka alakanee kunhan Lostin viimoinen kausi on saatu alta poies.

“There are always ‘Dark Tower’ conversations, but the figuring out of what this will look like as a movie has not begun. If ‘The Dark Tower’ were in the right hands, I would love to see seven movies executed just right. But you have to get people to see the first one to get them to come and see the second one.”

lisää: http://unrealitymag.com/index.php/2009/04/29/jj-abrams-taking-on-the-dark-tower-after-lost/

päärooliin on kaavailtu mm. Christian Balea.

Saa nähdä miten, jos mitenkään, vaikuttaa Egmontin julkaisuohjelmaan, marvelilla kuitenkin vaikuttaa.

Standin sarjakuvallinen sovitus on toiminut paljon paremmin, mutta kuten teoskin varmaankin päättyy surkeasti.
Toivottavsti silti näemme sitäkin suomenkielellä.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #47 : 17.07.2009 klo 13:36:00 »
Eli jos toi tehdään samalla sabluunalla kun toi "Lost" niin joka jaksossa tapahtuu n 5 edistystä ja loppu on pas.....potaskaa ;D
Je suis alle kuuden euron pizza!

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 23.08.2009 klo 09:27:58 »
Ostin Suomalaisesta kirjakaupasta Mustan Tornin,nyt olen lukenut.
Vähän sekava mielestäni tai en vain lukenut kunnolla ajatuksen kanssa (?)
joo mutta eka Kingini minkä luin.Asteikolla 4-10 tulee vahva 8,kuvitus oli hienoa mutta en oikein pidä tuosta PC-värityksestä mikä on erittäin yleistä nykyään.
Tässä se pisti silmään ikävästi,samoin myös nyky X-meneissä on sama ongelma.
Kello- viiden- tee.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 22.12.2009 klo 14:11:36 »
Nyt on Musta Torni:Pitkä kotimatka luettu.Harmi vain että tämä oli vain 5_numeroa pitkä.Tuntui että loppui ennen aikojaan.Joo kuvitus oli yhtä laadukasta kuten  ekassa osassa,ja lopun 'extrat' kaikista hahmotteluista sun muusta oli kiva lisä.Vankka 8/10.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2009 klo 14:16:34 kirjoittanut Korro »
Kello- viiden- tee.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #50 : 08.01.2010 klo 10:19:16 »
Lainasin kummatkin kirjat suurin odotuksin kirjastosta. Revolverimiestä olen nyt kahlannut puoleen väliin saakka, eikä koko sarjakuva kiinnosta enää yhtään. En ole tajunnut lukemastani sekamelskasta juuri mitään. Henkilöhahmot ovat typeriä, onttoja ja kliseisiä. Kuvituksen puolesta poseeraus- ja pönötyskuvat ärsyttävät. Jos vielä pari sivua sinnillä kahlaan, niin varmasti rupeaa ärsyttämään muovinen värityskin. Luulen, että lukuhommat jäävät Mustan tornin osalta tähän. Kertokaa ihmeessä, jos tätä työlästä lukukokemusta kannattaisi kuitenkin vielä jatkaa. Tuleeko tarinaan jotakin tolkkua, vai mennäänkö samoissa syvissä ja sameissa vesissä toisenkin kirjan loppuun saakka?   
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #51 : 08.01.2010 klo 11:02:38 »
Minä ainakin odotan jo innolla kolmatta osaa. Koskahan mahtaa ilmestyä? Kuvitus on mielestäni kerrassaan upeaa. Jokainen sivu on pieni taideteos.  Kuvittaja ei ole kuitenkaan keskittynyt liikkeeseen, vaan tunnelmiin. Sivut ovat lähes poikkeuksetta melko staattisia, aivan kuin kansikuvia. Luulen, että se on tarkoituksellista. En ole vielä ihan varma, pidänkö ratkaisusta, sillä olen tottunut siihen, että sarjakuva parhaiimmillaan tarjoaa huimaa liikettä ja vauhtia. Ainakin ratkaisu on poikkeava (minun rajoittuneelle sarjakuvatuntemukselleni). Luulen, että sittenkin tykkän.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #52 : 08.01.2010 klo 16:55:50 »
Tuleeko tarinaan jotakin tolkkua, vai mennäänkö samoissa syvissä ja sameissa vesissä toisenkin kirjan loppuun saakka?   

