Author Topic: SYKSY 2005 -haaste kommentit  (Read 11926 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leo

• Jäsen
Re: SYKSY 2005 -haaste kommentit
« Reply #45 on: 02.12.2005 klo 16:35:34 »
Nyt on viimeinen urakka ohi, eli olen kommentoinut kaikki työt päällisin puolin läpi. Taso oli ehkä kaikista haasteista paras tähän mennessä tai niin väittäisin. Eli vähän kommenttia:

Markku Myllymäki: Sulla on anatomialtaan kivoja hahmoja. Mustavalkoiseen jälkeen ei mun mielestä kuitenkaan sovi noin ohut viiva. Vaikka se onkin vaan oma mielipiteeni, niin lisäisin sinuna ensi kerralla väriä tarinaan. Harrastajanahan(?) sinä näitä teet, mutta pieni tai suurikin vaiva värittämiseen olisi sen arvoista. Kerronta ja dialogi toimivat hyvin, vaikka se oli ehkä aivan aavistuksen verran kliseistä. Parasta antia tarinassa olivat Aurinkotuulen pyydystämät/voittamat otukset ja kekseliäät tavat voittaa ne. Ihanko itse kehitit kaikki otukset, vai oletko lainaillut joistain mytologioista tms. ideoita?

Wiljami: Netissä julkaistavaksi tarinaksi värit ovat kivoja, paperilla ne olisivat ehkä liian ”teknisiä”. En minä tiedä, tai ainakaan en osaa selittää. Kerronta ja loppuvitsi ovat hyviä. Perinteinen taktinen tauko ja tarinan lopettaminen tuohon pisteeseen ovat hyviä, joskin yleisiä ideoita. On hyvä myös, että viimeisessä kuvassa ei näy hahmojen ilmeitä, sillä se voisi viedä vitsin tehoa. Piirrokset ovat hyviä. Hahmoista ei tosin näy kuin naamat etc. joten tarkemmin on vaikea sanoa. Hyvää työtä!

Holle: Mitä tästä voi sanoa. Kaikki mikä on tarinassa, toimii omalla tyylilläsi mainiosti. Eipä ole mitään moitittavaa, joten kommentoitavaakaan minulla ei ole tarjota. Loistavaa!

Joonase: Okei, tyttö puhelee/ajattelee itsekseen ja sitten kaatuu? Tarinasi ei auennut minulle. Ei tarinan eikä kuvan tasolla. Olen kuitenkin myös yksinkertainen lukija, joten älä ota mitään liian henkilökohtaisesti. Pidin tyylilläsi tehdyistä kuvista, samalla tyylillä tehty pitkä sarjakuva olisi kuitenkin minulle liian raskasta luettavaa (Kaltsu ja kumppanit, nyt saatte haukkua minua ;-) ).

Aute-uur: Näen pallon, joka sählää jotain, minulle outoa kieltä, tissit ja ”who the fuck raped the dentist?” –tekstin. Tämä on varmasti sitä taiteellista sarjakuvaa, josta en ymmärrä mitään. Isot pojat sitten kertovat, että olen sivistymätön moukka, joka ei ymmärrä taiteesta mitään.

Grezen: Omaelämäkerrallinen tyyli sopii sinulle. Suosittelen jatkamaan tuolla tyylillä. ”Tuun varmaan aika pian takaisin, ei oo oikein bilefiilis”. Heti tiesin, että jaahas, taitaa neidillä olla oma käsitys sanasta ”pian” ja niinhän siinä sitten kävi. Muodonmuutos prinsessasta sammakkoon oli aika ”vänkä” idea. Ainoa häiritsevä seikka on viimeisen ruudun mies, jonka jalat eivät näy ollenkaan. Saa olla aika ihmeellisessä asennossa, että tuolta näyttää. Mun sarjoissa on usein tuollasia, etten enää jaksa korjata jo kerran piirrettyä asentoa ja mitä enemmän sarjakuvasi muistuttavat mun vastaavia, sitä enemmän kannattaa huolestua :-P Ei vaan, hyvää työtä, onnittelen!

