Kirjoittaja Aihe: Klassikkoja uusiksi  (Luettu 2335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Klassikkoja uusiksi
« : 30.11.2005 klo 16:49:53 »
Alkuperäisestä tuli mulle mieleen että tekijät ovat ruvenneet muuttamaan vanhoja sarjakuviaan kuten Spielberg ja Lucas elokuviaan.

Hergehän taisikin piirtää aikoinaan parit Tintit uusiksi. Miksi Uderzo ei piirrä alkupään Asterixeja uusiksi, sen sijaan että pitää väkisin keksiä uusia tarinoita? Äkkiäkö nyt esimerkiksi Asterix ja gootit -albumista muokkaisi nykynuorisolle sopivamman version; gootit piirrettäisiin Nemin näköisiksi ja laitettaisiin niille radiopuhelimet kouraan.

Sarjakuvakokoelmaani, tai osaa siitä, olen siirrellyt ihan tavallisissa pahvilaatikoissa. Etsitään vaikka jostakin lähikaupasta mahdollisimman iso laatikko ja ladotaan se sarjiksia täyteen. Jos yksi laatikko ei riitä otetaan useampi. Nostetaan ehdottomasti pohjasta tai katastrofi on valmis. Lootaa kannattaa yrittää vahvistaa teippaamalla. Jos ei itse jaksa laatikkoa kantaa, jonkun entisen roudarin voi yrittää värvätä kaljapalkalla kantoavuksi.

EDIT: Jaoin sivujuonteen omaan ketjuunsa. Siitä tuo Jipon viestin loppuosa. -joe-
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Lurker

• Valvoja
Re: Sarjakuvien muuttaminen
« Vastaus #1 : 30.11.2005 klo 17:51:33 »
<snip>
Muutin hieman ketjun otsikkoa. Alkuperäisestä tuli mulle mieleen että tekijät ovat ruvenneet muuttamaan vanhoja sarjakuviaan kuten Spielberg ja Lucas elokuviaan. <snip>

Tässähän olisi ideaa.

Nyt "Toveri Teräsmies" kolmen lehden boxissa. Vaihtoehtoisen lopun lisäksi 200-sivua ennen näkemätöntä luonnosmateriaalia ja hylättyjä ruutuja + hassut mokat. Mukana dokumenttilehdykkä neuvostoliittolaisesta sarjakuvasta. Sabluunana alkuperäisen tarinan päälle Mark Millarin kommenttiraita. Tuhannelle ensimmäiselle mainosjuliste ja "salaiset sivut."

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Re: Klassikkoja uusiksi
« Vastaus #2 : 30.11.2005 klo 18:52:37 »
Cecil B. DeMille teki kokonaan uuden version aiemmasta elokuvastaan. Se on eri asia kuin se, että George Lucas ja Steven Spielberg tekivät viimeiset korjaukset leffoihinsa sellaiset pari vuosikymmentä myöhässä. Ja kyllä, sarjakuviakin lucasoidaan.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #3 : 30.11.2005 klo 20:33:33 »
Cecil B. DeMille teki kokonaan uuden version aiemmasta elokuvastaan. Se on eri asia kuin se, että George Lucas ja Steven Spielberg tekivät viimeiset korjaukset leffoihinsa sellaiset pari vuosikymmentä myöhässä.

Ja Hitchcock teki Vuokralaisen uusiksi.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #4 : 30.11.2005 klo 20:56:49 »
Ja Hitchcock teki Vuokralaisen uusiksi.

Hitch teki uusiksi elokuvan "Mies joka tiesi liikaa" vuosina 1934 ja 1956.
Vuokralaisen mykkä- ja ääniversioissa 1927 (Hitch) ja 1932 oli sama pääosan esittäjä, Ivor Novello, mutta eri ohjaaja.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #5 : 01.12.2005 klo 15:06:37 »
Hitch teki uusiksi elokuvan "Mies joka tiesi liikaa" vuosina 1934 ja 1956.
Vuokralaisen mykkä- ja ääniversioissa 1927 (Hitch) ja 1932 oli sama pääosan esittäjä, Ivor Novello, mutta eri ohjaaja.

Niinpä tietysti, mistähän minä sen Vuokralaisen tempaisin?