Kysy, ja Kvaak-arviossa sinulle vastataan.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #53 : 09.01.2010 klo 14:30:03 »
Musta Torni: Revolverimiehen alku, Yhteenveto:
-Kirjaston ansiosta tämäkin on nyt luettu.
-Pahikset on osattu taiteilla tosi häijyn näköisiksi.
-Omat sanat "ka" ja "ka-tet" ovat noloja. Tai Jiksiä lainaten: "Oman sanaston keksiminen on fantsuklisee, josta ei parane tehdä irtiottoa."
-Minäkään en ole tajunnut lukemastani sekamelskasta juuri mitään.
Henkilöhahmot ovat typeriä, onttoja ja ärsyttäviä.
-Kuvituksen poseerauskuvat ärsyttävät, kuten muovinen värityskin.
-Taitavat tekijät pystyvät parempaan, ja saavat jotain irti aineistosta. Tiedän siitä että itsekin olisin tässä onnistunut.
-Sekä Suomennos että alkuperäinen kerronta/dialogi on surkeaa ja kankeaa. Tosin sonnasta on paha nyhvästä kulta kimpaletta. (Pahoitteluni, Rmäki.)

Enkä tiedä itsekkään oikein miksi..

Minulla ainakin syy oli se, että kansi, ulkoasu, mainonta yms. antoi kuvan, että kyse on jotenkin lukemisen arvoisesta, korkeatasoisesta teoksesta, myös siksi että jatkoa on tullut ainakin kolmessa eri muodossa.

ja eikös se ole kova Marvelin fanittaja.

On. Sekä Marvel & DC fani. Batman on muuten Kingin lempihahmo.

Niin tuo teoshan ei yhteen "alle kympin maksavaan" lehteen olisi kokonaisuudessaan edes mennyt, että niitä tulisi sitten useampi ostettua ja laatukaan ei tällöin olisi varmasti sama.

Olisi mennyt, helposti. Tämmöistä hölynpölyä ei minun puolestani tarvitse koviin kansiin enää pistää.

Ehkä sitten Locke & Key:kin saadaan joskus suomeksi(Kingin pojan, kauhukirjailija Joe Hillin käsikirjoittama sarjakuva)

Nyt toivot jo liikoja. Ei Suomessa saada laadukasta sarjakuvaa. Niin sanoo lakikin.

Stephen Kingiä tulee lisää Marvelilta, nyt siis myös Tukikohta.

Ei tuokaan niin kummoselta ole vaikuttanut. Kuvitus ei ole makuuni.
Mutta mikä tahansa on parempi kuin DT a.k.a. Musta Torni.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

nowatar

• Jäsen
« Vastaus #54 : 16.01.2010 klo 12:11:03 »
Juuri vähän aikaa sitten sain luettua tuon ensimmäisen osan "Revolverimiehen alku". Omaan arviooni tästä sarjakuvaversiosta voi vaikuttaa se, että olen Kingin lähes koko Musta torni-sarjan lukenut kirjoina ennen kuin sain käteeni tämän muunnoksen mutta joo.

Aluksi silmiin pisti juuri muovinen väritys jonka suurimpia faneja en ole koskaan ollut mutta yllättävää kyllä opin siitä jopa pitämään. Voimkas mustan käyttö ei minua häirinnyt ollenkaan. Se, että olen lukenut alkuperäisteoksen esti kenties minua arvioimasta tätä sarjakuvaa erillisenä teoksena ja asennoiduinkin siihen enemmänkin alkuperäisen tarinan "kuvituksena"

Tarinaa on karsittu alkuperäisestä ja luonnollisesti kaikkia kirjan syvempiä koukeroita ei ole siirretty sarjakuvaan. Tästä voi syntyä henkilöhahmojen ohueksi jääminen (esim. Rhean motiiveista ja toiminnasta oli luonnollisesti kirjassa enemmän juttua)