Jarmo: Mulla kävi kanssa mielessä tehdä Marion prinsessasta tarina, mutta.
ideoiden puutteessa hylkäsin sen. Onneksi sä tartuit tilaisuuteen ja loppu tuloshan on mainio. ”Öö… Hei… Ei sinun sitä kautta pitänyt tulla” on niitä kommentteja, jotka tekevät näistä tarinoista hyviä. En mä tiedä mikä niissä mua viehättää. Olitko ”lainannut” tuota loppuratkaisua eräästä netistä löytyvästä videosta, jossa on vähän samantapainen loppu? Lähellä rajoja JPG-muoto tekee ikävästi väreille, mutta minkäs sille mahtaa. Kiva työ.

Tuukka: Tämähän on vähän kuin Jysäyksen tarinat. Tai sellainen tuli mieleen. Olet kehittynyt ihan valtavasti viimeisestä tarinasta, jonka muistan. Se tosin taisi olla mustavalkoinen ja sinun käytössäsi värit pääsevät oikeuksiisi. Prinsessan yleishömppä –ilme (onko hömppä mun oma sana vai ihan yleinen?) huvitti. Sekä hullu ilme ”isin turvamiesten” takana. Ei löydy pahemmin muuta kommentoitavaa, kun oli niin hemmetin hyvä sarjakuva.

(Leo: Siis tosi loistava tarina! Kuin sä pystyt tollaseen?)

Mika: Perushyvä idea, ilman kummempia yllätyksiä. Tekstit suosittelen tekemään käsin, tietokoneella ne näyttävät ihan liian teknisiltä. Nuo muutamat tekstit, jotka olet tehnyt käsin näyttävät vieläpä kivoilta. Tosi prinsessan näköinen muuten tuo ”vanha” nainen :-D. Pieruhuumori puree aina, joten sarjakuva ei tuota pettymystä.

Tuuk42: Yhdyn Hazartin mielipiteeseen. Yksi parhaista sarjakuvista tässä kilpailussa, vaikken tykkääkään panna näitä paremmuusjärjestykseen. Tuo tyyli tulee vielä puremaan ihan rahallisesti, jos vain jaksat vielä harjoitella. Tai jos ei pure niin vika on muissa, ei sinussa. Oletko muuten saanut töitäsi vielä kaupaksi tai onko niitä julkaistu jossain? Mutta siis, loistavaa jälkeä.

Haddokki: Parempi kuin Ilta-Sanomien Kuukauden kotimainen keskimäärin (niitä yhtään väheksymättä). Jos et ole vielä siellä näyttänyt sarjakuviasi, niin suosittelen suuresti. Ihmettelisin, jos tuolla et pääsisi Kuukauden kotimaiseksi. Simppeliä, yksinkertaista ja hyvää jälkeä. Vitsikin on hyvä. Kuten aikaisemminkin todettu, kaikista hyvistä sarjoista on vaikea keksiä kommentoitavaa.

Marj: Vastaavanlainen piirrosjälki olisi herättänyt mussa aikaisemmin vain pikaluvun vauhtia, mutta nykyään (osittain tiettyjen Jysäyksen sarjojen ansiosta) ihailen, arvostan ja kadehdin suuresti piirtäjiä, jotka pystyvät tuollaiseen. En pahemmin naura ääneen sarjakuvia lukiessani, mutta nyt se oli lähellä viimeisessä ruudussa. Tästä tulee jokin ammattilaistyö mieleen, mutta en saa millään muistiini, että mikä. Tuolla sarjakuvalla saat multa paljon arvostusta (vaikkei mun arvostus kovin arvostettava juttu olekaan :-P). Näitä haluan nähdä enemmänkin ja myös paperille julkaistuna! Voiko (tai onko voinut) sarjakuviasi siis lukea ihan painettunakin?

Hege: Hyvältähän tuo näytti, vaikka muuta povasitkin. Vähän samaa palautetta kuin Markulle, eli noin tasapaksun ja ohuen viivan kanssa toivoisin näkeväni hieman värejä. Hyviä ideoita noissa sarjakuvissasi. Näistäkään en löydä valitettavaa, joten palaute jää lyhyeksi.

Jukka: Ihan näppärän näköisiä hahmoja, ehkä vähän epäselviä, joissain kohtia. Perus-ok tarina ilman yllätyksiä. Kokonaisuutena kuitenkin hyvä, suhtaudun alitajuisesti vain nihkeämmin tarinaa, kun sanot sen olevan ”huitaistu” vaikkei sarjakuvassa mitään vikaa olisikaan. Eli hyvää työtä!

