Kirjoittaja Aihe: Turun sarjakuvatapaamiset  (Luettu 255063 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Re: Turun sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #300 : 04.08.2006 klo 13:35:52 »
Kiitos kaikille eilen paikalle ilmaantuneille.
Korttinne ovat nyt aktivoidut. Mitä nyt Sammakon kohdalla muutama pieni kysymysmerkki prosenteista ja silleen...
kiitokset myös ulkomaalaisvahvistukselle, joka myös laitettiin kantamaan tuoppeja.
Korteista puheenollen, Gothadelica: kunhan paranet flunssastasi saat omasi ja Jouko: kiitos lampaasta. Toimitamme viimeistään ensi kerraksi omaisuutenne teille.
Seuraava kierros sarjakuvien yönä 17.08.2006 16.59 etiäppäin josta asianmukaiset flyerit levittetty pahennusta herättämään.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 klo 14:55:57 kirjoittanut Curtvile »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #301 : 04.08.2006 klo 14:54:12 »
Uteliaisuus vaivaa... uskalsiko maijavi?
Puriko vesapai?
Pelastiko karvainen setä vai joutuiko maijavi ojasta allikkoon?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #302 : 04.08.2006 klo 15:05:14 »
Uteliaisuus vaivaa... uskalsiko maijavi?
Puriko vesapai?
Pelastiko karvainen setä vai joutuiko maijavi ojasta allikkoon?

Maijavi uskalsi. Thorin vasara soi ja Tertsi kävi. Käsiteltiin myös laveerausta ja esitettiin Mel Gibsonin Patriot alle viidessä minuutissa.
Tosimiehet pelaavat venäläistä rulettia puoliautomaattisilla pistooleilla, hämähäkkimiehen anatomia käsiteltiin ja minä pidän kuulemma itseäni nuoremmista pojista ja lempipäiväni maananatai. yrtti ei sentään ollut Venkoli.
Thorin Vasara. Ja sitten vasaramäkeen.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #303 : 04.08.2006 klo 16:44:03 »
Maijavi uskalsi.

Näin juuri! Väkimäärä kasvaa kasvamistaan ja mukavaa oli. Mutta mielenkiinto herää: pitkäänkö pojat jaksoivat? Minä lähdin ja Maija samalla ovenavauksella puoli yhdentoista maissa syömään (ruokaa) mutta Timo ja Toni ja tertsi ja Jouko jäivät ylläpitämään mainetta maallista - mites kävi, herrat?
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #304 : 04.08.2006 klo 17:03:46 »
Näin juuri! Väkimäärä kasvaa kasvamistaan ja mukavaa oli. Mutta mielenkiinto herää: pitkäänkö pojat jaksoivat? Minä lähdin ja Maija samalla ovenavauksella puoli yhdentoista maissa syömään (ruokaa) mutta Timo ja Toni ja tertsi ja Jouko jäivät ylläpitämään mainetta maallista - mites kävi, herrat?

Ei siinä kai kovin kauaa oltu, olisiko tuopillisen ajan. (?)
Mukavaahan siellä taas oli - ehkä vähän kaoottista, kun pöytä oli täynnään vaihtokauppasarjakuvajulkaisuja. Lehdet vaihtoivat omistajaa, ja lopulta haihtuivat melkein kaikki onneksi uusien omistajien käsiin, mutta Iines jäi sitten kuitenkin mulle, Petterille kelpasivat vain liitteenä olleet söpöt tarrat.  ;D

Timo

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #305 : 04.08.2006 klo 17:33:25 »
pöytä oli täynnään vaihtokauppasarjakuvajulkaisuja. Lehdet vaihtoivat omistajaa, ja lopulta haihtuivat melkein kaikki onneksi uusien omistajien käsiin, mutta Iines jäi sitten kuitenkin mulle, Petterille kelpasivat vain liitteenä olleet söpöt tarrat.  ;D

Näin juuri! Minä poimin mukaani Anne Muhosen Ada-sarjakuvan (Pohjan kruunu) ja luinkin sen jo tässä päivällä. Itsenikin sarjakuvasta kuvallisesti löysin ja muutenkin rokkijutuista tykkään, joten eihän sitä voinut olla symppaamatta.

Mitenkä muut - miltä saamanne sarjakuvat vaikuttivat? Kuka sen King Kongin saikaan?
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #306 : 04.08.2006 klo 17:42:00 »
Mitenkä muut - miltä saamanne sarjakuvat vaikuttivat? Kuka sen King Kongin saikaan?