Olin vaan niin fiiliksissä tätä lukiessani (kovana Musta torni-fanina) etten ehkäpä osannut lukea sitä sillä "kriittisyydellä" millä yleensä etenen teoksia kahlatessani.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #55 : 03.08.2010 klo 21:04:55 »
Wallu tietää kertoa Pelit 7/2010 -numerossa (s. 62), että Mustaa tornia ei enempää julkaista ja taustoittaa, että Suomessa opuksia ostettiin, mutta yhteispainatus näytti nurjan puolensa, kun toisaalla Pohjolassa ei ostettu.

Tietoa en muista toisaalta bonganneeni, mutta kun kyseessä on Wallu, niin ei liene syytä epäillä tietoa.

Itse en tästä ole järin pahoillani, syksyllä kun Egmontilta tulee jälleen laidasta laitaan sellaista kovan tason herkkua, että tällaisen mielestäni varsin heppoisen materiaalin siivoaminen julkaisuohjelmasta on vain eduksi. Jenkkilässä jatkoa on tuotettu muutaman minisarjan verran, joten tätä samalla sapluunalla tehtyä kärsimysnäytelmää olisi ollut käännettäväksi vuosikausiksi.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #56 : 05.08.2010 klo 12:05:36 »
Musta torni 1 & 2 tuli ostettua ja luettua kesäkuussa (kiitos Egmontshopin alen/lopetuksen). Minä kyllä oikeastaan pidin näistä ja jäin odottamaan jatkoa. Kuvitus ei ollut ihan sitä mitä olisin toivonut mutta kyllä siihen silmä lopulta tottui. Ikävä kyllä tuollaista kuvitusta näkee nykyään muuallakin turhan paljon. Enemmän häiritsi turha "kertojan" jaarittelu  ja keksityt sanat. Kyllä näitä kuitenkin olisin toivonut lisää julkaistavan. Johtuuko sitten vain siitä että King on lempikirjailijani vai itse sarjakuvasta niin sitä en osaa sanoa.

Tukikohta sarjakuvaan kävin tutustumassa Marvelin sivuilla ja jos näistä kahdesta pitäisi valita niin ennemmin toivoisin että The Stand sarjakuvat julkaistaisiin suomeksi. Ainakin kuvitus oli lähempänä perinteistä sarjakuvaa ja näytesivut sekä kannet saivat mielenkiinnon heräämään. 

Spunkmeyer

• Jäsen
« Vastaus #57 : 15.08.2010 klo 19:02:54 »
Hittolainen. Nyt ei kaduta että tilasin loppukeväästä sarjan 3. ja 4. osat hc-jenkkilaitoksina. Suomessa jää vähän kaikki aina kesken.
PIRATE CREW - We Don't Innovate. We Imitate.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 17.08.2010 klo 15:10:41 »
Hittolainen. Nyt ei kaduta että tilasin loppukeväästä sarjan 3. ja 4. osat hc-jenkkilaitoksina. Suomessa jää vähän kaikki aina kesken.

Pitää tilata toi sama paketti,sitten ollaan SAMICXIA.Eivaan,sen verran hyvä sarja ja kuvitus varsinkin jos Jae Lee jatkaa myös kakkoskirjan jälkeen?
Kello- viiden- tee.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #59 : 19.08.2010 klo 18:46:56 »

Todella harmi jos tämä sarja jää kesken. Kakkososa olikin kyllä jonkinlainen väliinputoaja jossa juoni ei oikein edennyt yhtään. Sinänsä ymmärrän jos jotkut menettivät tuossa kiinnostuksensa. Seuraavissa osissa kyllä sitten taas päästään asiaan ja neljännessä osassa alkaa näkymään merkkejä jo sarjan mahdollisesta päättämisestä.

Tukikohta sarjaan en ole tutustunut mutta The Stand tuntuu kolmen albumin jälkeen oikeen mukavalta sarjalta.