Tertsi: Hyvät piirrokset, hyvät värit, hyvä dialogi, hyvä käsis, ja hyvä idea. Tässä tarinassa ei ole kerrassaan mitään huonoa. Paitsi ehkä perinteisen palkin/katuojan/riman tms. puuttuminen. Jos rankkaisin työt johonkin järjestykseen tämä olisi ehkä ensimmäinen, mutta enpä tee niin :-P

Tertsi 2
: Hieno lopetuskuva. Kädet ovat ehkä vähän hassussa asennossa, mutta idea on hyvä.

« Last Edit: 02.12.2005 klo 16:38:46 by Fubble »

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #46 on: 02.12.2005 klo 22:36:32 »
Markku: Ja kisan avausta seuraavana päivänä tyrkätään muille hiki otsalle pistämällä esille tämmöinen saaga. Lisää mustaa. Ja loppuratkaisu on aivan oikein, naisen tarvitsee vain ehdottaa miehelle pariutumista ja peli on pelattu.

Wiljami: Omanlaisensa hieman lakoninen tunnelma, juttu (niin simppeli kuin se onkin) tulee hyvin kerrotuksi

Holle: Juttu jää ensilukemalta hiukan epäselväksi, "kommenttiraitasi" sentään selvitti tilannetta.

joonase: vitsi/rytmi ei nyt oikein osu kohdilleen, kaikki on vaaleanpunaista hattaraa (joskin piirrettynä mustalla) ja sitte se kaatuu kops. Hahmon silmät ovat hiukan kaukana toisistaan. Tekotapana oletan olevan sen että ensin tehdään mustaa ja sitten ohennellaan mustia pintoja valkoisella niin hieman lisää tarkkuuta siten syntyvien viivojen paksuuteen, nyt esim. kakkosruudun käden kolme sormea ovat aika jytkyt.

aute-uur: onk tää ny sitä Japanilaista super deformedia? Ei siitä paljoa irronnut ellei koko juttua lue jonkinlaisena vitsinä nuoren mangafanin palavasta luomisenpalosta.  ???

Grezen: eka sivu olisi ehkä näpyllä päässyt ykköspesälle, mutta toinen sivu tekikin kunnarin.

Jarmo: retee roiskaisu, henkilökunnan ovi oli kiva.

Tuukka: Hupaisaksi koin tämän supersankariefektin eli pimeydessä hohtavat silmät ja hampaat täsmän tiedostavan sarjakuvan yhteydessä.

Mika: Mjoo, semmoista perusselkeetä jälkeä perusvitsillä, kaipaisi vielä pientä extraa erottuakseen kunnolla, jokin enemmän tekstatun oloinen fontti olisi sopinut paremmin.

Tuuk42: Snif snif, tässä koetetaan itkettää koko kvaakkia, hieman jää hämäräksi mitä kolmossivulla oikein tapahtuu, tarinaltaan mieleen tuli tulitikkutyttö, sama juttu fontista kuin Mikallakin.

Fubble: Aika jytkyä jälkeä, ei niin omaperäinen idea, mutta viimeinen ruutu pelastaa kerronnan ja vitsin.

haddokki: Ei osunut nauruhermooni, mutta on tuo jälki parempaa kuin paikallisissa ilmaisjakelulehdissä olevissa stripeissä

Marj: Haasteen parhaimmistoa, jälki miellyttää silmääni ja tarina on sopivan mittainen ja hyvin rytmitetty.

Jukka Koivusaari: Tiivistettyä Modestyä, eniten nauratti ankkaneidin nimi: Virginie. Pahiksen voittokeino sama kuin Jarmolla!?

Tertsi: Vitsi ei iskenyt, koska pyörittelin itsekin samanlaista ideaa aikani. Ensimmäinen ruutu asettaa oivasti hieman pelottavan tunnelman. Don Martinin sijaan minulle tulee mieleen Sergio Aragones
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Reply #47 on: 04.12.2005 klo 22:10:07 »
Tuuk42

Kuten sanottu jo, parhaan näköistä jälkeä mitä sinulta on nähty. Komeaa väritystä ja kuvakulmien käyttöä. Nämä miltei (mutteivät täysin) peittävät piirrosjäljessä edelleen vähenevässä määrin olevan kömpelyyden. Erityisesti perspektiivit paikoittain heittävät miten sattuu. Kerronta kolhaisee karikkoon viimeisellä sivulla. Jäi epäselväksi miksi tuli kuolema juuri nyt, tai kuka kiroili mistä syystä. Mutta perin komea kynsien paljastus siis kokonaisuutena.