Voi - tästä tuli mieleen kun viisivuotiaana osallistuin vappujuhlissa ongintaan. En muista mitä voitin, mutta se jännitys, se jännitys... voisko Turun vestareilla olla sarjisongintaa? Iiihhhh...
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #307 : 04.08.2006 klo 17:47:41 »
Minähän sen King Kongin (tietenkin?) otin.
Sarjisongintahan voisi olla jännää...  ;D Mitens se tapahtuu? Ei taida olla sama kuin se missä vedellään naruista? Ihan ongella pitää onkia? Omista tivolimuistoista on hämärä kuva jostain magneetilla toimivasta onkihässäkästä (ei nyt en ollut humalassa, vaan nelivuotias). Vedä-narusta-toteutus voisi olla helpompi aikaansaada. Jaksetaanko värkätä?

Timo

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #308 : 04.08.2006 klo 17:57:40 »
Sarjisongintahan voisi olla jännää...  ;D Mitens se tapahtuu?

Täähän olisi pirun helppo järkätä - ja hauskakin! Ei se vaadi käytännössä kuin jonkun onkivavan jonka päässä on koukun sijaan ämpäri. Ihmiset kun tulevat onkimaan, saavat ämpäriin yllätyssarjakuvan. Voisi vaikka pitää siten, että "pääsymaksuna" on yksi sarjakuvalehti tms, jotta kysyntä ja tarjonta kohtaisivat.

Mää voin vaikka tämän järjestää, helppo ja hauska juttu!
-Roope Ankka

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #309 : 04.08.2006 klo 18:05:13 »
Oli taas niin mukavaa. Kaikki pitelivät vuorollaan mun vasaraa ja oi ne Witch-kalenterin vinkit siitä millaisiin poikiin ihastut oli kivoja. Jatkan Vesan silmien tarkkailua ens kerralla.

Mutta vaikka lähdinkin jo yhdeksältä niin Herra päätti hyvyydessään rankaista toisesta peräkkäisestä baari-illasta hieman kehnolla ololla. Työpäivän lusiminen tuotti tuskaa. Onnex alkoi viikonloppu.

Mulle päätyi Tertsin saksankielinen Archie Cash kun siinä sanottiin heti ekalla sivulla että "Zum Teufel! Gib mir meine krücke! Verfluchter." Ja Timon Markos robottiajan sankari. En oo vielä kerinnyt lukea.

Huomenna vois käydä Alfassa kokeilemassa Turun Sarjakuvaseuran virallista jäsenkorttia jossa on Hectorin kuva. Että antaako ne mulle alennusta vai pitääkö hakea Hector paikalle.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #310 : 04.08.2006 klo 18:26:29 »
Huomenna vois käydä Alfassa kokeilemassa Turun Sarjakuvaseuran virallista jäsenkorttia jossa on Hectorin kuva. Että antaako ne mulle alennusta vai pitääkö hakea Hector paikalle.

Jörndonnerwetter! Pakko liityä heti. Tuokaa minulle Hectorin pää!

Sarjis-onginta on simppeli järkätä. Tarvitaan vain "onkivapa", narua, muoviämpäri, sarjiksia ja verho. Sekä joku sinne verhon taa kykkimään. Nämä elementit yhdistetään tavalla joka opetettiin jo professori Xavierin rippikoulussa.

Helketti kun menin just myymään pois (ja halvalla) Aku Ankan numeron 1/1966, jonka johtosarjana on "Captain Blight's mystery ship" eli "Sammuttakaa valot!" -tarina.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #311 : 04.08.2006 klo 18:28:52 »

ota vasara mukaan, varmuuden varalta.
Tai Hector.
Pitäisi toimia, vaikka pertti kyllä varmaan valittaa suureen ääneen huutavaa vääryyttä.
Sarjisonginta menee listalle, lämmin kiitos Rojulle.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #312 : 04.08.2006 klo 18:45:40 »
Kuulostaa ihan oikeasti siltä että Turun (entinen pääkaupunki ja syystä) touhu on yllättävän tervettä ja virkeää.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tertsi

• Vieras
« Vastaus #313 : 04.08.2006 klo 22:07:56 »
Dodiin!
Kotona ollaan taas.
Leppoisaa tarinointia harrastimme sarjakuvienvaihdon lomassa.
Lännenteitä pitkin saavuin takas Helsinkiin.

Niin joo, akvarellejä, sopivia poikia, fernettiä, hergeä, franquinia, tuopinkantoa ja tuopinkannattamista kauniimmalla sukupuolella ja muuta mukavaa oli Turussa tällä kertaa. Niin, ja kaiken lisäksi vielä illan päätteeksi törkeän iso rullakebab.

Pidän itseäni vanhemmista pojista.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 klo 23:09:51 kirjoittanut tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #314 : 04.08.2006 klo 22:16:49 »
Vielä palatakseni Cosmicin keskustelunaiheisiin:
Mikä moka tässä on?