Hesari ja WSOY eivät tosin ole 15 vuoteen olleet samaa konsernia. Kustantamon omistaa Bonnier.
Käsi pystyyn virheen merkiksi.
Hyvin olin yrityskaupat innoittanut / sotkenut koska Tietäväinen toimii ajoittain HSn kuvittajana mutta itse näinä " kyllä tekoäly sen hoitaa" aikoina olen tyytyväinen että käytetään graafikkoa/ kuvittajaa eikä prompteja.
Itse teos on huolitellusti laadittu ja tutkittu. Tämä ei tarkoita kuivan analyyttistä ja kuvitus on sarjakuvakerrontaa.
Se elää ja kertoo tarinaa eikä sorru mihin monen graafikon/ kuvataiteilijan yritelmät alalla= todella hienoja kuvia mutta irrallisia kokonaisuudesta ja aavistuksen jäykkiä.
Sarjakuva kun ei ole elokuvaa ja väärin ymmärretty Kubrickismi " jokainen kuva on maalaus" puuttuu tästä.
Ehdottomasti kuuluu lukea oli sitten kiinnostunut historiasta, luonnosta, mytologiasta tai yhteiskunnasta. Tai lyhyemmin: ihmisestä.
Ja jos allekirjoittaneen tavoin Ville Tietäväisen sarjakuvafestareiden ohjelma meni ohi aikataulullisista syistä, hän on ensin ylihuomenna lauantaina 03.10.2026 Turun Kirjamessuilla ja sitten lauantaina 24.10.2026 Helsingin Kirjamessuilla.