Fubble
Kuvitusjälki ihastuttavan pelkistettyä ja sopii tarinaan. Vitsi sinäänsä on nähty aiemminkin. Väritys minun makuuni noin 50% liian räikeää.

PS. Enpä tiedä mihin Mario-juttuun viittaat, en ole nähnyt tai ottanut vaikutteita.

Haddokki

Tämä jäi näin yksittäisenä strippinä vähän vajaaksi. Eli ihan kiva strippi ja riittävän toimiva kuvitus. Mutta liian lyhyt pätkäisy, että osaisi tarkempaa analyysiä lähteä rakentamaan.

Marj

Tämäpäs olikin ääripositiivinen ylläri tämä. Aivan ihana juttu, jota epätyypillinen kuvitus kuljettaa sujuvasti eteenpäin. Ihan kisan parhaita näyttöjä.

Hege

Meikäläiseen uppoavaa huumoria tämä. Jokainen sivu edellistä parempi. Täydet pisteet jutuista ja kerronnasta. Kuvituspuolella piirrosjälki ajaa asiansa vähintäänkin hyvin, mutta kaipaisi voimallisempaa mustan käyttöä tai mielummin väritystä noustakseen korkeuksiin.

Jukka K

Hämmentävä spektaakkeli. Vähän häiritsee kuvituksessa Jukalle tyypillinen ohuiden viivojen poissaolo, katoavatko skannatessa vaiko mitä? Muuten ei olekaan paljoa lisättävää. Kuvitus on hyvää ja juoni perin outo.

tertsi

Ihan kiva, ellei peräti hyvä juttu. Kerronta toimii, ei mitään turhaa eikä mitään jää puuttumaankaan. Kuvitus ei ole enää Franguin imitaatiota vaan tertsin omaa eurooppalaista tyyliä, laadullisesti niin korkealla tasolla, että sitä  en ole kelvollinen edes arvioimaan.

Ja tämä tällä kertaa tästä aiheesta.
« Last Edit: 04.12.2005 klo 22:37:22 by Jarmo »

Holle

• Jäsen
« Reply #48 on: 05.12.2005 klo 00:20:13 »
Hege:
Puhdasta strippisarjaa. Yleisilme jäi ehkä hieman valjuksi , olisiko sinänsä hyvä piirrosjälki kaivannut jotain tukea.
Monologi paikoin mukavasti rakennettu ja tauotettu. Positiivinen esitys mutta jotain jäi kaipaamaan. Varmaan toimisi jakso jaksolta paremmin.

Marj:
On hyvä. Tunnelma on luotu hienosti vähillä kuvilla ja ideakin on asiaa. Ja kuten aiemminkin olen sanonut niin ainoa tekijä jolle kelpuutan kaunokirjaimet sarjakuvaan.

Jukka:
Itse en haasteen Modesty-viittausta tajunnut. Tässäkin on ilmeisesti jotain joka minulta ohi. Tekijä on hyvä piirtäjä mutta alisuorittaja , olisiko taas ollut hoppu.

Tertsi:
Pikkasen skarppausta tekstiin ja ensimmäisiin kuviin. On toki täysin julkaisuvalmis näinkin. Vitsi minulle ainakin uusi ja viimeinen kuva muutenkin kovatasoinen. piirrosjälki on nyt selkeämpää kuin joissain aiemmissa Tertsin töissä. Olisiko siis lyhyt strippi oikea laji.

Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Reply #49 on: 05.12.2005 klo 01:41:03 »
pari kommenttia niistä joista pidin:

Jarmo:jos saa minut nauramaan niin sarjakuva on hyvä

Grezen:Tämä näytti syntyneen vaivattomasti, tykkään siitä kun jollekulle sarjakuva on luonteva kerronnan laji. Sisältö ei sinänsä koskettanut koska tykkään enemmän väkivallasta ja ydinsodasta

Wiljami:Lentävät kaverit viehättävät, musta ne jutut  mitä noi tyypit kertoo ei ole  aivan yhtä hyviä kuin grafiikka ja perusidea

Tertsi:Ammattilaista jälkeä kaikin tavoin sanonnan positiivisessa mielessä mutta en mä nähnyt tossa ihan älyttömästi inspiraation kipinää
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tertsi

• Guest
« Reply #50 on: 05.12.2005 klo 10:20:15 »
M. Myllymäki
Uskottavien mielikuvitusnimien keksiminen on joskus vaikeata. Sinä olet onnistunut niissä hyvin. Itse tarinakin on mielenkiintoinen ja etenee mukavasti. Tämä voisi hyvin olla jonkin pitkän eepoksen prologi.

