Author Topic: Manga ja animen piirtäminen ja työstäminen.  (Read 9975 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-coff3

• Guest
Manga ja animen piirtäminen ja työstäminen.
« on: 25.11.2005 klo 19:30:20 »

Moi..eli mulla on tällainen kysymys, eli..??
Onko kukaan teistä halukas julkaisemaan minulle tällä palstalla ideoita oppia piirtämään mangaa ja animea..

PLIIIS..

terkuin:halukas oppia piirtämään ::)

Ylläpito: Poistin suuren määrän hymiöitä. -Veli
« Last Edit: 25.11.2005 klo 22:55:01 by Veli Loponen »

-coff3

• Guest
Re: Manga ja animen piirtäminen ja työstäminen.
« Reply #1 on: 26.11.2005 klo 12:18:42 »
Kiitos vastauksesta ja vinkistä..
Iloisesti tervehtien:

Tinca

• Guest
« Reply #2 on: 26.11.2005 klo 12:23:52 »
Ja semmoista myös, että katso paljon animea ja lue paljon mangaa, niin saat paljon vaikutteita.
Itse teen juuri tuota ja sitten mangan piirtäminen tulee ikään kuin automaattisesti...
Ja alussa voi piirrellä kaikkialta mallista.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #3 on: 26.11.2005 klo 12:25:52 »
Kannattaa lukea vanhempia viestejä esim. mangaosiossa. Siellä on aika monta ketjua joissa keskustellaan mangan piirtämisestä ja mangaoppaista.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

WalkingIdiot

• Guest
« Reply #4 on: 27.11.2005 klo 15:27:40 »
Animen tekemisestä en oikein osaa sanoa muuta kuin että ilmoittaudu vaikka johonkin kerhoon jossa tehdään animaatiota.Olen joskus nuista kuullut joidenkin taidekurssejen yhteydessä. Siis muistathan, että anime tarkoittaa japanilaista animaatiota?

Manga taas: Tinca löysi punaisen langan. Ensin täytyy ymmärtää kerrontaa. Manga on selkeästi erillaista länsimaalaisesta sarjakuvasta ei niinkään isojen silmiensä kuin erillaisen rytmityksensä takia. Lue ja tarkkaile. Piirrä ja harjoittele. Joillekkin oppaista lienee apua, mutta matkinta on yhä typerää. Kukaan ei sano, että sinun tulisi ottaa vaikutteita vain mangasta. Osamu Tezuka (toivon todella että muistan nimen oikein...), jota pidetään jopa "mangan isänä" sai vaikutteita elokuvista ja teatterista. Sarjakuva, kuten kaikki muukin taide, on tekijänsä summa. Voit käsitellä siinä mitä ikinä tahdot. Ei kannata kangistua kaavoihin ja piirrellä Kyokoa mallista.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Reply #5 on: 27.11.2005 klo 20:24:13 »
nojaa,,, se mitä osaan sanoa on se että katsoppas tuolta manga- ja animeosiosta. ja lue se mangan piirtäminen vai mikä lie. älä vaan osta sitä toriyaman piirrustus opasta. äläkä sitä katy coopen omaa.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Mollolli

• Guest
Vs: Manga ja animen piirtäminen ja työstäminen.
« Reply #6 on: 11.01.2008 klo 19:01:57 »
 :)Moi! minä harrastan mangan piirtämistä ota kantaa jos haluat tietää lisää! :laugh: :angel: ^-^ 8] ;D

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
Vs: Manga ja animen piirtäminen ja työstäminen.
« Reply #7 on: 11.01.2008 klo 19:37:24 »
:)Moi! minä harrastan mangan piirtämistä ota kantaa jos haluat tietää lisää! :laugh: :angel: ^-^ 8] ;D
Onko netissä nähtävissä töitäsi?