Piirrokset muistuttavat storyboardia. Kuvakerronta on sujuvaa ja kaikki palaset ovat hyvin paikallaa, mutta piirrokset ovat liian valjuja, jotta niitä voisi pitää valmiina. Vielä yksi piirroskerta valopöydällä ja lisää mustaa, niin johan alkaa näyttää oikeanlaiselta.

Prinsessa Aurinkotuuli vaikuttaa aika väkivaltaiselta saavutustensa valossa. Kuinka mahtaa mainio miekkamies rinnallansa pärjätä?

Wiljami:
Hyvä vitsi hyvin kerrottuna.
Sommitelmat mielenkiintoisia ja varmoja. Ensimmäinen kuva varsinkin on erittäin hieno ja saa lukijan heti kiinnostumaan tarinasta. Profiilikuva kahdesta lentäjästä ei oikein toimi, se on liian tylsä. Ja yläsiipi ei hahmotu kunnolla.
Piirrokset kaipaisivat heman tanakkuutta, nyt viiva on jotenkin liian letkumainen ja löysä, varsinkin lentokoneessa. Ei kannata kuitenkaan väkisin muuttaa omaa tyyliään, tekemällä se kehittyy itsestään.

Jos saa toivoa, niin taustoihin pikkasen skarppausta. Hahmot ovat täydellisiä jo nyt.

Ja värit ovat täydellisiä. Ja maisemat komeita.

Holle:
Vitsi ei auennut.
Mutta viimeiseen kuvaan asti juttu toimi ihan hyvin. Pomppivat ja vinossa olevat ruudut näyttävät hyviltä. Tupakoiva prinsessa oikein hauska. Olet löytänyt oman persoonallisen tyylisi. Hyvä homma.

Joonase:
Runollista tajunnanvirtaa.
Mielenkiintoinen piirrosjälki. Vaikka se on tollai niinku röpöläinen ja taiteellinen, se toimii sarjakuvassa erittäin hyvin. On siis luettavaa. Hyvä.
Juttua en oikein tajunnut, mutta luulen että täällä Kvaakissa on monia, jotka tykkäävät juuri tuollaisesta graafisesta jäljestä ja kerronnasta.

Odotan mielenkiinnolla tulevia töitäsi.

aute-uur:
En ymmärtänyt mitään.
Mun mielestä kannattais piirtää sarjakuvia tussilla ja pyyhkiä lyijykynäviivat pois. Näyttäisi siisitimmältä.

Grezen:
Erittäin varmaotteinen sarjakuva. Tarinasta ja tyylistä tulee mieleen, että tämä on ihan omaelämäkertaa ja tositapahtumaa.
Piirrostyyli ei ole oikein minun ranskalais-belgialaiseen makuuni, mutta tunnistan kyllä laadun, vaikkei se olisikaan ihan oman makuni mukainen.

Mycky bra!

Jarmo:
Haasteen hauskin sarjakuva.
Perusarvot kunniaan! Kyllähän kaikki tietävät, miten prinsessan tulee palkita terve mies henkensä pelastamisesta!
Rujot piirrokset sopivat tarinaan oikein hyvin ja korostavat humoristisuutta. Ja koulupoikahuumoriloppukin istuu kokonaisuuteen täydellisesti. Ja lopun sydänkuva pehmentää edellisen ruudun rivouden jättäen kuitenkin pienen kyynisyyden häivähdyksen.

Tuukka:
Sarjakuvastasi aukesi vain ensimmäisen rivin yläosa.
Mutta sen mitä muistan aikaisempien lukukertojen mukaan, tyylisi kehittyy varmemmaksi kokoa jan.

Oikealla tiellä ollaan!

Mika:
Hyvin kerrottu tarina. Ja vitsi toimii hyvin.
Mainstream-sarjakuvan ystävänä minulle vitsi olisi toiminut, vaikka piereminen olisi korvattu jollain muulla, lievemmällä kuvotuksella.
Selkeää piirrosjälkeä.

Tuuk42:
Mihin se tyttö kuoli?
vesivärien käyttö on erittäin kannatettavaa näinä tietokonevärityksen aikoina.
Kuvakerronta paikoin liian epäselvää. Pysyäkseen kärryillä täytyy pinnistellä liikaa.
Jatkossa kannatta kiinnittää huomiota sommitteluun ja luettavuuteen.

Fubble:
Lakoninen tarina. Kiva juttu, että lohikäärmekin voittaa joskus.

Sitten graafiseen toteutukseen:
Kandee kokeilla eri kokoisia ruutuja, tuovat rytmiä kerrontaan. Nyt kaikki hahmot nököttävät samalla tavalla keskellä ruutuja. Prinssi voisi hyökkäyskuvassa olla hieman vinossa, kuva olisi silloin paljon dynaamisempi ja dramaattisempi.
Tosin pienimuotoiseen tarinaasi eivät mitkään spektakkelimaiset kuvakulmat sopisikaan, mutta pientä maustetta haluaisin ma.

"Kenen loppu se olikaan?" -kuva on hieno. Hyin olet jättänyt ritarin vartalon piirtämättä ja silmät vain kertovat hänen tuskastaan ja hämmästyksestään. Hyvä sarjakuvamainen ratkaisu.

Haddokki:
Joo, kyllä ruotsalaisten kelpaa. On kuninkaaat ja Silviat. ja vielä KAKSI prinsessaa! Ja toinen on vielä hyvännäköinenkin. Voisin pelastaa sen hengen.
Toisen ruudun ylempi kommentti on huono. Muuten homma toimii hyvin.

Marj:
Tästä tulee hieman mieleen Tiina Pystynen, mutta se ei ole mikään moite.
Näinhän se on, tytöt saa käyttää housuja, mutta pojat eivät saa käyttää hametta. Ja tämä ei ole todellakaan ainoa epätasa-arvoinen asia pienen ihmisen elämässä (ja suurenkin).
Jotkut kuvat (viimeistä edellinen ruutu) ovat komeita, jotkut hieman alastomia. Mutta tällä tyylillä kannattaa jatkaa. Pitää pitää vain huoli siitä, että kuvissa on joitakin mustia kohtia tai paksuhkoa viivaa siellä täällä rehevöittämässä ilmaisua.

Hege:
Hauskoja vitsejä. Varsinkin tuo kielari.
Paitsi:
Oikeasti prinssi on sammakko, eikä prinsessa.

Tertsi:
Väkisin väänsin tuon stripin, ei ollut minkäänlaista inspiraatiota.
Strippi ei missään nimessä ole mun laji. Aivan liian vaikeaa keksiä noita tarinoita/vitsejä.
Kun jokus saisi tehdä 44 sivuisen stoorin. Ajan kanssa.

Jukka Koivusaari:
Hauskaa, että saatiin Modesty-parodia. Hieman valju piirrosjälki, mutta mustalla tehdyt sivellinvedot ovat hienoja.

Toivottavsti edellä ei ole ihan hirveästi kirjoitusvirheitä.

« Last Edit: 05.12.2005 klo 10:23:57 by tertsi »

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #51 on: 05.12.2005 klo 10:40:10 »
Paitsi:
Oikeasti prinssi on sammakko, eikä prinsessa.

Tätä itsekin pohdin, mutta googlettamalla sammakkoprinsessa ja frog princess sanoja saa sen verran tuloksia, että selvästikään tämä sammakko-olomuoto ei ole vain miehille varattu.
Ja vaikka olisikin ollut niin pitäähän sitä nykyaikana tuommoisia käsityksiä päivittää.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

tertsi

• Guest
Re: SYKSY 2005 -haaste VOITTAJA
« Reply #52 on: 05.12.2005 klo 10:58:55 »
Jim Holdaway -stripin arvonnassa onnekkain oli Grezen.

Jos ilmoitat yhteystietosi mulle yksityisviestinä, pistän paketin tulemaan postissa.
Jos asut pääkaupunkiseudulla voin luovuttaa sen myös henk. koht. jossain kadunkulmassa tai vastaavassa, kuten Stockan kellon alla.

Onnea voittajalle.

Pääsinpäs vielä piirtämään tämmöisenkin kuvan.  ;D :D ;)
« Last Edit: 05.12.2005 klo 11:03:38 by tertsi »

Marj

• Guest
« Reply #53 on: 05.12.2005 klo 14:43:03 »
Onnittelut Grezenille!

laitetaan vielä muutama kommentti:
Hege: Ensimmäisessä sarjiksessa en päässyt vielä ihan jyvälle, mutta kun juttuja olikin useampi niin hahmo vei mukanaan. Viimeinen sarjis oli ehdottomasti paras. 

Jukka Koivusaari: Minua myös häiritsee töissäsi hutaistun näköinen ulkoasu. Selkeesti paremman näköistäkin materiaalia voisi tulla. Juttu meni vähän ohi, mutta Läski-Virgine hahmona oli hauska. Viimeistä kuvaa en ensin tajunnut, ihmettelin vain miten ne prinsessan jalat sillä tavoin piteni.

Tertsi: Kuvitus hieno, ja selkeesti oman näköinen. Hieman olisin kaivannut valkoista ruutujen väliin. Idea oli hauska, mutta jotain pientä hienosäätöä olisi vielä kaivannut, että olisi ollut todella iskevä.

...ja jäämme odottelemaan seuraavaa haastetta

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #54 on: 05.12.2005 klo 15:00:20 »
 :o :o

Kylläpäs nyt hämmentää, kun ei liian usein tuo arpaonni suosi. Mutta Modesty pääsee kyllä hyvään kotiin. Wau!

Hienoja töitä oli kaikilla, alkupäätä olenkin jo kommentoinut mutta yritän kyhätä lopuistakin jotain palautetta heti kun ehdin...

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #55 on: 05.12.2005 klo 15:18:21 »
Tuuk42: -- Oletko muuten saanut töitäsi vielä kaupaksi tai onko niitä julkaistu jossain? --

Heh, tietääkseni ainoa piirrokseni joka on missään julkaistu tähän mennessä löytyy Suomen MADin 5/2001 (Cast Away-kansi) lukijapalstalta. Siellä on lukijakirje nimimerkillä "T.T. alias AEN" ja vieressä Valkoinen vakooja. Tunnustan olevani vastuussa molemmista  ;D

Tuuk42: Snif snif, tässä koetetaan itkettää koko kvaakkia, hieman jää hämäräksi mitä kolmossivulla oikein tapahtuu, tarinaltaan mieleen tuli tulitikkutyttö, sama juttu fontista kuin Mikallakin.

Fontin kanssa pohdin jossain välissä hieman, aluksi meinasinkin tekstata käsin, mutta päädyin sitten konefonttiin selvyyden ja teknisten ongelmien takia. Meinasi kone kaatua jo kun yhdistelin puhekuplat valmiisiin sivuihin  :P

Tuuk42
-- Erityisesti perspektiivit paikoittain heittävät miten sattuu. Kerronta kolhaisee karikkoon viimeisellä sivulla. Jäi epäselväksi miksi tuli kuolema juuri nyt, tai kuka kiroili mistä syystä.--

Olisi hyvä jos pystyisitte kertomaan jonkun tarkan kohdan missä perspektiivissä on pahasti ongelmaa, niin osaisi vastaisuudessa kiinnittää huomiota siihenkin seikkaan. Loppuvaiheessa huomasin itsekin muutamia epäselvyyksiä tuossa vikan sivun kerronnassa ja koitin parhaani mukaan niitä korjata mm. muuttamalla vähän ruutujakoa ja sommittelua, mutta ilmeisesti jäi silti liian epäselväksi.

3.sivun ylimmän rivin viimeisessä kuvaan yritin värittää nuotion sammumisen merkiksi savupatsaan, ilmeisesti se ei sitten erotu tarpeeksi hyvin. Seuraavassa ruudussa taas sataa räntää/vettä josta piti käydä ilmi sään huonontuneen yön aikana. Siihen viittaa myös tuo toisen ambulanssimiehen kiroilurepliikki.

Onnittelut vielä Grezenille arvonnan voitosta!
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #56 on: 08.12.2005 klo 22:32:42 »
Annan tämän olla pysyvänä kunnes tulee seuraava haaste. Grezenillä on voittonsa johdosta kunnia olla keksimässä uuden haasteen aihe. Jos et halua/kykene/tms. niin voit antaa jonkun muun aloittaa seuraavan haasteen.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva